استخدام ۱۱ هزار نفر از ایثارگران در سال ۹۶

مهدی ایزدی گفت: در سال گذشته ۱۱ هزار نفر با استفاده از ظرفیت استخدامی شاغل شدند و ۶۵۰۰ نفر از اعتبارات صندوق اشتغال بهره‌مند شدند.

استخدام ۱۱ هزار نفر از جامعه ایثارگری در سال ۹۶به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز سه‌شنبه پنجم تیر ماه، در سالن جلسات ساختمان شهید سلیمانی بنیاد شهید برگزار شد.

ایزدی در این نشست خبری اظهار کرد: در سال گذشته ۶۷ هزار نفر از جویندگان کار جامعه ایثارگری، متقاضی اشتغال بودند که ۱۱ هزار نفر با استفاده از ظرفیت استخدامی شاغل شده و ۶ هزار و پانصد نفر از اعتبارات صندوق اشتغال بهره‌مند شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: شرط استخدام جامعه ایثارگری در دستگاه‌های دولتی داشتن حداقل مدرک لیسانس است و از آمار ۶۷ هزار نفری جویندگان کار، تنها ۲۴ هزار نفر واجد شرایط فوق بودند و ۱۱ هزار تن از آنان در سال ۹۶ استخدام شدند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: تحصیلات ۴۳ هزار نفر از جویندگان کار جامعه ایثارگری دیپلم و زیر دیپلم بود که ۶ هزار و پانصد نفر از این افراد با استفاده از اعتبارات صندوق های خود اشتغالی مشغول به کار شدند.

ایزدی در ادامه تاکید کرد: در تدوین و تصویب برنامه‌ ششم توسعه برنامه مدنظر بنیاد شهید و امور ایثارگران لحاظ نشد و کارشناسی لازم در این حوزه صورت نگرفته است. سیاست به کارگیری بازنشستگان با وجود جویندگان جوان کار، سیاستی ضد اشتغال است و باید بازنگری های لازم در این خصوص انجام شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: خانواده شهدای مدافع حرم مثل سایر خانواده های شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از همه خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران برخوردار می‌شوند.

ایزدی تاکید کرد: خانواده‌های شهدای مدافع حرم غیر ایرانی کد تابعیت دریافت کرده و بر اساس کد تابعیتی که به آن‌ها اختصاص داده شده، از خدمات حقوقی و درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران بهره‌مند خواهند شد و مشکلی در ارائه خدمات به این خانواده‌ها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کارت جانبازی فقط برای جانبازان بالای ۲۵ درصد صادر می شود. در سال گذشته ۱۵ هزار نفر برای دریافت کارت جانبازی به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کردند که همه آن‌ها واجد شرایط دریافت کارت نبودند، اما مقرر شده است که درصد جانبازی ۵ درصد برای آن‌ها محسوب شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور حدود ۴ درصد است و استان خراسان جنوبی با نرخ ۲/۲ درصد با بیشترین نرخ بیکاری مواجه است.

ایزدی تصریح کرد: سالیانه بین ۶ تا ۷ هزار نفر از جامعه ایثارگری به واسطه سوانح، مرگ طبیعی و یا کهولت سن فوت می‌کنند و بیش از آمار فوق به دایره خدمت گیرنده وارد می‌شوند. بر اساس آئین نامه مصوب مصادیق ایثارگری، هر جانبازی که با تشخیص کمیته تشخیص ایثارگری و کمیسیون پزشکی به علت عوارض جانبازی و ایثارگری فوت کند، شهید محسوب شده و بر روی سنگ قبر وی نیز عنوان شهید درج خواهد شد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: بر اساس قانون جانبازان ۷۰ درصد به هر دلیلی که فوت کنند، شهید به حساب می‌آیند و جانبازان زیر ۷۰ درصد باید تنها به دلیل عوارض ناشی از مجروحیت در جبهه، فوت کنند تا شهید محسوب شوند.

ایزدی تاکید کرد: تبدیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به وزارتخانه مشکلات این مجموعه را بیشتر خواهد کرد و همچنین کاغذ بازی های فعلی نیز با تبدیل بنیاد شهید به وزارتخانه افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ