ایجاد ۱۴۰هزار فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار

دکتر ربیعی رییس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید در مراسم امضا تفاهمنامه مثلث اقتصادی با استانداری خراسان رضوی گفت : مثلث اقتصادی اجرا شده در خراسان رضوی الگوی مناسب توسعه منطقه ای می تواند باشد که توازن بازار کار و اقتصاد مردمی را برقرار می کند
وی افزود: آنچه که این طرح امروز در استان رقم خواهد زد در حقیقت محرومیت زدایی با نگرش بر تقسیم بندی منطقه ای و با اجماع و اقبال عمومی تسهیل گران اقتصادی یا همان سرمایه گذاران روبرو خواهد شد .


ربیعی تاکید کرد توسعه صنایع خرد بویژه با در نظر گرفتن ظرفیتها و پتانسیل های هر منطقه باید توسعه ای باشد تازمینه نشاط و شادی را به جامعه اشاعه دهد .
وی تصریح کرد : در قالب این تفاهمنامه ۱۴۰هزار زن روستایی سرپرست خانوار توانمند سازی و مشغول بکار خواهند شد که بالطبع آن زمینه شکوفایی اقتصادی خانواده و تزریق شادی و نشاط را به جامعه در پی خواهد داشت .
دکتر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز در این مراسم با تاکید بر مطلوب بودن نتایج طرح مثلث اقتصادی اجرا شده گفت: خوشبختانه با توجه به اهداف تعریف شده در چشم انداز این تفاهمنامه استان خراسان رضوی بویژه مشهد که هرساله میزبان زائرین زیادی است زمینه مناسب فروش بی دغدغه محصولات تولیدی را خواهد داشت .
وی افزود: وجود مرز مشترک با کشورهای همسایه می تواند پتانسیل دیگری را برای فروش و عرضه محصولات فراهم کند .
رزم حسینی استاندار خراسان رضوی نیز درمراسم امضای تفاهم ناهمه مثلث اقتصادی گفت : تاکنون براساس مدل مثلث توسعه اقتصادی در ۱۲ منطقه ایجاد شده،۶۱ تفاهمنامه با امضا سرمایه گذاران منطقه ای و مردمی، بخش خصوصی و نمایندگان مردم در مجلس و کارگزاران حاکمیتی و نظارت ائمه جمعه هر منطقه صورت گرفته است .
وی افزود : در همین راستا حدود ۷۰۰ تفاهمنامه همکاری با بخشهای مختلف به امضا رسیده است.
رزم حسینی تاکید با اعلام اینکه بر اساس این تفاهمنامه ها بالغ بر ۲۷هزار میلیارد تومان مجموع سرمایه گذاری انجام شده گفت : براساس پیش بینی های شده ۷۰ درصد این حجم از سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی صورت خواهد گرفت .
وی درادامه افزود: اگر اقتصاد خرد استان را که با حجم سپرده ای بالغ بر ۹۰‌هزار میلیارد تومان شامل می شود را با مدیریت به کار بگیریم استان خراسان رضوی متحول خواهد شد .
شایان ذکر است تفاهمنامه مذکور در راستای اجرا و توانمندسازی طرحهای کسب و کار و شرکت های دهیاری شرق و غرب بخش مرکزی مشهد بعنوان بزرگترین بخش روستایی منطقه با هدف ایجاد اشتغال ۱۴۰ هزار نفر از زنان روستایی به امضا طرفین رسید در این راستا تامین‌ تسهیلات اشتغالزایی و حمایت ازشکل گیری صندوقهای خرد محلی و پیش بینی و تخصیص ۵۰میلیاردریال اعتبار اولیه توسط صندوق کار آفرینی صورت خواهد گرفت.

 منبع : بازار کار

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ