ایجاد ۱۹ هزار فرصت شغلی با اجرای پروژه های گردشگری در خراسان رضوی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ایجاد ۱۹ هزار فرصت شغلی با اجرای پروژه های سرمایه گذاری بخش گردشگری و صنایع دستی در استان پیش بینی شده است.


به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل مکرمی فر عصر یکشنبه در جلسه بررسی فرصت های سرمایه گذاری حوزه گردشگری در محل استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: برای اجرای ۱۳۰ پروژه سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان به ۱,۶۱۶ میلیارد تومان سرمایه نیاز است.
وی افزود: ۱۹ هزار فرصت شغلی با اجرای این پروژه های سرمایه گذاری ایجاد خواهد شد که بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته، ۵۰ درصد فرصت های شغلی در مناطق شهری و ۵۰ درصد هم در مناطق روستایی است.
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: اجرای پروژه های سرمایه گذاری در برخی از شهرستان ها نیازمند ایجاد زیرساخت است و اعتبار مورد نیاز برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز، ۳۵ میلیارد تومان است که باید از محل بودجه های دولتی تامین شود.
وی بیان کرد: از مجموع ۱۳۰ پروژه سرمایه گذاری تعریف شده، ۵۹ درصد کمتر از یک سال و ۲۰ درصد هم کمتر از دوسال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
همچنین در ادامه جلسه استاندار خراسان رضوی گفت: معین های اقتصاد مقاومتی برای سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمادگی دارند لذا باید جزئیات پروژه های تعریف شده در اختیار معین ها قرار گرفته و زمینه مشارکت آنها فراهم شود.
علی رضا رزم حسینی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید در اسرع وقت نسبت به صدور مجوزهای لازم اقدام و زمینه واگذاری پروژه های سرمایه گذاری تعریف شده به متقاضیان را فراهم کند.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ