اجرای فاز دوم و سوم طرح توسعه مشاغل خانگی خراسان جنوبی

مدیر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی با همکاری مشترک اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی استان به مرحله اجرای فاز دوم رسید.


مجتبی ابراهیمی در گفت͏وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز شناسایی مزیت ͏ها، توانمندسازی و اتصال بازار فعالیت می کند.
وی با بیان اینکه فاز اول طرح توسعه مشاغل خانگی با موفقیت به اتمام رسیده است، افزود: در این فاز مشاغل مزیت دار با موفقیت شناسایی شدند و چرخه زنجیره کسب و کار برای هر کدام از مشاغل مزیت دار شکل گرفته است که مقرر است متقاضی مستقل به پشتیبان استانی و سپس به برند ملی وصل شده و به این صورت شبکه مشاغل شکل بگیرد.
مدیر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ضمن تشکر از راهنمایی ها و نظارت خوب اداره کل کار استان به عنوان کارفرمای پروژه، ادامه داد: در ادامه این طرح، جهاددانشگاهی استان، برنامه ریزی برای آموزش ها و مشاوره های عمومی و تخصصی را برای متقاضیان در دستور کار خواهد داشت.
ابراهیمی بیان کرد: آموزش های عمومی شامل؛ شناخت طرح مشاغل خانگی، شناخت بازار، مفاهیم ایده پردازی، نحوه راه اندازی کسب و کار، زنجیره ارزش، فروش و بازاریابی و مفاهیم کسب و کار مشاغل خانگی است که بیشتر در قالب مجازی و در بستر IT انجام می شود.
وی اظهار کرد: آموزش های تخصصی نیز با توجه به سطح متقاضیان از جمله ماهر، نیمه ماهر و آموزش ندیده از طریق پشتیبان استانی به صورت رایگان انجام می گیرد.
مدیر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: پس از طی کردن این آموزش ها و رسیدن متقاضیان به سطح مطلوب مدنظر، تولید محصول زیر نظر پشتیبان شکل می گیرد چرا که باید تولیدات به صورت استاندارد شده و با کیفیت های از قبل مشخص شده انجام گیرد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ