افتتاح ۱۱۰ طرح اشتغال روستایی استان سمنان

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۱۰ طرح اشتغال‌زایی ویژه روستاییان و عشایر استان سمنان بااعتبار ۱۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کاتب پیش از ظهر شنبه در مراسم افتتاح هم‌زمان پروژه‌های روستایی استان سمنان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای جهاد و دفاع کابینه دوازدهم و همچنین استاندار سمنان در گرمسار، ضمن بیان اینکه در این مراسم ۱۱۰ پروژه اشتغال روستایی باهدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان، افزایش رونق اقتصادی و همچنین ارتقای خانوار مناطق محروم افتتاح می‌شود، ابراز کرد: برای این تعداد طرح اشتغال‌زایی ۱۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.
وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های بومی شامل گردشگری، صنایع‌دستی، دامداری و کشاورزی و دام‌پروری و … در زمره طرح‌هایی هستند که تسهیلات اشتغال‌زایی در سال ۹۷ سبب راه‌اندازی آن‌ها در روستاهای استان سمنان شده است.
عضو خانه ملت در ادامه به افتتاح سه طرح بزرگ صنعتی و معدنی در روز جاری با حضور جهانگیری اشاره کرد و بیان داشت: منطقه گرمسار و آرادان دارای ظرفیت‌های عظیم تولیدی، روستایی، صنعتی، معدنی و گردشگری است که می‌تواند این منطقه را به قطب اقتصادی کشور بدل سازد.
کاتب بابیان اینکه یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در گرمسار شهرک گلخانه‌ای عشایر است، ابراز کرد: این شهرک در دست راه‌اندازی است و اعضای آن می‌توانند با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه نسبت به تامین علوفه مبادرت ورزند.
وی افزود: در منطقه گرمسار و آرادان ۱۹ مجموعه گردشگری روستایی وجود دارد که این امر همچنین نمایانگر ظرفیت‌های این ناحیه در زمینه توریسم است.
نماینده گرمسار و آرادان در مجلس همچنین گفت: ایوانکی در نزدیکی پایتخت قرار دارد و توانسته ۵۵ درصد از صنعت استان سمنان را در محدوده خود شاهد باشد لذا این نشان دهنده توانمندی‌های این شهرستان کوچک اما پرظرفیت در عرصه اقتصادی است.
کاتب بیان کرد: یکی از مشکلات ایوانکی کمبود آب و آسیب رسیدن به منابع آبی زیر زمینی این منطقه است که انتقال پساب تهران به ایوانکی در سفر رئیس جمهور تصویب شده و پیگیری برای تحقق این طرح در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه این طرح انتقال آب نیازمند اعتبارات دولتی نیست و لذا تصویب آن سهل‌تر است، افزود: طرح انتقال پساب‌های صنعتی تهران به ایوانکی تحول بزرگی رو در تامین آب صنعت و کشاورزی ایوانکی ایجاد می‌کند.
عضو خانه ملت در ادامه، تامین آب را از مطالبات مردم دانست و با بیان اینکه پیگیری امور مرتبط با سد نمرود در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در اجرای این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان طلبکار است اما با این حال خوشبختانه برای ساخت سد نمرود، امور عمرانی تا ۹۷ درصد طرح پیشرفت فیزیکی داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ