جذب ۱۴۰۰ معلم امسال در آموزش و پرورش تهران

۱ نظر

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: امسال یک هزار معلم جدید از طریق حق التدریس و ۴۰۰ معلم از طریق پنجمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی در این نهاد جذب خواهند شد.

«عباسعلی باقری» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش تهران به دلیل بازنشستگی و خروج نیروها به سایر دستگاه ها اظهارداشت: تا پایان سال جاری چهار هزار و ۸۰۰ معلم بازنشسته و سه هزار و ۵۰۰ معلم نیز از سیستم آموزش و پروش خارج خواهند شد.
براساس گزارش ها آموزش و پرورش شهر تهران اینک ۵۹ هزار معلم دارد.

*آموزش ۱۵هزار معلم برای مقابله با آسیب های اجتماعی
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اقدامات این نهاد برای کنترل آسیب های اجتماعی در مدارس اظهارداشت: در سال تحصیلی جدید ۱۵هزار معلم مقاطع ابتدایی و متوسطه اول آخرین روش ها برای مقابله با آسیب های اجتماعی دانش آموزان را فرا می گیرند.
باقری گفت: تاکنون چهار جلسه هماهنگی توسط شورای آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص کنترل آسیب های اجتماعی در مدارس برگزار شده تا با رویکرد جدید و به کارگیری شیوه های نوین در مدارس موارد احتمالی کنترل شود.
وی یکی از مصوبه های جلسات شورای آموزش و پرورش تهران را آموزش معلمان دوره اول متوسطه عنوان کرد و افزود: با مهارت آموزی درصدد هستیم معلمان بتوانند تجربیات خود را در کاهش آسیب ها به دانش آموزان منتقل کنند.

*فقر سرانه آموزشی تهران
باقری با بیان اینکه شهر تهران در ردیف چهار استان فقیر کشور از لحاظ سرانه آموزشی است، گفت: در زمان حاضر حدود ۷۰۰ مدرسه شهر تهران بیش از ۵۰ سال عمر دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: برای نوسازی مدارس فرسوده باید دو هزار میلیارد تومان هزینه کرد تا در بازه زمانی یکصد ساله ۷۰۰ مدرسه جدید ساخته شود.
وی اظهارداشت: براساس سرانه استاندارد مدارس کشور باید ۲۶دانش آموز در هر کلاس درس تحصیل کنند که در شهر تهران، میانگین تعداد دانش آموزان در کلاس درس ۳۲.۵ دانش آموز است.
باقری با اشاره به تحصیل حدود دو میلیون دانش آموز در مدارس ابتدایی و دوره متوسطه اول و دوم در شهر تهران گفت: این شهر نیازمند ۶۰۰ مدرسه ۱۲کلاسه است.

** تبدیل هیات امنای ۷۵مدرسه به دائم
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از تبدیل ۷۵ مدرسه موقت هیات امنایی به دائم خبرداد و افزود: از این تعداد ۳۵ مدرسه نمونه دولتی متوسطه اول و دوم و ۴۰ مدرسه هیات امنایی به صورت دائم دارای هیات امنا شدند.
باقری با بیان اینکه ۲۶۰ مدرسه در سطح شهر تهران به صورت هیات امنایی اداره می شود، گفت: از این تعداد ۱۶۰ مدرسه در مقطع ابتدایی و بقیه در متوسطه اول و دوم هستند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای جذب ۱۴۰۰ معلم امسال در آموزش و پرورش تهران

  • س
    سمانه
    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۱۴
    سلام وقت بخیر..خبر از ازمون استخدام معلم برای مدارس هئت امنایی دارین؟؟؟میدونید ازکجابایدخبربگیرم

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ