تحقق ۷۸ درصدی تعهد اشتغال در گلستان

استاندار گلستان گفت: تعهد تعیین شده دولت برای اشتغال در استان ۲۰ هزار نفر بوده است که تا به امروز ۱۵ هزار و ۶۶۲ شغل معادل ۷۸ درصد تعهد محقق شده است.

به گزارش ایسنا، سید «مناف هاشمی» اظهار کرد: البته ما در استان ایجاد ۳۰ هزار شغل را هدف‌گذاری کردیم که بر این اساس تاکنون ۵۲ درصد اشتغال محقق شده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون اعتبارات جاری استان ۷۲ درصد تخصیص و اعتبارات عمرانی ۳۷ درصد اختصاص یافت.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال روستایی ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبارات کم بهره در استان در نظر گرفته شده بود که تا به امروز بیش از این میزان، مجموعاً ۲۰۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. میانگین جذب در کشور ۷۰ درصد بوده اما ما توانستیم ۱۲۵ درصد جذب داشته باشیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: ۲۰۰۰ میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری در استان مطرح شده که تاکنون ۱۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اتفاق افتاده است.

۳۷ واحد به چرخه تولید بازگشتند

وی افزود: با پرداخت تسهیلات رونق تولید، ۳۷ واحد تولیدی ورشکسته یا تعطیل شده استان دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

استاندار گلستان گفت: امسال استان گلستان با پرداخت ۲۵۷ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۷۵ واحد، رتبه دوم کشور را دارا است.

اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار استانی برای ایجاد زیرساخت در آشوراده

وی در ادامه در خصوص طرح گردشگری آشوراده، گفت: مجوزهای لازم برای اجرای این طرح اخذ شده و به‌زودی کلنگ این پروژه به زمین خواهد خورد. ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی را برای ایجاد زیر ساخت‌های لازم اختصاص دادیم.

هاشمی با اشاره به این‌که این کار به سازمان همیاری شهرداری استان واگذار شده است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که مقدمات این پروژه تا سال آینده انجام شود و سال آینده بتوانیم از بخش خصوصی دعوت به همکاری کنیم.

وی با تاکید بر عزم جدی برای احیای خلیج گرگان، اظهار کرد: طرح احیای خلیج گرگان پس از انجام مطالعات متعدد، در سازمان محیط زیست کشور مصوب شد. ۵۸ میلیارد تومان برای این طرح برآورد شده که باید در بودجه ۹۸ پیش‌بینی شود.

اختصاص ۶ میلیارد تومان اعتبار برای پارک پسماند

وی با اشاره به این‌که فاز نخست پارک پسماند به پایان رسید، گفت: ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شد و در حال انتخاب پیمانکار هستیم.

استاندار گلستان با اشاره به پروژه پتروشیمی در استان، گفت:‌ پروژه پتروشیمی یک پروژه معمولی و کوچک نیست و برای اجرای آن مقدمات فراوانی وجود دارد. پیگیر فراهم کردن مقدمات هستیم. در این زمینه با وزارتخانه‌های مربوطه و بخش خصوصی و دولت ارتباط گرفتیم تا این پروژه نیز به سر انجام برسد.

هاشمی به مشکلات کشاورزان استان هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم امسال قیمت‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی به نحوی اصلاح شود که کشاورزان متضرر نشوند. این موضوع را با همکاری نمایندگان پیگیری می‌کنیم.

اولویتم انتخاب معاونین بومی است

وی به اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان هم اشاره کرد و گفت: همه کسانی که مشمول این قانون هستند باید کنار بروند، ماهم حتما به قانون عمل خواهیم کرد. دو معاون من که بازنشسته هستند از دو ماه گذشته استعفاء خودشان را به من دادند، اما من از آن‌ها تا آخرین زمان قانونی استفاده خواهم کرد. این افراد سرمایه‌های ما هستند و باید به خدمات آن‌ها احترام بگذاریم.

استاندار گلستان یادآور شد: رایزنی‌های مختلف در خصوص انتخاب معاون سیاسی و معاون اقتصادی صورت گرفته و اولویت انتخاب با گزینه‌های بومی است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری گلستان اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ