کمبود ۱۶ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آموزش و پرورش استان در حال حاضربا کمبود ۱۶ هزار نیروی انسانی مواجه است چرا که در سال‌های اخیر خروجی نیرو شدت گرفته و از طرفی ورودی نیروی متخصص مورد نیاز را هم نداشته ایم.

‌به گزارش ایسنا-‌ احمد علی موهبتی در نشست با اعضای کمیته استانی هیات امنای دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان افزود: به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که استانی با این وسعت و پراکندگی جمعیت تنها یک مرکز دانشگاه فرهنگیان داشته باشد.

وی با تاکید بر تمرکز زدایی مراکز علمی و فرهنگی استان گفت: استان سیستان و بلوچستان در خط مقدم جبهه بهداشت، امنیت و اقتصاد کشور قرار دارد و با توجه به اینکه این استان استراتژیک در معرض همه آسیب های موجود قرار دارد، بنابراین باید نوع نگاه مسئولین کشوری به این استان تغییر کند.

موهبتی تصریح کرد: خط سیر جمعیتی منطقه سیستان از ابتدای انقلاب به دلیل نوع نگاه مرکزمحوری رو به کاهش بوده است و اگر به این مسئله توجه جدی نداشته باشیم، ضمن کاهش جمعیت موجود، آسیب های بیشتری نیز خواهیم دید و این نوع نگاه بحران آفرین است‌.

وی افزود: بعد مسافت شهرهای شمال و جنوب استان و استقرار و تمرکز خدمات عمومی و دانشگاهی در مرکز استان و از طرفی عدم وجود زیرساختهای لازم در بخش راه موجب شده بیشترین تلفات جاده ای کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان باشد.

موهبتی بیان کرد: نیاز به آموزش و برگزاری دوره های ضمن خدمت معلمان شرایطی ایجاد می کند که این قشر نیز همانند سایر افراد جامعه در جاده های استان در حال تردد باشند و از آنجایی که معتقدم معلم؛ مهمترین سرمایه انسانی کشور است؛ این موضوع اصلا پذیرفتنی نیست که معلمان ما در جاده‌ها دچار حوادث مرگبار شوند، لذا لازم است در راستای کاهش این بعدمسافت تصمیم عاقلانه و جدی اتخاذ شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش گفت: متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور ۱۲ متر و در استان ما سه متر که در برخی مناطق حتی کمتر از این میزان است که این امر توجه و نگاه جدی متولیان و مسئولان مربوطه را می‌طلبد.

‌وی با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان گفت: در این سفر هیچ گونه پروژه جدیدی تعریف نکردیم بلکه خواستار تکمیل پروژه های ناتمام قبلی و تحقق وعده های مقامات و مسئولین کشوری در سفرهای مختلف به استان و همچنین ارتقاء شاخص های توسعه استان به میانگین شاخص های کشوری بودیم‌.

‌موهبتی گفت: استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن ۱۱ و نیم درصد مساحت و ۲۰ درصد مرزهای کشور، همچنین سه و نیم درصد جمعیت کشور و دارا بودن اقلیم خاص و بعد مسافت از شمال تا جنوب استان شرایط متفاوتی با سایر نقاط کشور دارد.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش استان در حال حاضربا کمبود ۱۶ هزار نیروی انسانی مواجه است چرا که در سالهای اخیر خروجی نیرو شدت گرفته و از طرفی ورودی نیروی متخصص مورد نیاز را هم نداشته ایم‌.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان این نشست تصریح کرد: سیستان و بلوچستان استراتژیک‌ترین استان کشور است و همه مسئولین بایستی به این استان نگاه متفاوتی داشته باشند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ