اشتغال برای ۷۰۰ نفر در بخش گردشگری آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: با اجرای ۵۰۰ طرح سرمایه گذاری در بخش گردشگری برای ۷۰۰ نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

جباری مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: تاکنون تعداد یکصد مجوز اولیه برای طرح‌های سرمایه گذاری صادر شده که از این تعداد ۱۵ مورد به بهره برداری رسیده و بقیه (۸۵ مورد) در مرحله استعلام هستند.

وی تصریح کرد: به منظور حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری تسهیلاتی به میزان ۲۵ میلیارد تومان جذب کرده و سعی داریم سرمایه گذاران این بخش بتوانند از تسهیلات جذب شده بهره کافی را ببرند.

وی افزود: در حوزه سرمایه گذاری در بخش تاسیسات و مجتمع‌های اقامتی تعداد ۵۰ طرح در سطح استان داریم که حجم سرمایه گذاری این طرح‌ها مبلغی معادل ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و در صورت اجرای این طرح‌ها برای ۲۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده و تعداد ۱۰۰۰ تخت به مجموع تخت‌های اقامتی اضافه خواهد شد.

جباری اضافه کرد: در طول ۸ ماهه سال ۹۷ با افزایش تقاضای سرمایه گذاری در بخش هتل، متل و مجتمع‌های گردشگری به تعداد ۳۰ مورد هستیم که حجم سرمایه گذاری این موارد مبلغی در حدود ۴۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ