اختصاص بالاترین سهم اشتغال روستایی به سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیرکل طرح های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد گفت: بالاترین سهم تسهیلات اشتغال روستایی با ۱۰۴ میلیارد تومان مربوط به کمیته امداد امام (ره) استان سیستان و بلوچستان است.


به گزارش ایسنا- مهرداد جهاندیده در این دیدار گفت: در چهار سال گذشته یک سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی در نظر گرفته شد که خارج از این سهمیه برای سه نهاد حمایتی اختصاص یافت و بالاترین رقم مربوط به کمیته امداد امام (ره) این استان است.
وی با اشاره به اینکه در زمینه ایجاد اشتغال روستایی تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان در کارگروه اشتغال شهرستان و تا سقف ۶ میلیارد تومان در کارگروه اشتغال استان سیستان و بلوچستان تصمیم گیری خواهد شد، افزود: از سقف شش میلیارد تومان به بالاتر از طریق کارگروه اشتغال ملی برنامه ریزی می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام شده طرح های حمایتی هم تا سقف اعتبار استانی پیش بینی می شود و مقرر شده نهادهای حمایتی نیز به این شکل انجام شود.
جهاندیده یادآور شد: اعتبار اولیه از محل وام اشتغال روستایی ۶۵۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۴۸۰ میلیارد تومان تخصیص یافت و بین چهار بانک در سطح استان اعلام شده است.
وی با اشاره به اینکه قسمت عمده طرح ها تا سقف شش میلیارد تومان و بالاتر به کارگروه ملی ارسال شده است، اعلام کرد: اشتغال فراگیر از اردیبهشت ماه سال جاری در این استان شروع و هم اکنون بیش از ۱۱ هزار طرح به ارزش ۸۸۰ میلیارد تومان به بانک های عامل ارسال شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گفت: ساختار جمعیتی استان سیستان و بلوچستان به گونه ای است که در شمال این استان مسایل و مشکلات خاص خود را دارند مانند ریزگردها و طوفان های شن که واقعا زندگی مردم را از بین برده است‌.
جهاندیده افزود: در این رابطه ۴۰ سال نظام سرمایه گذاری زیادی در زیرساخت ها داشته است اما اکنون دو یا چهار خانوار در مناطق روستایی این استان سکونت دارند و کوچ و مهاجرت بسیار زیاد شده است‌.
وی گفت: به همین منظور طرحی با عنوان یارانه مشروط در استان سیستان و بلوچستان به عنوان اولین استان در سطح کشور در دست اقدام بوده که اعتبار آن از طریق سازمان برنامه و بوجه کشور تامین خواهد شد، به طوری که مشارکت اجتماعی انجام، مشروط بر آنکه برای اجرای طرح هایی مانند لایروبی قنوات یا تثبیت شن های روان از نیروی کار بومی استفاده شود تا در قالب این طرح تلاش برای خودکفایی درآمدی آنها صورت گیرد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

 برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ