اختصاص ۱۴.۴ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به بانه

فرماندار شهرستان بانه گفت: سهم شهرستان بانه از تسهیلات اشتغال خانگی ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است که در زمینه توزیع آن، اولویت با پشتیبان‌های مشاغل خانگی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه،محمد فلاحی پیش از ظهر امروز در دوازدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بانه با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، بالغ بر ۳۰۹ عنوان شغلی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال خانگی هستند، اظهار کرد: هر پشتیبان می‌تواند برای ۱۰ تا ۱۵ نفر مواد اولیه تهیه و در زمینه فروش محصولات خانگی تولید کننده را حمایت نماید.

فلاحی میزان تصویب و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در بخش‌های مختلف را یاد آور شد و خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲۸ طرح اشتغال فراگیر با ۶۵۶ میلیارد ریال تسهیلات و اشتغال‌زایی ۸۷۰ نفر به تصویب رسیده که از این میزان ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای ۹ طرح با اشتغالزایی ۵۱ نفر به متقاضیان پرداخت شده است.

وی تعداد طرح های تصویب شده اشتغال پایدار روستایی را نیز ۲۳۹ طرح با ۳۱۵ میلیارد ریال تسهیلات و اشتغالزایی ۴۵۰ نفر ذکر کرد و افزود: از این میزان ۵۸ میلیارد ریال برای اجرای ۱۱۲ طرح با اشتغال‌زایی ۱۲۰ نفر پرداخت شده است.

فرماندار بانه همچنین تعداد طرح های مصوب در زمینه اشتغال خانگی را ۳۲۷ طرح و تسهیلات پرداخت شده در این بخش را ۱۲ میلیارد ریال برای اجرای ۲۲۹ طرح ذکر کرد.

فرماندار و رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بانه در ادامه با قدردانی از تلاش، جدیت و عمل‌گرایی در صندوق کارآفرینی امید و کمیته امداد حضرت امام (رح) شهرستان بانه برای پرداخت بیشترین تسهیلات اشتغال و ارتقای شاخص های طرح اشتغالزایی در این شهرستان، از عملکرد شعب بانک کشاورزی این شهرستان به تندی انتقاد کرد و گفت: تنها به دلیل کارشکنی، سنگ اندازی و بوروکراسی‌های غیر معمول و غیر منطقی این بانک، بیش از نیمی از تسهیلات اشتغالزایی سهم این شهرستان امکان جذب پیدا نکرد و همین امر رتبه شهرستان بانه در زمینه حمایت از اشتغال و تولید را به رده‌های پایین سوق داده است.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ