۱۰۳ هزار سرباز گواهی مهارت آموزی کسب کرده اند

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح: برنامه ما تا سال ۹۹؛ سرباز‌ها با آموزش و یادگیری مهارت در نیرو‌های مسلح دوره سربازی را پشت سر بگذارند.

۱۰۳ هزار سرباز گواهی مهارت آموزی کسب کرده اندسردار سرتیپ دوم موسی کمالی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در سال گذشته برنامه ریزی برای یکصد هزار نفر از جوانان سرباز صورت پذیرفت که ابتدا اولین همایش نیروهای مسلح با حضور فرماندهان و مسئولان در شهریور سال ۹۶ برگزار شد.
وی گفت: برنامه ریزی شد که یکصد هزار نفر از سربازان آموزش های لازم و مهارتی را ببینند که در دو محور حدود یکصد و سه هزار نفر از جوانان در دو بخش کلاس A و افراد بامهارت بدون مدرک گواهینامه هایشان را دریافت کردند.
سردار کمالی اضافه کرد: امسال نیز برای ۲۰۰ هزار سرباز برنامه ریزی کردیم که بتوانیم حدود ۱۲۰ هزار نفر را در کلاس ها و کارگاه ها آموزش دهیم و چیزی حدود ۸۰ هزار نفر هم بتوانیم با آزمون های مختلفی که به صورت استانی برگزار می شود منجر به صدور گواهی آموزشی برای سربازان شود.
­رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برای اینکه از همه ظرفیت کشور استفاده شود و همه سازمان ها، وزارتخانه ها و دستگاه های مرتبط ورود پیدا کنند و آنان نیز در این کار مشارکت داشته باشند.
فردا اولین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار می شود.
وی افزود: هدف از این همایش نیز این است که راه های تعامل و همکاری های لازم را برای حرفه آموزی سربازان بیابیم و از ظرفیت های مراکز علمی و دانشگاهی نیز بهره ببریم تا هدفی را که هر سرباز با یک تخصص و حرفه خدمت خود را پایان دهد، تحقق بخشیم.
سردار کمالی گفت: در این زمینه فراخوان مقاله نیز صورت گرفته است که ۵۵۰ مقاله در حوزه های مختلف آموزشی، اقتصادی، فنی و اجتماعی دریافت شده و متخصصان در حال ارزیابی آنها هستند . به بهترین مقالات جوایزی اهدا خواهد شد.

 منبع : خبرگزاری صدا و سیما 

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ