اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام حق التدریسی ها

۱ نظر

بطحایی از تدوین آیین نامه استخدام معلمان حق التدریس خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال بخشی از حق الزحمه نیرو های خریدخدمات آموزشی و حق التدریس هاپرداخت شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «سید محمد بطحایی» در حاشیه اولین همایش ملی تبیین ویژه مدارس( بوم) در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به قانون مجلس در مورد استخدام نیروهای حق‌التدریس و نهضت سوادآموزی گفت: مجلس قانونی را به تصویب رساند که نحوه استخدام نیروهای حق‌التدریس و نهضت سوادآموزی مشخص شده است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: آیین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس تدوین شده است. این آیین‌نامه در مرحله هماهنگی با سازمان اداری و استخدامی است، به‌زودی ابلاغ می‌شود.
وی درباره آموزش زبان‌های محلی بیان کرد: طرحی به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است تا به‌صورت آزمایشی و به تدریج محتوایی برای آموزش زبان‌های محلی آماده و اجرایی شود تا بتوانیم آموزش این زبان‌ها را آغاز کنیم.
وی با اشاره به اهمیت آموزش زبان فارسی در دوره ابتدایی در مناطق دوزبانه گفت: باید کودکان تسلط کافی به زبان فارسی داشته باشند. پیش‌بینی‌شده است تا با استفاده از برنامه ویژه مدرسه که دو ساعت در هفته است، آموزش زبان‌های قومی و محلی نیز صورت گیرد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشکلی برای آموزش زبان خارجی نداریم گفت: استقبال دانش آموزان بیشتر از زبان انگلیسی است امیدوارم روزی بشود که زبان هایی غیر از زبان انگلیسی هم آموزش داده شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا تکلیف تمام حق‌التدریس‌ها در سال آینده مشخص می‌شود، تصریح کرد: بر اساس مفاد قانون، این نیروها در دو و سه بخش تقسیم شدند. باید برخی آزمون ورودی بدهند و دوره آموزشی یکساله را بگذارند. بسته به گروه‌های مخاطب، عمل می شود و از بلاتکلیفی با ابلاغ آیین‌نامه در می آیند.
بطحایی درباره پرداخت حقوق حق‌التدریس ‌ها و نیرهای خرید خدمات نیز بیان کرد: شرمنده حق التدریس‌ها و نیروهای خرید خدمات هستیم، امیدواریم تا پایان سال بخشی از حق الزحمه آنها پرداخت شود، البته رقم متناسب با مقدورات را باید خزانه تخصیص دهد.
وی درباره تدریس والدین در مدارس نیز بیان کرد: تدریس والدین در مدارس تخلف است. انجمن اولیا و مربیان گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری شبستان

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

 

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام حق التدریسی ها

  • م
    مهدی
    ۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۴۲
    سلام منظور وزیر محترم ز تدوین ائین نامه شامل اموزشیاران هم می شود

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ