۳۰۰ تا ۴۵۰ ساعت آموزش مهارتی ویژه سربازان در دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به توافق‌نامه این دانشگاه با ستادکل نیروهای مسلح برای آموزش مهارتی به سربازان گفت: دوره پودمانی ویژه این افراد با ۳۰۰ تا ۴۵۰ ساعت برنامه‌ریزی شده که می‌تواند بعد از خدمت وظیفه ادامه پیدا کند.

محمدحسین امید در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره جزئیات توافق‌نامه دانشگاه جامع علمی کاربردی با ستاد کل نیروهای مسلح برای آموزش مهارتی سربازان و کارکنان وظیفه گفت: این توافق‌نامه بهمن‌ماه سال گذشته منعقد شده و قرار شد با مشارکت دو طرف قرارگاه آموزش مهارتی تشکیل شود.
وی درباره جزئیات دیگر این توافق‌نامه گفت: در این قرارگاه، دانشگاه جامع علمی کاربردی پیش‌بینی کرده تا همه نیازهای آموزشی و مهارتی ویژه کارکنان وظیفه نیروهای مسلح را مرتفع کند و بر همین اساس تعهداتی را پذیرفته‌ایم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: سربازان و یا کارکنان وظیفه در ایران یا دیپلم به بالا هستند یا زیر دیپلم. سربازانی که زیر دیپلم هستند شامل این توافق‌نامه نشده و باید براساس توافق‌نامه منعقد شده جداگانه‌ای که بین قرارگاه آموزش مهارتی و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور صورت گرفته است آموزش‌هایی به آنها داده شود. اما آموزش مهارتی سربازان و کارکنان وظیفه دیپلم و بالاتر از آن برعهده دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
وی اظهار داشت: فردی که در دوران خدمت سربازی مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد دارد و ممکن است بازار کار برای این مدرک وجود نداشته باشد ولی علاقه‌مند است مهارتی دیگر در بخش‌های هنر، خدمات و یا صنعت فرا گرفته و برای خود شغلی بدست آورد که برای این افراد دوره‌های پودمانی با ۳۰۰ تا ۴۵۰ ساعت در نظر گرفته شده است و حتی گواهینامه ویژه‌ای بعد از پایان دوره به وی اعطا خواهد شد.
امید ویژگی‌های این دوره‌های آموزشی و مهارتی برای سربازان و کارکنان وظیفه را طی کردن ۳ تا ۴ پودمان در طول دوران خدمت خود دانست و افزود: این افراد بعد از خدمت وظیفه می‌توانند با طی کردن پودمان‌های جدید براساس آیین‌نامه خاصی که برای آنها تعریف شده و تطبیق نتایج پودمان‌های گذشته و جدید، مدرک دانشگاهی هم دریافت کند به طوری که وی ممکن است چند پودمان را در دوران خدمت فرا گرفته و چند پودمان را در طول‌ سال‌های بعد که شاید مستمر هم نبوده فرا گیرد.
وی با بیان اینکه سال ۹۷ به دلیل جذب کمتر دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی سال افزایش کیفیت در این دانشگاه است، اظهار داشت: در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ که تعداد دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی کاهش یافته ما هم از این فرصت استفاده کرده و می‌کوشیم آمادگی خود را بالا برده و موانع کارهایمان را رفع کنیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان گفت: در سالی که تعداد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی کمتر از سال‌های گذشته است به دنبال ایجاد و تاسیس محیط‌های کار، ارتقای کیفی آموزش و برپایی مراکز نوآوری در این دانشگاه هستیم و می‌کوشیم دانشجویان سال ۹۸-۹۹ که از نسل جدید آموزش و پرورش کشور هستند بتوانند در محیط بهتری در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ