تحقق ۸۲ درصدی سهم اشتغال زنجان

خبرگزاری شبستان: استاندار زنجان با اشاره به اقدامات استان در حوزه اشتغالزایی و سهم هریک از بخش های کشاورزی، صنایع و خدمات در این مهم گفت: ۸۲ درصد از سهم پیش بینی شده استان زنجان محقق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، اسدالله درویش امیری، استاندار زنجان امروز(۲۷ اسفند) در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: در سال جاری اتفاقات تلخ و شیرینی در کشور داشتیم که زیباترین اتفاق، مشارکت سیاسی مردم در انتخابات اردیبهشت برای تعین سرنوشت چهار ساله کشور بود، چرا که مردم در این حضور همبستگی ملی و پشتیبانی مجدد خود را به رخ جهانیان کشیدند و با آرمان های امام و شهدا پیمان مجدد بستند ،علیرغم تمام دلخوری ها و کاستی ها در حوزه اقتصادی بیش از ۴۱ میلیون نفر به پای صندوق های رای آمدند.

مقام عالی استان ادامه داد: حضور و مشارکت مردم باعث شد جمهوری اسلامی در اوج اقتدار و امنیت در عرصه بین اللملی نماینده این نظام درعرصه جهانی و سیاست خارجی بتواند با قدرت تمام سخن بگوید.

درویش امیری با بیان اینکه زلزله کرمانشاه و کرمان، حادثه ناباورانه کشتی سانچی، سقوط هواپیمای یاسوج به تهران حوادث تلخی بود که ملت ایران را در غم فرو برد، گفت: با اتحاد در جهت رشد و تعالی کشور می توان گام برداشت.

به گفته وی، کشور از روز سه شنبه تعطیل خواهد شد ولی تعیلی به این معنا نیست که مسوولان در تعطیلی باشند، چرا که اعضای ستاد خدمات سفر، نوروزبانان بی نوروز هستند.

درویش امیری ادامه داد: ستاد خدمات سفر رسالت سنگینی در فراهم کردن سفر خوب برای مسافران و شهروندان دارند و با ۱۰ کمیته در استان فعالیت می کند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ۳۰ پایگاه انتظامی در استان مستقر شده است، گفت: ۱۶ پایگاه امداد و نجات، ۲۸ راهداری فعال، ۵۵ پایگاه اورژانس شهری و سیار، ۵ ایستگاه سلامت نوروزی و ۸۰ پایگاه امداد خودرو در آماده باش هستند.

درویش امیری، به راه اندازی پارک علم و فناوری در زنجان اشاره کرد و گفت: زنجان جزو آخرین استان هایی بود که این پارک در آن راه اندازی شده است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری و رئیس جمهور بر استفاده از نخبگان و فارغ التحصیلان کشور گفت: این پارک به منظور استفاده نخبگان از آن و حمایت از این افراد ایجاد شده است و باید از نحبگان در جهت تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی استفاده کرد .

درویش امیری، حمایت و رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان را از اولویت های استان خواند و گفت: پارک علم و فناوری یکی از راهکارهای دستیابی به کسب و کارهای نوین است .

وی به سهم بخش های مختلف در سبد اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: سهم حوزه کشاورزی استان از سبد اقتصادی کشور ۱۸.۳۴ ، دوبرابر کشوری، سهم حوزه صنعت و معدن ۳۱.۱۰ درصد، دو درصد بالاتر از میانگین کشوری، حوزه ساختمان ۸.۱۷ درصد، پایین تر از میانگین کشوری و سهم حوزه خدمات ۴۱.۹۳ درصد حدود ۱۰ درصد پایین تر از میانگین کشوری است.

استاندار زنجان با انتقاد از اینکه چرا با حوزه خدمات در استان اینگونه برخورد می شود، گفت: استان در جذب سرمایه گذار خارجی جزو پنج استان اول کشور است.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه استان زنجان یکی از استان های موفق در ستاد اقتصاد مقاومتی است، افزود: ۸۲ درصد از سهم اشتغال استان در سال جاری محقق شده است که در حوزه آی تی، آی سی تی و صنعت بیش از ۱۰۰ درصد تعهد استان محقق شد.

به گفته درویش امیری، استان زنجان در توزیع و تسریع طرح رونق رتبه دوم کشور را کسب کرده است و به همین منظور ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار واحدها قرار گرفته است.

استاندار زنجان ادامه داد: به منظور نظارت در توزیع تسهیلات و عملکرد بانک و انسجام بین بانک ها و مدیران معرف واحدهای متقاضی، کارگروه نظارت دستگاه های اجرایی بر عملکر بانک به صورت ابتکاری در استان تشکیل شد.

وی به رشد چشمگیر استان در حوزه صادرات اشاره کرد و گفت: هدف گذاری صادرات در سال آینده در سقف ۵۰۰ میلیون دلار باشد چرا که هراندازه کالای تولیدی از انبارهای استان صادر شود به چرخه تولید سرعت می دهد.

منبع:خبرگزاری شبستان

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری زنجان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ