پرداخت ۵۷۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در استان مرکزی

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: ۵۷۱ میلیارد و ۴۱۸ میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی امسال در این استان پرداخت شد.

«سعید فرخی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۷۶۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی استان مرکزی به ۵۴۷ طرح در بانک های عامل استان مصوب شد که ۵۷۱ میلیارد و ۴۱۸ میلیون ریال آن در قالب تسهیلات پرداخت شد و زمینه ساز یکهزار و ۴۳۰ فرصت شغلی جدید در روستاهای این منطقه شده است.
وی ادامه داد: یکهزار و ۲۴۹ طرح اشتغال روستایی با میزان تسهیلات سه هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال در سال جاری به بانک های عمل استان مرکزی ارسال شد که در صورت پرداخت همه این تسهیلات چهار هزار و ۹۶۵ اشتغال جدید در روستاهای این استان ایجاد می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی اظهار داشت: ۵۵۸ طرح از یکهزار و ۲۴۹ طرح اشتغال روستایی نیز در بانک های عامل استان مرکزی در دست بررسی است که مجموع تسهیلات این طرح ها بیش از ۲ هزار و ۳۹۳میلیارد ریال برآورد می شود و در صورت پرداخت، ۲ هزار و ۷۹۳ فرصت شغلی جدید در نقاط روستایی این استان ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: ۶۹۱ طرح اشتغال روستایی نیز با میزان تسهیلات یکهزار و ۴۶۳ میلیارد ریال در بانک های عامل استان مرکزی مصوب شده که ۲ هزار و ۱۷۲ فرصت شغلی جدید را در روستاهای این استان به دنبال دارد.
فرخی ادامه داد: قرارداد ۶۱۷ طرح اشتغال روستایی با میزان تسهیلات یکهزار و ۵۰ میلیارد ریال نیز در بانک های عامل استان مرکزی بسته شده که به زودی پرداخت می شود و یکهزار و ۷۳۶ فرصت شغلی جدید به ارمغان می آورد.
وی بیان کرد: تسهیلات اشتغال روستایی از طرف صندوق کارآفرینی امید، پست بانک و بانک های توسعه تعاون و کشاورزی به متقاضیان پرداخت می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی یادآوری کرد: ایجاد اشتغال و فراهم کردن امکانات رفاهی، فرهنگی و آموزشی در روستاها با هدف جلوگیری از مهاجرت جمعیت جوان روستایی و مقابله با پدیده حاشیه نشینی یکی از برنامه های مدیریت ارشد این استان است که با جدیت پیگیری می شود.
۷۹۳ روستا از یکهزار و ۶۳۹ روستای استان مرکزی دارای دهیاری است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری مرکزی اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ