مهم ترین اولیت برنامه‌ریزی اشتغال برای جامعه ورزش است

محسن جهانشیر گفت : برنامه‌ریزی برای اشتغال جامعه ورزش از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره‌کل می باشد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ؛ در ابتدای این نشست جعفر کردی مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ضمن عرض خیرمقدم و خوش آمدگویی به خبرنگاران و اصحاب رسانه از تعامل و همکاری کلیه فعالان این عرصه با اداره ورزش و جوانان تقدیر و تشکر کرد و خواستار همکاری و همفکری بیشتر در دو حوزه ورزش و علی الخصوص جوانان شد.
محسن جهانشیردر این نشست اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای اشتغال جامعه ورزش از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره‌کل بوده؛ چراکه مهم‌ترین دغدغه ورزشکاران، کسب‌وکار آینده آنان است.
وی با اشاره به برخی مشکلات به وجود آمده در حوزه فوتبال و تلاش برای رفع چالش‌های پیش‌آمده، بیان کرد: از دغدغه‌ها و اهداف اصلی این اداره‌کل، توسعه ورزش فوتبال است؛ چراکه فوتبال به لحاظ پرطرفدار بودن و نگاه جوان‌پسندانه از جایگاه خاصی برخوردار است و باید هر چه زودتر برای تحقق اهداف جامعه ورزش تلاش کرد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به ضرورت بازگشت برخی فعالان خانه کشتی استان سمنان به میادین و گود و همچنین بهره‌مندی از تجارب آنان اظهار داشت: برخی از فعالان این عرصه بنا به دلایلی از گود خارج شده‌اند که بازگشت آنان نیز در اولویت برنامه‌های این اداره کل است.
جهانشیر اعتلای اهداف ورزشی را در گرو مردمی کردن آن دانست و افزود: برای حمایت از تیم‌های لیگ برتری، مذاکراتی با سرمایه‌گذاران شده است و تحقق این امر، اهداف ورزشی را بهتر محقق خواهد کرد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان از تلاش این اداره‌کل برای پیوند بین ورزش و صنعت خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته و تلاش‌های مجدانه در این بخش، گام‌هایی برای حمایت دو واحد صنعتی استان از دو تیم ورزشی برداشته شد.
جهانشیر در ادامه از بهره‌برداری سه طرح ورزشی در هفته تربیت‌بدنی خبر داد و گفت: یادمان شهدای آزادی استادیوم تختی سمنان، افتتاح زمین چمن مصنوعی سرخه و استخر سرپوشیده بیارجمند سه طرح استانی هستند که در هفته تربیت‌بدنی و ورزش به بهره‌برداری می‌رسند.
وی تصریح کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند.
سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان به بهره‌برداری چند طرح در دست اجرا اشاره و تصریح کرد: زمین چمن کلاته‌رودبار، سالن بانوان درجزین و سالن ورزشی حسین‌آباد کالپوش ازجمله طرح‌هایی بوده که با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال در دست اجراست و به تناسب ضرورت تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به گلایه‌هایی از جانب مردم شهرستان دامغان مبنی بر به مناسب نبودن استخر ورزشی این شهر بیان کرد: با استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت مردمی، ۹۰ درصد استخر دامغان بازسازی شد و این مکان در یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
جهانشیر خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در بازسازی استخر دامغان، ۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.
وی با بیان اینکه دو هزار و ۱۴ مدال در عرصه ورزش توسط ورزشکاران این استان کسب شده است، گفت: ۲۶۴ مدال در سطح آسیایی و جهانی توسط ورزشکاران این استان کسب شده و با وجود قابلیت‌های استان، کیفیت و کمیت مدال‌های ورزشکاران این دیار باید افزایش یابد.
در ادامه معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ، مهم‌ترین رویکرد این نهاد را ارتقای امید اجتماعی بین قشر جوان جامعه عنوان کرد و افزود: در شرایط فعلی باید از همه توان و ظرفیت خود برای سبز نگه ‌داشتن نهال امید بهره جست.
مصطفی مرادی، حرکت در مسیر ارتقای اجتماعی را در شرایط تحمیل جنگ اقتصادی و روانی امری ضروری دانست و افزود: در دوره کنونی برای هویدا کردن عظمت جمهوری اسلامی ایران باید بیش از گذشته نقش‌آفرینی کرد؛ چراکه شرایط فعلی حساس است.
وی یکی از اهداف این نهاد را پیگیری رشد و بالندگی جوانان با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر، برای ترویج امید بین نسل جوان جامعه بیش از گذشته تلاش می‌شود.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان به اخذ ۵۶ پروانه فعالیت سمن‌ها در این استان اشاره کرد و افزود: استان سمنان به لحاظ توسعه‌یافتگی رتبه دوم و در حوزه ساماندهی ستادها، رتبه اول به خود اختصاص داده است.
مرادی به پیگیری طرح مشترکی با استانداری سمنان در حوزه خانواده اشاره و تصریح کرد: این طرح ابتکاری، اقدامی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.
وی به حمایت از طرح‌های بدیع در حوزه جوانان اشاره و تصریح کرد: مشکلی برای حمایت از طرح‌های بدیع وجود ندارد و سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان اگر طرحی بدیع ارائه دهند، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
رئیس هماهنگی امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه رویکرد این اداره‌کل در حوزه بانوان، ارتقای سطح سلامت زنان و توسعه جامعه سالم است، افزود: برنامه‌ریزی برای تربیت نیروهای توانمند و شایسته در حوزه زنان در المپیک‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ از اهدافی است که در سطح قهرمانی پیگیری می‌شود.
ناهید امیدی از آغاز مسابقات استعدادیابی ورزشی حوزه بانوان در ۲۰ آبان ماه سال جاری خبر داد و افزود: در این مسابقات، از ۲۹ رشته ورزشی استعدادیابی خواهد شد.
رئیس هماهنگی امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان بیان کرد: افزایش سهم ورزش در اوقات فراغت، توسعه ورزش بانوان در گروه‌های خاص، شناسایی استعداد ورزش بانوان و افزایش مدال‌آوری در عرصه‌های کشوری و بین‌المللی و جلوگیری از کم‌تحرکی از برنامه‌های این اداره‌کل در حوزه بانوان است

منبع : اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان

برای مشاهده اخبار استخدام وزارت ورزش و جوانان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ