سوالات مصاحبه استخدامی وزارت نیرو سری چهارم

۲۴ نظر

سوالات مصاحبه و تجربیات آزمون استخدامی وزارت نیرو سری چهارم

 

سیستان و بلوچستان : سلام دوستان
ابفار زاهدان روز یکشنبه مصاحبه داشتیم.
ابتدا با معرفی خودت شروع میشه و اینکه بعد فارغ التحصیلی کجاها کار کردین و چه کارا کردین و اینکه یک نفر میپرسید و شش نفر دیگه یادداشت میکرند.
بعد از پرسش های نفر اول نفر دیگر چند سوال در مورد حسابرسی پرسید و باز نفر اول در مورد ویژگی های شخصیتی خودت میپرسه.
در کل نیم ساعت طول کشید فقط چیزی که توجهم را جلب کرد این بود که ۴ نفر نیرو میخواست اما کل کسایی که امده بودن مصاحبه هشت نفر بودن و اینکه به دو نفر از کسایی که اونجا بودن چند روز قبل زنگ زدن که قبول شدید وهمان روز مصاحبه مدارک لیسانس و شناسنامه را ازشون میگرفتند.

 

علیرضا جان موفق باشی.میشه بگی سوالای تخصصی که ازتون پرسیدن چی بوده؟

علیرضا : با ویندوز سرور کار کردی؟ سرویسهاشو نام ببر. با vmware کار کردی؟ آخرین ورژنش چنده؟ با روتر کار کردی؟ کانفیگ چه روتریو بلدی؟ با سیستم عامل دیگه ای غیر از ویندوز کار کردی؟ و …

 

علیرضا : سلام
من دیروز مصاحبه بودم. رشته شغلی کارشناس شبکه، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور
دو نکته رو بگم. هم استرستونو کم کنم . هم خیالتونو راحت کنم.
اول اینکه ۱۰۰۰ امتیاز دارید و ۷۵۰ تاش آزمونه. این موردو دوستان قبلا تو کامنتا نوشته بودنو من هم تایید می کنم.
دوم اینکه از ۲۵۰نمره ای که واسه مصاحبه میمونه ، ۸۰درصدش چیزهاییه که دست خودت نیست. یعنی مثلا دانشگاهت یه نمره ای داره ، معدلت یه نمره ای داره ،مقاله علمی و سابقه کار داشتنت یه نمره ای داره و همه چیزهایی که از قبل داشتی نمره داره و مجموع این نمره ها ۸۰ درصد از این ۲۵۰ نمره مصاحبه رو تشکیل میده. یعنی مثلا اگه دانشگاه شریف خونده باشی ومعدلت خوب باشه و مقاله علمی داده باشی و بومی باشی و مدرک آی سی دی ال و زبان داشته باشی ۲۰۰ نمره از این ۲۵۰نمره رو میگیری و فقط ۵۰ نمره دیگه دستته که اون هم سوالات تخصصیه که راجع به رشته شغلی توی مصاحبه ت می پرسه.
این اطلاعات ۲۵۰ امتیاز مصاحبه رو یکی از کارمندای توی گزینششرکت بهم داد و به همین دلیل قابل اعتماده. واقعا هم توی مصاحبه فقط ۵ الی ۱۰دقیقه از من سوال تخصصی پرسید و ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت دیگه رو ازاین موارد بالا که گفتم (بومی بودن ، مقاله دادن و … ) پرسید.
اصلا هم نگران مصاحیه نباشید چون جوابای مصاحبه از پیش تعیین شده و نمی تونی تغییرش بدی.(مثلا اگه معدلتو پرسید که نمی تونی کم و زیادش کنی!)
خلاص. به امید موفقیت برای همه دوستان. من نه بومی بودم و نه ارشد داشتم و توی مصاحبه هم بهم گفت شانس غیربومیا خیلی کمه. ولی شما حرف خودتون و کارخودتونو بکنید و نگران چیز دیگه ای نباشید.

 

کارشناس حقوقی : سلام،بهتون تبریک میگم.خیالتون راحت باشه مصاحبه عقیدتی به مراتب راحت تراز مصاحبه علمی هست،یه فایل مرتبط ارسال شده توسط یکی ازکاربران تو همین سایت هست‏(در قسمت بالایی صفحه مرتبط با قوه قضاییه‏)واقعا کامل و بی نظیره،اون رو به علاوه این سوالاتی که برات میذارم،بخون،قطعا قبولی.
اثبات ولی فقیه‏(دلایل عقلی و نقلی‏)‏،آخرین راهپیمایی که رفتی،دلایل صلح امام حسن،ذکرتشهد و سلام و رکوع،کتب اربعه شیعه،خواندن سوره عصرو قدر،کوچکترین و بزرگترین و اولین و آخرین سوره قرآن،ذکر روزهای هفته،رد مظالم و تولی و تبری به چه معناست،اوقات شرعی رو یادت باشه،ذکرتسبیحات اربعه،نام امام جماعت مسجد و امام جمعه شهرتون،وظایف رهبر،خبرگان،شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام،اعضای مجمع و خبرگان چگونه انتخاب و رئیسشون کیه،تقلید به چه معناست‏?‏۱۶‏ آذر،۱۳‏ و ‏۲۷‏ رجب و ‏۱۲فروردین و ‏۱۴‏ خرداد چه روزیه،هفته دولت کی هست و علت نامگذاریش،امامان رو به ترتیب بگو و کدام امام شاگردان زیادی داشت،روش گرفتن وضو،تیمم و انواع غسل ها،حدترخص به چه معناست،شب قدر چه شبیه و چه اعمالی انجام میدن،۹دی چه روزیه‏?اخبارتو ازکجامیگیری‏?نظرت در مورد اخبارجهان و منطقه‏?آخرین انتخاباتی که شرکت کردی،آیت الکرسی رو بخون،نظر رهبر در مورد مذاکرات هسته ای و آخرین سخنرانی رهبر،توصیه رهبربه جوانان چیست،منظور از وقت…چیست‏(فک کنم وقتی که مثلا بشه توش نماز ظهرو عصر رو باهم خوند،اسم وقتش یادم رفته‏)‏،فرازهایی از دعای توسل و کمیل و زیارت عاشورا رو بلدباش و بدون چه شبهایی میخوننشون،کدوم زیارت و سوره ها سجده داره،دعای ماه شعبان و ماه رمضان هم یه نگاه بنداز،دلایل اثبات خدا،تمام.
اون جزوه رو به انضمام این سوالات بخون صدرصد ازنظر مصاحبه مشکل نخواهی داشت،التماس دعا

 

آیدا : با سلام و احترام خدمت ادمین عزیز و همه دوستان عزیز
حرف آخر رو اول میگم و بعد توضیحات لازم رو براتون میدم همونطور که قبلا گفته بودن من نفر اصلی بودم و بهم گفتن میایم تحقیق اگر خودت و خانوادت مشکل خاصی نداشته باشین قبولی البته مصاحبه عقیدتی امروز نبود گفتن تا آخر هفته تماس میگیریم بیا مصاحبه و گفتن که میخوایم تا قبل ماه رمضون همه کاراتون انجام بشه و انشاالله مرداد ماه شروع به کار کنید. البته برنامه ریزی استان ما اینطوریه و معلوم نیست بقیه استانها هم اینطور باشن یا نه. ما هم با تعجب گفتیم واقعا؟! و گفتن که شدیدا کمبود نیرو داریم و باید نیروهای جدید زودتر بیان.تا حالا مشکل تامین بودجه آزمون نذاشته شروع به کار کنید وگرنه نباید روال کارتون این قدر طول میکشید. ولی باز نمیشه خیلی هم به حرفشون اعتماد کرد ما فرض میکنیم شروع به کار اول مهر خواهد بود که نخوره تو ذوقمون.
و اما انبوه سوالاتی که تو ذهنم بود و خوشبختانه مسوول گزینش یه آقای آروم و خوش اخلاق بود و همه سوالاتم رو با حوصله جواب داد که دقیقا حرفاش رو براتون مینویسم بدون اینکه از خودم کم و زیادش کنم.
۱-پرسیدم چند برابر ظرفیت میان گزینش؟گفت ۱.۵ برابر ظرفیت میان گزینش ولی در صورتی نفر اصلی رد میشه که مشکل خاصی با نظام و این چیزا داشته باشه در اینصورت با نفر دوم تماس میگیرن.داشت توضیح میداد که تلفن زنگ زد منم که میخواستم مطمئن بشم نفر چندم هستم سریع رفتم سراغ برگه ای که جلوی آقاهه بود و تا تلفنش تموم بشه امتیازها رو بررسی کردم و دیدم که نفر اولم و با نفر دوم تفاوت امتیازم زیاده و خیالم راحت شد!(برگه اسامی جلوش بود که مجموع امتیازهای کتبی و مصاحبه و همینطور امتیازهای مصاحبه و کتبی جداگانه توش نوشته شده بود)
۲-پرسیدیم(من و یکی از بچه هایی که اونجا بود با هم می پرسیدیم) که آیا ممکنه امتیاز گزینش رو رتبه تاثیر بذاره؟ گفت بله ولی فقط در صورتی که نفر اول دچار مشکل خاص بشه این اتفاق ممکنه بیفته وگرنه در حالت عادی همون رتبه اول قبول میشه و گفتش که همه امتیازهای ارشد و مقاله و همه این جزییات تو مراحل قبل کامل اعمال شده و مجموعشون رتبه داوطلب رو تعیین کرده و تو این مرحله دوباره اعمال نمیشه.
۴-پرسیدم سهمیه ۵۰ درصد ارشد رو چطور اعمال کردین؟ جوابش برام خیلی جالب بود!گفتش که این سهمیه اصلا دست ما نبود قبل اینکه امتیازهای کتبی شما از تهران به مراکز استان برسه این سهمیه روی امتیازهای کتبیتون اعمال شده بود و ما فقط ۲۵۰ امتیازی که دستمون بود رو اعمال کردیم و به ترتیب بالاترین امتیازها رو برای گزینش دعوت کردیم و اینم گفت که از ۲۵۰ امتیاز مصاحبه امتیاز محدودی دست خود ما بود و هر آیتمی مثل مدرک و مقاله و اینا امتیاز مخصوص خودش رو داشت که ما بر اساس مدارکی که ارائه داده بودین امتیازها رو دادیم.
۵-سوال بعدی این بود که کی نتایج گزینش میاد گفتش که ما تحقیقات رو انجام میدیم و مصاحبه عقیدتی رو هم از قبول شده ها به عمل میاریم و نتایج رو میفرستیم تهران گفت اصولش اینه که سه ماه زمان ببره تا نتایج از تهران بیاد ولی چون شدیدا کمبود نیرو داریم نتایج رو زودتر اعلام میکنن. و کسی هم که تو مرکز استان تایید بشه دیگه از تهران رد نمیشه فقط یک سری روال اداری داره که باید طی بشه.
۶-در مورد حقوق بود که میخواستم بپرسم ولی روم نشد!یه آشنایی پیدا کردم تو شهر خودمون قراره برم دقیق از اون بپرسم حقوق و مزایای آبفار چطوره بعدش به شما هم میگم.
و اما پر کردن فرمها! بچه ها چند تا نکته ای رو که میگم حتما توجه کنید چون ماهایی که امروز رفتیم هممون سر این مساله دچار مشکل شدیم و خود درگیری پیدا کردیم!!
اول اینکه یادم رفت جزو مدارک بهتون بگم که مدارک بسیج و این چیزا هم هر چی دارین با خودتون ببرین.
به من گفته بودن حداقل ۴ تا معرف لازمه منم آدرس و شماره ۵ تا از دوستام رو برده بودم.ولی فرمی که بهم دادن علاوه بر ۶ تا!! دوست ۲تا معرف میخواست از بسیج یا سپاه یا نهادهای این مدلی، ۲تا معرف میخواست از معتمدین و حزب اللهی های شهر و محله که شما رو بشناسن، و دو تا معرف از معتمدین فامیل که این بند آخر میتونست از فامیلای درجه یک هم باشه. تازه کروکی همه این آدرسها رو هم میخواست!!!!فکرش رو بکنید!! منم اونجا به هر زحمتی بود آدرسها رو تلفنی پیدا کردم و نوشتم ولی گفتم اگر کروکی بکشم ممکنه اصلا آدرس رو پیدا نکنیدا میخواین بکشم!! اونا هم گفتن نه لازم نیست.سعی کنید انشاالله باهاتون که تماس گرفتن همه اینا رو با خودتون ببرین که اونجا تو پر کردن فرمها مثل من و بچه هایی که امروز اومده بودن به مشکل برنخورین.
اینا چیزایی بود که به ذهنم اومد باز سوالی داشتین بپرسین تونستم جواب میدم

 

بین الملل : سلام
دیروز مصاحبه بود چند ساعتی تو انتطار بودیم تا نوبتمون شد
بر عکس فک کنم جاهای دیگه حوزه ستادی سوالای فوق العاده ریز و خاص از کارشناسای حقوقی پرسید
در مورد دیوان عدالت اداری زیاد سوال کردند
قوانین خاص مرتبط با وزارت نیرو که گفتن اطلاعاتی دارین منم چندتاشو میدونستم با سال تصویب بهشون گفتم بعد در مورد مسایل حقوق بین المللی در حیطه اب و برق.مثلا از من پرسیدن که اخرین قرارداد دو جانبه ایران در زمینه اب چی بوده؟من مطالعه در این موردا داشتم جواب دادم و کلی چیزای دیگه
اولش هم البته ازم سوال کردن چرا وزارت نیرو رو انتخاب کردی واسه شغل
یه کارشناس حقوقی بین الملل چیکارا میتونه بکنه
در مورد زبان هم بر عکس شهرهای دیگه از ما معرفی ساده نخواستن بلکه سوالات تخصصی حقوقی به انگلیسی پرسیده شد

 

م.م : ببخشیداول گفتن یه اطلاعات کلی از خودتون بدید و معرفی کنید.در باره ی کار اموزی مقالات پایان نمامه پرسیدن. گفتن زبانتون چطوره و ایا می تونید لغات تخصصی رو ترجمه کنید؟ ورزش می کنید؟ انگیزتون از اینکه این استخدامی رو شرکت کردید؟ ایا اگه یه شهرستان قبول شید با توجه به دختر بودنتون میرید؟ اگر مشغول به کار شید انتقالی میگیرید؟ سوالای تخصصی هم مضاربه و دستور موقت رو سوال کردن

 

ستاره : سلام.
من واسه کارشناس شبکه شرکت کرده بودم.
امروز مصاحبه داشتم. درباره موارد زیر ازم سوال پرسید
۱.تفاوت برنامه نویسی شی گرا و ساخت یافته
۲.utm چیست؟
۳.mplsچیست؟
۴. یه جمله رو گفت به انگلیسی بگم.
۵. گفت اگر عصبانی بشی چیکار میکنی؟
۶.اگر فایلات روی کامپیوتر شهر دیگه باشه و با اینترانت وصل باشی چه جوری فایل هارو برمیداری؟
۷. ویژگیهای یک دیتاسنتر خوب چیه؟
۸. چه مهارتهایی داری؟
۹.چرا آب و فاضلاب را انتخاب کردی؟
و…
نکیر و منکر می پرسیدن ساده تر بود

 

آفتاب : سلام دوستان. منم امروز مصاحبه رفتم (کارشناس شبکه).
گفتن خودتون رو معرفی کنید. بعد راجع به مدارک گفتن توضیح بدید یعنی کاراموزی کجا بودید و توی پایان نامه چه کار کردید و مقاله چی دارید و چه دوره ای شرکت کردید و زبان چقدر بلدید و ICDL چقدر بلدید.
بعد ۴ تا سوال تخصصی پرسیدن و گفتن حاضرید توی روستا کار کنید؟ حتما باید حداقل ۶ ماه توی روستا کار کنید! بعد هم آمادگی واسه ماموریت تو روستا دارید یا نه؟
خودتون رو در چند جمله به انگلیسی معرفی کنید. بعد هم گفتن اگر وارد اداره ما بشید چه ایده ای دارید و چه کار جدیدی برامون انجام میدید؟

 

SAMAN: سلام منم مصاحبه رفتم . سوالات از مصاحبه و دانشگاهی که خونده بودم شروع شد و درمورد معدل دوباره گفتن مختصر خودتو معرفی کن بعد در مورد کارآموزی پرسیدن معلوم بود که مربوط بودن کارآموزی با کار اونها امتیاز داره و بعدش امتیاز ها رو یادداشت میکردن. دوباره درمورد دوره هایی که گذرونده بودم سوال پرسیدن و درمورد ICDL که مدرک داری یا نه؟ همینطور زبان پرسیدن که خودت و تحصیلاتت و محل تولد و… رو به انگلیسی معرفی کن هرکدوم از اینها یه نمره داشت که تو فرم یادداشت میکردند یه چیز که نفهمیدم این بود که چرا همشون (۶ نفر بودن) برای هر قسمت نمره میدادن تازه بعضی آیتم ها با هم مشورت میکردن که این ۲ نمره داره یا یه نمره! فکر کنم بین هم میخواستن معدل بگیرن وگرنه یه نفرمینوشت کافی بود همینطور سوال کردن شما چه مزیتی داری که فکر میکنی بین سه نفر باید شما رو انتخاب کنیم همینطور عضویت در شبکه های اجتماعی رو سوال کردن . موضوع پایان نامه رو سوال کردن و براشون مهم بود که مربوط هست به رشته یا نه بازم بعد هر آیتم یادداشت میکردن اینکه آیا هرجا بگیم در محدوده استان میتونی بری؟ دیگه یادم نمیاد!

 

آیدا : سلام به همه دوستان عزیز
نکته اول اینکه سه برابر ظرفیت اومده بودن مصاحبه و اینکه نوبت صدا کردن واسه مصاحبه به ترتیب رتبه بود از سه نفری که ما رفته بودیم ترتیب صدا کردن نه به ترتیب حروف الفبا بود و نه به ترتیب ورودمون.چون من فامیلم تو سه تا فامیل وسطی بود و هر سه تامون هم با هم رفته بودیم.و اول اسم منو صدا کردن. البته سال ۹۱ هم همینطور بود. پس حواستون باشه نفر چندم صداتون میکنن چون رتبتون رو نشون میده.
نکته بعدی اینکه مصاحبه عقیدتی و این چیزا نیست. بیشتر جنبه معرفی داره و تخصصی و البته پشت همه اینها جنبه های روانشناسی هم در نظر گرفته میشه مثلا از نوع صحبت کردن و رفتار شما اعتماد به نفس سنجیده میشه قدرت برقراری روابط اجتماعی و همه اینها پس حواستون به همه رفتارها و نوع صحبت کردن و نوع پوششتون باشه
و اما خود مصاحبه. تعداد مصاحبه کننده ها در کل ۶ نفر بود۴ تا آقا و دو تا خانم که یکیشون از تهران اومده بود. یکی یکی میگم که هر کدوم چه نوع سوالاتی میپرسیدن.اولش گفتن یه معرفی کلی از خودت بکن تا شروع کنیم.از این ۶ نفر یک نفر مسوول حراست بود که همه چیو زیر نظر داشت و هر از چند وقت بین صحبتام یه چیزایی یادداشت میکرد سوالاتی که ازم پرسید اینا بود:تو شبکه های اجتماعی فعالیت داری؟ وایبر و … چرا؟ چرا شرکتهای دولتی رو به خصوصی ترجیح میدی؟ اگر اینجا استخدام بشی آیا قصد موندن داری یا مثل خیلیای دیگه جات که محکم شد میخوای انتقالی بگیری؟من چون غیر بومی بودم پرسید یه خانم مجرد و مقیدی مثل شما میتونه تنها خونه اجاره کنه مشکلی با این قضیه نداری؟ چند تا از خواهر و برادرات شاغلن و کجاها؟ آیا تو بسیج عضوی ؟چه نوع فعالیت هایی تو بسیج داری؟
یه خانمی نشسته بود که خیلی هم خوش اخلاق و خوش برخورد بود. سوالاتش: کی فارغ التحصیل شدی؟ تو این مدت دنبال چه کارهایی بودی؟ پایان نامت در مورد چی بود؟ کجا رفتی کارآموزی؟مقاله داری ؟با شرکت آب و فاضلاب چقدر آشنایی؟ سه تا از ویژگی های مثبتت که فکر میکنی تو رو برتر از بقیه میکنه چیا هستن؟
یه خانم دیگه بود که کارشناس رشته خودم بود (نرم افزار) و سوالات تخصصی رشتم رو میپرسید. پایان نامم رو نگاه کرد و گفت توضیح بده چیکار کردین؟بعد اینکه توضیح دادم خیلی خوشش اومد و گفتش موضوعش خیلی مرتبطه و با اینکه پایان نامه کارشناسی بود امتیاز پایان نامه رو بهم دادن.چند تا هم سوال تخصصی شبکه پرسید۱-در مورد پروتکل NLB که البته یه سناریو طرح کرد که پاسخش توضیح پروتکل NLB بود و من کامل توضیحش دادم۲-اگر کسی با شما تماس بگیره و بگه شبکم دچار مشکل شده شما چیکار میکنید و چه سوالاتی ازش میپرسید؟۳-اگر ما بخوایم نرم افزارهایی رو روی همه سیستم ها به فرض ۱۰۰۰ تا نصب کنیم و بعضی از سیستم ها خارج از سازمان باشن چیکار میکنیم؟ و همینطور سوالات رو داشت ادامه میداد که آقایی که به نظر مسوول اصلی بود و سوال خاصی هم نمیپرسید فقط همه چیز رو کنترل میکرد گفت دیگه کافیه به نظرم هر وقت متوجه بشن که رو موضوع تسلط داری زیاد سوال پیچت نمیکنن.
یه آقای دیگه بود که پرسید زبان رو در چه حد بلدی؟ گفتم متوسط. گفتش اگر چند خط مطلب بدم میتونی ترجمه کنی منم گفتم بله و منتظر شدم مطلب بده واسه ترجمه ولی نداد!گفتش خودتو به انگلیسی معرفی کن و منم خودمو معرفی کردم و تو چند خط خیلی ساده در مورد رشته تحصیلی دانشگاه و علایقم صحبت کردم و بعد تو فرم یه چیزی تیک زد
یه آقای دیگه هم بود که سعی میکرد بحث رو به شوخی بکشه تا ببینه چه عکس العملی نشون میدم و بعد تو فرم یه چیزایی مینوشت و علامت میزد! کاش میشد فرمهارو دید! آخرش هم میوه آوردن و من میل نداشتم و همون آقا به اجبار گفت اگر هم نمیخوری ببر چون اگر نخوری استخدامت نمیکنیم!! پشت همه اینا منظورهایی بود که فقط خودشون خبر داشتن من فقط سعی کردم سنگین و متین برخورد کنم و در عین حال بی محلی نکنم و زیر بار شوخیاشون هم نرم.در عین حال اعتماد به نفسم رو حفظ کردم و کم نیاوردم. در ضمن همه مدارک فنی حرفه ای و دوره های رو که گذرونده بودم رو چک کردن و امتیاز های لازم رو دادن مخصوصا ICDL براشون مهم بود چون جداگانه پرسیدن که همه دوره هاش رو کامل گذروندی و من چون قبلا خصوصی هم تدریس میکردم مطرح کردم و دیگه سوالی ازم نپرسیدن. آهان آخرشم گفتن اگر فکر میکنی نکته ای هست که از نظر ما دور مونده و لازمه که بگی رو بگو.
این بود کل ۴۰ دقیقه مصاحبه من که قول داده بودم مو به مو تعریف کنم.
انشاالله که به دردتون خورده باشه. برای همتون آرزوی موفقیت دارم.اگر باز سوالی داشتین در خدمتم.

 

برقی : پستم کارشناس فنی (۴۰۰۰۰ عنوان شغلی در طبقه بندی مشاغل)هست و بیشترین حقوق مربوط به اینها میشه که تفاوت چندانی با کارشناس های ادری (۳۰۰۰۰)ندارند
در بدو حضورم در سال ۹۱ حقوق حدود یک و سیصد دریافت میکردم
در سال ۹۲ متوسط دریافتی ۱.۷ میلیون بود
در سال ۹۳ متوسط دریافتی ۲.۵ م بود
در سال ۹۳ متوسط دریافتی ۲.۷ م بود
*علت افزایش حقوق ناگهانی بدلیل مصوبه وزارت نیرو بود در ضرایب بوده است
قانون استخدامی طبق قانون کار میباشد ولی با شکل خاص و مصوبات و تدوینهای توانیر
نیروهای استخدام دائم میباشند(مدت معین برداشته شد در سال ۹۲)
*میزان حقوق و دریافتی اینجانب مجموع حقوق مبنا و سختی کار و مزایای انگیزشی و رفاهی و اضافه کار و حق ماموریت میباشد
* در کل صنعت برق دیگر از مزایای ۱۰ سال پیش خبری نیست و شرکت های توزیع شرکت های زیان دهی هستند بعلت تلفات انرژی و با توجه به شکل بد خصوصی سازی در کشور چون پول فروش ابتدا به خزانه میرود تا در دست شرکت ها باشد و مزایای منازل مسکونی و تسهیلات مالی برای کارکنان خیلی کم و رضایت کننده نمیباشد و با توجه به وضع موجد کار در ایران میشه نسبت به مشاغل در ارگانهای دیگر نمره ۶۵ از ۱۰۰ بهش داد
امید هست و داریم که این صنعت به رشد و بهبود کیفت در بعد نیروی انسانی دست یابد
_ رتبه و درصد دروس محرمانه بود و اصلا اعلام نشد(خیلی غیر عادی بود این کارشون)
مصاحبه با حضور نماینده توانیر و معاونان شرکت توزیع و حراست ،جمعی ۷ نفره انجام شد
همه سوال میپرسیدند در زمینه های گوناگون
سوالات و شرح خلاصه اینجانب:
قبلش فرمی پر کردم که گفته بود علاقه مند به کدام قسمت هستی که کار بکنی و توضیحی ازش بنویسید
سپس فراخوانده شدم به اتاق
علت علاقمندیت چی بود که اینجا اومدی
قبلا جایی کار میکردی
پایان نامه ات چی بود شرح و خلاصه ای ازش بده
روانشناسی و اینکه عصبانی بشی چطور خودتو کنترل میکنی و طرز برخوردت با همکار و ارباب رجوع چگونه است
بحث علمی و تخصصی در زمینه کار فعالیت های اصلی شرکت بود که باید بطور کامل محلی که استخدام شدی رو بشناسی و ماموریت و اهدافشو بدونی و از دروس دانشگاهی مرتبط با کارم سوال میشد مثلا رشته برق: تلفات به چه چیز بستگی دارد و در مورد ایمنی در برق سوالاتی پرسیده شد و طراحی خطوط به چه معناست از تجهیزات در شبکه و کارشون سوال شد
- نکته:کتب و منابع علمی درسی و دانشگاهی و مقالات در این زمینه که نکاتی کاربردی دارند را فراموش نکنید
- سعی کنید ریلکس باشید ، بیش از حد به مبحثی وارد نشید و نمیخواد توضیح و تفصیل کنید که بگید خیلی بلدید و سعی کنید شفاف حرف بزنید و اگر چیزی رو ابهام دارید نخواهید بپیچونین مصاحبه گرو
از مهارت های کامپیوتری سوال شد همین ICDL
مکالمه انگلیسی معمولی انجام شد
بعد از اینکه در مصاحبه علمی قبول شدم تماس گرفتن و گفتن برو به برق منطقه برای مصاحبه عقیدتی و سیاسی:
اونجا از مناسبت های ملی مذهبی و سیاسی سوال شد
خط قرمز ها سوال شد
از نماز و قرآن و همچنین خوندم
نماز جمعه میری
تحولات سیاسی رو چقد دنبال میکنی و آخرین صحبت های رهبری در چه موردی بود
و قانون اساسی کثلا دوره مجلس چند ساله است و ...
سپس تحقیقات محلی رو بصورت محرمانه اجام دادن و بعد از حدود ۶ ماه دعوت شد که بیام و در کارگزینی شرکت مربوطه مراحل کاری رو برای استخدام و تست ها عدم اعتیاد و سو سابقه طی کنم و رسما کارمو شروع کردم

 

لطف کنید شرح وظایف مامور حراست رو بفرمایید؟

فرشته نجات : سلم صدرا عزیز احتمالش هست که تحویل مدارک برای سال بعد باشه شرح وظایف شما هم شامل موارد زیر است :

دریافت اهداف ، سیاستها و خط مشی از مدیریت مافوق و برنامه ریزی ، سازماندهی ، ایجاد هماهنگی ، ابلاغ برنامه و نظارت بر اجرای آن
حصول اطمینان از آمادگی امکانات در واحدهای تحت نظارت شامل نیروی انسانی ، ملزومات و سایر موارد مورد لزوم
اجرای آئین نامه ها و دستورالعملهای حفاظت پرسنلی ، حفاظت فیزیکی ، حفاظت اسناد و مدارک که پس از تصویب وزیر نیرو از سوی دفتر مرکزی حراست وزارت نیرو به شرکتها ارسال می شود ، و در صورت لزوم ابلاغ آنها به شرکتهای وابسته .
ارائه خدمات مشورتی مورد لزوم مدیر عامل در زمینه های مختلف از جمله :

الف) شناسائی عوامل ایجاد نارضایتی مردم و کارکنان دستگاه

ب) شناسائی نفوذ و توطئه احتمالی عوامل بیگانه و ضد انقلاب داخلی

ج) شناسائی عوامل فساد و سو استفاده های احتمالی مالی

ایجاد ارتباط وهماهنگی باسازمانها ونهادهای محلی جهت انجام امور حراستی شرکت بر اساس دستورالعملهای مصوب .
بررسی و پیشنهاد مشاغل حساس و کلیدی شرکت جهت اعلام به دفتر مرکزی حراست وزارت نیرو و مدیر عامل و بررسی و اعلام نظر در خصوص صلاحیت کارکنان جهت تصدی مشاغل حساس به دفتر مرکزی حراست و وزارت نیرو و مدیر عامل .
اعلام نظر در خصوص صلاحیت کارکنان ( مدیران – کارمندان ) اعزامی به خارج از کشور به مدیر عامل و دفتر مرکزی حراست
صدور کارت شناسائی کارکنان با هماهنگی دفتر مرکزی حراست وزارت نیرو
تهیه دستورالعملهای حفاظت از اماکن و تاسیسات برای واحدهای ذیربط و شرکتهای وابسته طبق دستورالعملهای ابلاغی از سوی دفتر مرکزی حراست وزارت نیرو و ارائه برای تائید مدیر عامل و نظارت بر حسن اجرای آن
همکاری و نظارت در تهیه ، نگهداری ، نقل و انتقال و مصرف مواد ناریه مورد نیاز طرحهای شرکت بر اساس دستورالعملهای صادره از سوی دفتر مرکزی حراست
مراقبت بر حسن جریان حفاظت از مناطق معین از جمله ساختمانها ، تصفیه خانه ها ، مخازن و منابع تامین آب اقدام لازم در موارد پیشگیری از حریق ، سرقت و خرابکاری و یا سایر اتفاقات و حوادث مهم و تهیه گزارش امر برای مقامات مافوق
کنترل ورود و خروج کارکنان و مراجعین ، اموال و بازدیدکنندکان ، وسایل نقلیه و تطبیق و مقایسه سیاهه اجناس و لوازم با اجناس ورودی و خروجی به سازمان
تهیه و دریافت سلاح ، مهمات ، دستگاههای بی سیم و نظارت بر نحوه استفاده ، نگهداری و نقل و انتقال آنها با هماهنگی مدیریت و مسئولین مربوطه
سازماندهی بازرسی و نظارت بر اجرای طرح کنترل ورود و خروج افراد و اشیاء وسایط نقلیه از تاسیسات و اعلام نظر در زمینه نقل و انتقال و تغییر محل خدمت کارکنان شرکت
طبقه بندی تاسیسات و حفاظت از آنها به منظور جلوگیری از هرگونه نفوذ ، اخلال نظم و خراب کاری و انجام اقدامات و پیش بینی های لازم به منظور جلوگیری از حوادث و سوانح احتمالی
ارائه خدمات آموزشی و توجیه پرسنل در راستای حفاظت پرسنلی ، مراقبتهای حفاظتی از تاسیسات و اماکن و حفاظت از اسناد طبقه بندی شده
نظارت بر گردش اسناد طبقه بندی شده و تشکیل بایگانی محرمانه
نظارت بر تهیه پرونده حفاظت پرسنلی برای کلیه کارکنان
درخواست وسایل و تجهیزات لازم برای کارکنان و نگهبانان
تهیه گزارش از فعالیتهای روزانه و همچنین از حوادث و اتفاقات غیر عادی
انجام سایر وظائف محوله

 

فرشته نجات :
سلا الهام خانوم شرح وظایف رشته شما شامل موارد زیر است :
– انجام امور مربوط به خرید اراضی و انجام تشریفات اداری و قانونی با رعایت الزامات .
– انجام امور حقوقی و عادی و تهیه و تنظیم شکایات و دادخواست و طرح اعلام دعوی علیه اشخاص حقیقی و حقوقی .
– دفاع از پرونده های مطروحه علیه شرکت .
– مراجعه به دادگستری ، پایگاه و نیروی انتظامی در محدوده عملیات شرکت .
– انجام سایر وظایف محوله.
دعا یادت نره

 

لطفا کمی در مورد مصاحبه تخصصی رشته بهره برداری تاسیسات آب و فاضلاب روستایی منو راهنمایی کن چی باید بخونم؟ چطوری خودمو آماده کنم؟

فرشته نجات : شرح وظایف رشتتو برات پایین میزارم مواردشو خوب یادبگیر و در موردشون تحقیق و مطالعه کن و منابعی که برای آزمونم خوندی بصورت تیتروار و خلاصه بخون در مورد حقوق و مزایا هم خبری ندارم ولی اگه اطلاعاتی فهمیدم خبر میدم
شرح وظایف کارشناس بهره برداری از تاسیسات و تجهیزات فاضلاب:
• همکاری در رعایت استانداردها و شاخص های مربوط به بهره برداری از تاسیسات توزیع
• هماهنگی در نگهداری و انجام تعمیرات جزئی و مشارکت در تعمیرات کلی با گروههای تعمیرات
• برنامه ریزی جهت کنترل مداوم قسمتهای مختلف تاسیسات
• هماهنگی و کنترل مداوم در زمینه رعایت استانداردهای مصرف ، صحت عمل تجهیزات ، عملیات پرسنلی ، دستگاهها و ابزارهای اندازه گیری
• هماهنگی در انجام اصلاحات و تعمیرات جزئی و کلی در تجهیزات و شبکه های تحت پوشش به منظور افزایش راندمان ، کاهش هزینه های بهره برداری ، نگهداری و افزایش ایمنی و انعکاس اطلاعات به مدیریت مافوق
• هماهنگی در اجرای صحیح و به موقع سرویس ، نگهداری و تعمیرات تاسیسات آب و فاضلاب بطور اتفاقی و پیش بینی نشده
• ارائه پیشنهادات و نظرات کارشناسی در خصوص جایگزینی تجهیزات ، مواد و قطعات در موارد اضطراری و عدم دسترسی به نمونه اصلی
• مشارکت و همفکری با مدیریت مافوق در خصوص برنامه ریزی جهت تنظیم برنامه های سرویس و تعمیرات
• استفاده از کاتالوگهای و مدارک فنی و همچنین نقشه های مربوطه در انجام عملیات تعمیرات تاسیسات فاضلاب
• اعمال کنترل و بررسی علل خسارت و فرسودگی تاسیسات آب و فاضلاب و انجام اقدامات لازم به منظور جلوگیری از تکرار مشکل و به حداقل رساندن تعداد خرابی ها
• انجام بازدیدهای دوره ای از شبکه و تاسیسات و تصفیه خانه فاضلاب
• همکاری در خصوص تجهیز واحد حوادث و اتفاقات
• همکاری در رعایت اصول ایمنی و بهداشت کار
دعا یادت نره

 

سلام دوستان : امروز دوستان گلستانی به ابفار مراجعه کردیم
یه نصف برگه A۴ بهمون دادن که محتواش این بود :
جهت مصاحبه نیاز به مدارک ذیل می باشد.لطفا ازتاریخ ۲۲ لعایت ۲۴ به اداره منابع انسانی و تحول اداری تحویل نمایید.
۱-موضوع پایان نامه با ارائه مستندات معتبر
۲- گواهی معتبر ارتباط کارآموزی یا کارورزی با صنعت
۳-گواهینامه اموزش خاص یا نرم افزارهای مرتبط با شغل
۴-گواهینامه ICDL
۵-گواهینامه میزان تسلط به زبان خارجی
۶-گواهی چاپ مقالات
و اما در مورد رتبه ها
رتبه ها رو ابفارها میدونن ! اینو اخر اسفند هنگام تحویل مدارک پرسیدم و یارو گفت محرمانه هست رتبه ها و نمیگیم!
ولی امروز که رفتیم ازمون امضا میگرفتن جلو اسامی مون که بعدا یکی شاکی نشه که نگفتید مدارک رو قبل مصاحبه بیاریم و اینا… اسم من خوشبختانه اولاش بود…ولی معلوم نیست که بر اساس رتبه باشه ! بر اساس حروف الفبا کخ نیست. چون چک کردم دیدم فامیل من که با “ب” شروه میشه بعد از فامیلی بود که با “گ” شروع میشه ? مثلا اقای “گلستانی” اسم اول برای شفل طراحی تاسیسات بود و اسم من پایین تر! حدای از این بحثا که فقط استرس الکی میاره بگم که خانومه گفت مصاحبه خرداده… هر چقد گفتم چندم خرداد؟؟ نگفت که نگفت !! حقم داشت! تو این مملکت کی از چی خبر داره که یه کارمند ساده بخاد خبر داشته باشه !!! اصلا کو برنامه ریزی برا انجام اموور!!! بیخیال!! خلاصه تا قبل تیر امکانش زیاده که مصاحبه انجام بشه و کارای اسنخدام تا مهر شاید تموم بشه ! بچه ها واقعا دارم میگم حداقل تا مهر منتظر باشید… منظورم اینه که منتظر نباشید و بیکار نشینید تا اون موقه و کارهای زیادی میتونید انجام بدید..
آهان این اتفاق جالب رو هم بگم :
ما سه نفر بودیم که باهم رسیدیم اداره و منتظر بودیم امضا کنیم و توضیحات رو بشنویم که فرم رو خوندم !
گفتم : ببخشید من که هیچ کدوم ازین مدارکو ندارم چیکار باید بکنم ؟ باز هفته ی بعد باید مراجفه کنم و امضا بزنم ؟
کارمنده : مگه میشه نداشته باشید ؟ ICDL نداری ؟
گفتم : نه ندارم ! ICDL یه مدرکی هست که با صدهزار تومن میشه گرفتش! منی که لیسانس و ارشدمو تو دانشگاه دولتی تهران خوندم رنبه ی کارشناسیمم ۲رقمی هست مگه میشه بلد نباشم چهار تا Power Point Word excel ? زبانمم خوبه ولی مدرکی ندارم !
کارمنده : هیچی نگفت و گفت پایان ننامه هم نداشتی ؟
گفتم : نه عمرانیا پروژه پاس میکنن و تز ندارن تو کارشناسی!
کارمنده : کارآموزی هم نرفتی ؟
گفتم : چرا رفتم! ولی از کجا نامه بگیرم ؟ ( یه ریز نمره بخای بگیری باید هفت خوان رستمو رد کنی ! چه برسه به یه نامه ی بی ارزش کاراموزی !! خداییش کی حال داره ده ساعت راه بیفته بره برا نامه ی کارآموزی دانشگاهش؟! تازه معلوم نیست بدن! ندن!من یادمه از آمزشمون برا اداره ی رفاه یه نامه ی ممتازی میخاستم ! نداد که نداد!!! میگه ماا نمیتونیم! حالا شما فرض کن نامه ی کاراموزی میخای مال ۴سال پیش! اونم از کدوم دانشگاه ؟ از علمو صنعت با اون همه کارمندای مسخره تر از آبفار!!! خداییشو میکم! بابا خسته شدم دیگه آبفارتونم بخوره تو سرتون!اگرم قبول شدم خودم با “الف” آبفار میزنم تو سرتون! تا کی باید چوب “الف” بر سر ما باشه ؟ ادمین جان بذا یکم خنک شیم با حرف زدن بابا …
که آخر سر رییس اداره منابع انسانی که همین بغل نشسته بود گفت ببین آقای … شما اصلا زبانتون فول!کامپیوتر هم همشو بلد هستین! ولی اونیکه مدرکشو بیاره دونمره اون قسمتو میگیره شما نمیگیری . حتما هم تو مصاحبه شفاها هم ازتون پرسیده میشه که شما میتونید نمره ی اون قسمتو بگیرید!

برای برگشت به صفحه اصلی تجربیات وزارت نیرو اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲۴ نظر برای سوالات مصاحبه استخدامی وزارت نیرو سری چهارم

  • ف
    فرخنده
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۸
    سلام من برای کارشناس منابع انسانی شرکت کردم میشه منابع مصاحبش رو بگید مرسی
    • م
      مهدی
      ۳ بهمن ۱۳۹۶، ۲۲:۲۳
      سلام خدمت دوستان- میخواستم بدونم زمانی که در مرحله گزیش قبول شیم و مورد تایید باشه- چرا باید نتایج مصاحبه گزینش به تهران بره ؟
      و دلیل اینکه فرد قبولی تو گزینش مورد تایید تهران نمیشه و از ذخیره ها استفاده می کننند چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      • ک
        کیمیا
        ۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۲۶
        سلام دوستان من برا قسمت کارشناس امور اداری وزارت نیرو پذیرفته شدم باید برم برا مصاحبه کسی تو این رشته تجربه داره بهم بده.....ممنونم

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ