ورود کمیسیون آموزش و تحقیقات به موضوع تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به ضرورت استفاده از صندلی‌های خالی دانشگاه فرهنگیان، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به موضوع تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ورود کرده و تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار می‌برد.

محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت استفاده از صندلی‌های خالی دانشگاه فرهنگیان و جذب دانشجو در زمان تکمیل ظرفیت، گفت: در حال حاضر ۴۲۰۰ ظرفیت خالی در ۱۶ رشته دوره کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت به درستی استفاده و زمان تکمیل ظرفیت دانشجو جذب کرد البته دانشجویانی که امروز جذب می‌شوند پس از ۴ سال مورد استفاده نظام آموزشی قرار گیرند.

حل معضل کمبود نیروی انسانی؛ دوشیفته کردن مدارس، استفاده از نیروهای حق‌التدریس و به کارگیری مدیران در کلاس‌ها

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش، افزود: اگرچه هنوز برخی از مدارس برای تامین نیروی موردنیاز خود دچار مشکل هستند اما این وزارتخانه از راه‌های مختلف مانند دو شیفته کردن مدارس، استفاده از نیروهای حق‌التدریس، به کارگیری مدیران مدارس در کلاس‌ها، خرید خدمات و... مشکل کمبود نیروی انسانی خود را برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ حل کرد.

بیشتر بخوانید:

بودجه و ردیف به دانشگاه فرهنگیان بدهند، کسری معلم کشور جبران می‌شود
بی‌مهری به دانشگاه فرهنگیان عامل اصلی سونامی کمبود معلم در آموزش و پرورش

وی بیان کرد: تامین نیروی انسانی تنها نیاز آموزش و پروش نیست بلکه این نیروها باید از سطح سواد بالایی نیز برخوردار باشند تا کیفیت آموزش در مدارس افزایش پیدا کند؛ نیروی کیفی نیرویی است که در دانشگاه‌های فرهنگیان فن کلاس داری را آموزش دیده و انرژی وحوصله تدریس را داشته باشد.

مدارس دوشیفته نمی‌توانند کارآیی مناسبی داشته باشند

بیرانوندی معتقد است مدارس دوشیفته نمی‌توانند کارآیی مناسبی داشته باشند معلمی که صبح در کلاس درس حضور داشته توانایی و انرژی لازم برای آموزش دانش‌آموزان در شیفت دوم را ندارد.

به کارگیری سیستم ۲+۲ برای استفاده از ظرفیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ضرورت استفاده از سیستم ۲+۲ در آموزش و پرورش، اظهار کرد: در این سیستم دانشجویان ۲ ساله فارغ‌التحصیل می‌شوند و در ادامه با سیستم ۲+۲ در روزهای ۵ شنبه و جمعه آموزش‌های لازم را می‌بینند؛ استفاده از این روش‌ها راهی برای خروج از معضل کمبود معلم در دانشگاه هاست؛ در حال حاضر تراکم کلاس‌های درس افزایش پیدا کرده و چاره‌ای جز استخدام و جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان نداریم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان می‌تواند در تکمیل ظرفیت خود ۴ هزار و ۲۰۰ دانشجو جذب سپس برای کمک به نظام آموزشی از سیستم هایی ۳+۱، ۱+۳ و... استفاده کند تا این دانشجویان سریع وارد وزارت آموزش و پرورش شوند و معضل نیروی انسانی تا حدودی برطرف شود.
کمیسیون آموزش مجلس به موضوع تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ورود کرده و تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار می‌برد

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به موضوع تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ورود کرده و تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار می‌برد.

ورود معلم بیشتر به نظام تعلیم و تربیت؛ حرکت از کمیت به کیفیت درحوزه آموزشی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر چه معلم بیشتری به نظام تعلیم و تربیت وارد کنیم صرفا از کمیت به کیفیت بخشی روی آورده‌ایم چرا که اکنون به دلیل کمبود معلم تراکم کلاس‌های درس بالاست و با تامین معلم مورد نیاز ‌می‌توانیم تراکم دانش آموزی را به حد استاندارد برسانیم.

منبع: خانه ملت

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ