آزمون ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان برگزار می‌شود

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان کشور از برگزاری آزمون ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان (اصلح) برای ورود به سال ۹۸ خبر داد و گفت: این آزمون تیرماه سال آینده به صورت متمرکز در کشور با شرکت ۲۰ هزار نفر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،رضا کچوئیان ظهر امروز در نشست خبری در بیرجند اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت گرا، حاکمیتی و نوپا است.

ی افزود: بزرگترین امتیاز آن این است که مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار دارد و ایشان در اردیبهشت ماه ۹۷ در دیدار با اعضای هیئت علمی، مدیران و دانشجویان این دانشگاه فرمودند مرکز ثقل نظامآموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: چشم انداز دانشگاه فرهنگیان در آینده نه چندان دور، تربیت نیروی متخصص و مورد نیاز آموزش و پرورش حداقل حدود ۱۰۰ هزار نفر است.

کچوئیان راه‌اندازی مراکز تعطیل شده تربیت معلم در سنوات قبل را یکی دیگر از چشم اندازهای دانشگاه فرهنگیان عنوان و تصریح کرد: تا دهه هشتاد بالغ بر ۴۰۰ مرکز تربیت معلم در سطح کشور وجود داشت که از این تعداد امروز ۹۸ مرکز در کشور فعال هستند.

وی با بیان اینکه توسعه مراکز آموزشی جزو چشم انداز این دانشگاه است خاطرنشان کرد: تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی به تعداد حداقل ۲ هزار نفر در افق ۱۴۰۰ و بازنگری محتوای برنامه‌های درسی دانشجویان در رشته‌هایی که تحصیل می‌کنند جزو برنامه‌های دانشگاه است.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان کشور از وجود کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و یادآور شد: تلاش بر این است مجوز دوره دکترا را از وزارت علوم دریافت کنیم.

کچوئیان با بیان اینکه برای توسعه فضاهای آموزشی دانشگاه فرهنگیان و امکانات مورد نیاز جلساتی در استان‌ها برگزار می‌شود اظهار داشت: نتیجه اقدامات دانشگاه فرهنگیان برای آموزش و پرورش است.

وی به طرح ۱۰۰۳۱ دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح در ۳۱ استان هر استان ۱۰۰ هکتار فضای آموزشی به دانشگاه فرهنگیان اختصاص می‌یابد همچنین تعهد ما بر این است به میزان یک دوم آنچه که افراد خیر،استاندار و نمایندگان مجلس هر استان برای توسعه فضاهای آوزشی هزینه می‌کنند، دانشگاه فرهنگیان نیز اختصاص دهد.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان کشور به بحث توسعه رشته‌ها اشاره کرد و گفت: وزارت علوم برای توسعه رشته‌ها شاخص‌هایی دارد که یکی از مهم‌ترین این شاخص افزایش اعضای هیئت علمی است که در این راستا به محض اینکه بتوانیم نظر وزارت علوم را تامین کنیم قطعاً این اتفاق در خراسان‌جنوبی خواهد افتاد.

کچوئیان با بیان اینکه از زمان تاسیس دانشگاه فرهنگیان تاکنون ۳۸ هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستند بیان کرد: ۹ هزار و ۲۰۰ نفر در مهرماه ۹۷ به آموزش و پرورش تحویل داده شده‌اند.

وی افزود: در راستای رفع نیاز آموزش و پرورش امسال برای نخستین بار موفق شدیم در مرحله نخست حدود ۲۰ هزار دانشجوی کارشناسی پیوسته و در مرحله تکمیل ظرفیت ۵ هزار نفر دیگر را برای دانشگاه جذب کنیم در حالی که این رقم در سال ۹۶ حدود ۳ هزار نفر دانشجو بوده و ۸ برابر رقم ورودی کارشناسی پیوسته در مهرماه ۹۷ افزایش یافته است.

​​​​​​​معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: در بحث مهارت آموزان مشمول ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان امسال ۱۷ هزار نفر ظرفیت داشگاه بوده که ۱۱ هزار نفر تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

کچوئیان با بیان اینکه با احتساب مهارت آموزان در مهر و بهمن ۹۷ تعداد ۱۲ هزار نفر مهارت آموز و۲۵هزار نفر ورودی کارشناسی پیوستهداشته‌ایم افزود: در مجموع ۳۷ هزار نفر پذیرش دانشجو در مهرماه امسال داشته‌ایم.

وی رقم کل دانشجویان سال جاری در مهر و بهمن ۹۷ باقیماندگان سنوات گذشته را ۷۰ هزار نفر دانشجو عنوان کرد و یادآور شد: ۹۸ پردیس و مرکز در کشور وجود دارد که ۶۴ واحد پردیس و مابقی مراکز وابسته به پردیس‌ها هستند.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان کشوراعضای مورد تایید وزارت علوم دانشگاه فرهنگیان کشور را ۸۰۰ نفر عنوان و اظهارداشت: یک‌هزار نفر حق التدریس از سایر دانشگاه‌ها با این دانشگاه همکاری دارند.

کچوئیان با اشاره به اینکهدر حال حاضر دانشگاه فرهنگیان در ۱۶ رشته کارشناسی پیوسته، ۲۱ رشته مهارت‌آموزی ماده ۲۸ و ۸ رشته کارشناسی ارشد دانشجو دارد خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه و گسترش رشته‌ها هستیم.

وی با اشاره به آزمون اصلح (ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان) تصریح کرد: این آزمون در مرکز سنجش نظارت برگزار می‌شود و در۳سال گذشته این آزمون تنها برای دانشجویان مهارت آموزی ماده ۲۸ که دانشجویان فارغ‌التحصیل سایر دانشگاه‌ها هستند برگزار شده است.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه اینآزمون برای ورودی سال ۹۸ در دو مرحله برگزار می‌شود گفت: این آزموندر تیرماه سال آینده بهصورت متمرکز در کشور با شرکت ۲۰ هزار نفر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر مهارت آموزی ماده ۲۸ برگزار خواهد شد.

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ