آرشیو استخدام وزارت بهداشت سال ۹۹

۵ نظر

خبر ۲۹ اسفند ۹۹ - اطلاعیه اداره کل منابع انسانی وزارت بهداشت در خصوص آزمون استخدام پیمانی بهمن ماه

اداره کل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ای تاکید، کرد: در مرحله بررسی مدارک آزمون استخدامی بهمن ماه، داوطلب می بایست طبق خوداظهاری مرحله ثبت نام، کلیه مدارک و مستندات اظهارات خود را به محل قبولی ارائه نماید و در صورتی که نتواند اظهارات خود را با مدارک مثبته ثابت نماید، نمره و امتیاز اعمال شده وی حذف خواهد شد.

به اطلاع کلیه شرکت کنندگان محترم آزمون ۲۴/۱۱/۱۳۹۹ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می رساند که در تمامی آزمون های استخدامی، ثبت اطلاعات بر اساس خوداظهاری متقاضی صورت می پذیرد، ( از جمله از مدرک تحصیلی، مشخصات شناسنامه ای، وضعیت ایثارگری، بومی و امتیاز کرونا در آزمون اخیر وزارت بهداشت)
بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا و همچنین بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور،(مصوبه شورای توسعه) مراتب برخورداری از امتیاز کرونا در متن آگهی آزمون یادشده به صراحت اشاره شده و دستورالعمل و شیوه نامه اعطای امتیازات افرادی که در راستای وظایف و ماموریتهای محوله مستقیما در مقابله با ویروس کرونا و درمان بیماری کرونا (کووید ۱۹) فعالیت نموده باشند به صورت دقیق و شفاف به دانشگاه های علوم پزشکی و موسسات تابعه وزارت ابلاغ شده است. با توجه به حساسیت موضوع و لزوم دقت و صحت کامل در اعمال امتیاز کرونا کمیته ای متشکل از (رییس- معاون- حراست- مسئول بازرسی دانشگاه و نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان) تعیین شده است که فرم مربوط به امتیاز کرونا به تایید آنها می رسد.
در مرحله بررسی مدارک، داوطلب می بایست طبق خوداظهاری مرحله ثبت نام، کلیه مدارک و مستندات اظهارات خود را به محل قبولی ارائه نماید و در صورتی که نتواند اظهارات خود را با مدارک مثبته ثابت نماید، نمره و امتیاز اعمال شده وی حذف خواهد شد و پس از حذف امتیازاتی که نتوانسته صحت آنرا به اثبات برساند، نمره واقعی فرد مجددا محاسبه خواهد شد.
با توجه به مراتب فوق داوطلبان توجه داشته باشند، دریافت کارنامه، دلیل بر قبولی نهایی نیست. همانگونه که در نمونه کارنامه قبولی نیز به این موضوع به شرح ذیل اشاره شده است:" این کارنامه صرفا جهت اطلاع داوطلب صادر گردیده و هیچ گونه حقی برای استخدام داوطلب ایجاد نمی کند."
ضمنا بر اساس تذکرات آگهی و شیوهپ نامه ارسالی، چنانچه در هر مرحله از مراحل استخدامی (اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی، گزینش وپ حتی در صورت پذیرش نهایی و صدور حکم استخدامی) شواهدی دال بر عدم استحقاق داوطلب جهت برخورداری از امتیاز ویژه کرونا، امتیاز بومی و سایر امتیازات(مدرک تحصیلی، وضعیت نظام وظیفه، ایثارگری و...) به دست آید، ضمن کسر امتیاز مربوطه، مطابق با مفاد آگهی استخدامی با وی رفتار خواهد شد و ذینفع حق هیچ‌گونه اعتراضی نخواهد داشت. در صورت صدور گواهی خلاف واقع از سوی کارکنان و مسئولین مربوطه در این زمینه، مراتب از طریق واحدهای نظارتی وزارتخانه، هیات های رسیدگی به تخلفات اداری و واحد حقوقی نیز پیگیری خواهد شد.

خبر ۲۳ اسفند ۹۹ - اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت سال ۹۹

ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون استخدام دانشگاه های علوم پزشکی و‌ وزارت بهداشت ۹۹ به اطلاع می رسانیم،نتایج آزمون استخدامی مورخ ۹۹/۱۱/۲۴ اعلام گردید.

برای مشاهده نتایج اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۰ اسفند ۹۹ - اطلاعیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی متمرکز دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور سال ۱۳۹۹

به اطلاع شرکت کنندگان در آزمون استخدامی متمرکز دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور؛ سازمان انتقال خون و مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب شهید رجایی در تاریخ ۹۹/۱۱/۲۴ می‌رساند که نتایج اولیه آزمون مذکور، تا ساعت ۲۰:۰۰ روز شنبه مورخ ۹۹/۱۲/۲۳ بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان ‌سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا متقاضیان هریک از دستگاه های مذکور پس از دریافت نتیجه آزمون، درصورتی که براساس نتیجه مندرج درکارنامه آزمون جزء معرفی‌شدگان برای بررسی مدارک باشند، باید برای اقدامات بعدی به آدرس درگاه اینترنتی دستگاه موردنظر به شرح جدول ذیل، مراجعه و براساس توضیحات مندرج در درگاه، اقدام نمایند.

توجه: به اطلاع متقاضیان معرفی شده در مشاغل دارای مصاحبه تخصصی (کارشناس شبکه،کارشناس تحلیلگر سیستم، مددکار بهداشتی درمانی، کارشناس بالینی فوریت­های پزشکی، ‌کاردان بالینی فوریت های پزشکی و کارشناس تریاژ تلفنی) می رساند پس از بررسی مدارک و درصورت واجد شرایط بودن، جهت اطلاع از زمان برگزاری مصاحبه می بایست مجدداً به درگاه اینترنتی دستگاه موردنظر مراجعه نمایند.

برای مشاهده اطلاعیه در سایت سازمان سنجش اینجا کلیک نمایید

خبر ۱۹ اسفند ۹۹ - اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی درخصوص اعلام نتایج آزمون استخدامی قراردادی متمرکز دانشگاه/ دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور در سال ۱۳۹۹ (جدید) 

بدین وسیله به اطلاع آن دسته از داوطلبانی که در آزمون استخدام قراردادی متمرکز دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور در تاریخ ۹۹/۷/۲۴شرکت نموده و جهت بررسی مدارک و انجام مصاحبه به دانشگاههای ذیربط مراجعه نموده اند میرساند که کارنامه نهایی داوطلبان در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی: www.sanjeshp.ir قرار گرفته است

لازم به ذکر است که برای کلیه داوطلبانی که کارنامه قبولی صادر شده است می بایست از طریق مراجعه به سایت دانشگاه مربوطه اطلاعات مربوط به ادامه روند استخدامی را کسب نمایند.
توجه :
- استخدام پذیرفته شدگان در آزمون که مراحل قانونی را طی نموده باشند، منوط به تایید هسته گزینش دانشگاه مربوطه و توانمندیهای جسمی، روانی، ذهنی و حرکتی افراد توسط واحد طب کار موسسه و یا کمیسیون پزشکی طبق شیوه نامه سلامت جسمانی و روانی وزارت متبوع است.
- داوطلبانی که در زمان های مشخص شده توسط دانشگاههای علوم پزشکی، نسبت به ارائه مدارک و مستندات لازم جهت شروع بکار اقدام ننمایند از انجام مراحل بعدی محروم و حق هیچگونه اعتراضی نخواهند داشت. بدیهی است در اینگونه موارد باهماهنگی با اداره کل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سایر شرکت کنندگان دارای حدنصاب و شرایط آگهی به ترتیب نمره فضلی دعوت خواهدشد .
- مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و اصلاحیه بعدی آن و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان تعیین شده برعهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل آزمون، مسابقه و جذب، محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر میشود.

برای مشاهده اطلاعیه اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده نتایج نهایی اینجا کلیک نمایید

خبر ۱۸ اسفند ۹۹ - نتایج اولیه آزمون استخدامی پیمانی وزارت بهداشت ۲۳ اسفند اعلام می شود

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، تعامل و همکاری مناسب سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج اولیه آزمون استخدامی پیمانی، روز شنبه ۲۳ اسفند اعلام می شود.

به گزارش وبدا، سیدکامل تقوی نژاد افزود: معرفی افراد در مشاغل بدون مصاحبه، به میزان یک برابر ظرفیت اعلام شده و در مشاغل دارای مصاحبه شامل کارشناس شبکه، کارشناس تحلیلگر سیستم، مددکار بهداشتی درمانی، کارشناس بالینی فوریت های پزشکی، ‌کاردان بالینی فوریتهای پزشکی و کارشناس تریاژ تلفنی به میزان سه برابر ظرفیت، اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه، افراد معرفی شده در این مرحله، بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده در پایگاه اطلاع رسانی هر دانشگاه، نسبت به انجام مراحل بعدی، اقدام کنند، یادآور شد: پیش بینی می شود افراد پذیرفته شده تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده در مراکز تحت پوشش وزارت بهداشت شروع بکار نمایند و با اضافه شدن این افراد کسری نیروی تخصصی این وزارت تا حد مطلوبی مرتفع می شود.

تقوی نژاد، همچنین با اشاره به آزمون استخدام قراردادی برگزار شده در تاریخ ۲۴ مهرماه سال جاری، با هدف جذب و بکارگیری تعداد ۲ هزار و ۲۸۳ مجوز در قالب قراردادکار معین برای ۵۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و زمان اعلام نتیجه نهایی آن گفت: با توجه به انجام آخرین مراحل بررسی مدارک داوطلبان، انتظار می رود نتایج نهایی آزمون قراردادکار معین در هفته جاری نهایی و از طریق سایت سنجش آموزش پزشکی کشور اعلام شود.

خبر استخدام ۳۰ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت در سال آینده

رئیس کل سازمان نظام پرستاری از صدور مجوز استخدام بیش از ۳۰ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت در سال آینده علاوه بر ۵۲ هزار نفر که تا کنون استخدام شده اند، خبر داد.

وی افزود : قول داده بودیم برای جذب سالانه ۱۰ هزار نیروی پرستاری که در یکسال و نیم گذشته توانسته ایم این مهم را تحقق ببخشیم؛ همچنین مقدمات تصویب پرستاری به عنوان مشاغل حاکمیتی فراهم شده که با تصویب نهایی آن دولت موظف به تامین نیروی بیمارستان ها می شود و متعاقب آن پرسنل شرکتی تغییر وضعیت داده می شوند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۵ بهمن ۹۹ - زمان اعلام نتایج آزمون استخدام دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت ۹۹

آزمون استخدامی وزارت بهداشت امروز در ۱۹۳ شهرستان و ۲۸۳ حوزه امتحانی برگزار شد و از ۲۲۰هزار شرکت کننده این آزمون، ۳۸ هزار و ۹۰۰ نفر استخدام می شوند.

به گزارش ایرنا از وبدا، سید کامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت روز جمعه گفت: برای تقویت نظام بهداشت و درمان کشور و تکمیل پست های سازمانی به ویژه برای مهار بهتر بیماری کووید۱۹، با تاکید مقام معظم رهبری، دستور رئیس جمهوری و همکاری سازمان های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه، امروز آزمون بزرگ استخدامی وزارت بهداشت در سراسر کشور برگزار شد.

وی در حاشیه بازدید از یکی از محل های آزمون استخدامی وزارت بهداشت در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، اظهار داشت: آزمون استخدامی وزارت بهداشت در ۳۱ استان، ۱۹۳ شهرستان و ۲۸۳ حوزه امتحانی برگزار می شود. ۲۲۰ هزار نفر در این آزمون شرکت کرده اند و ۳۸ هزار و ۹۰۰ نفر از آنها، جذب و استخدام می شوند.

وی افزود: از هر ۵ نفر، یک نفر در صورت کسب حداقل نمره آزمون، می تواند استخدام شود. از سال گذشته تا کنون موفق شدیم مجوز استخدام بیش از ۵۲ هزار را دریافت کنیم که ۱۵ هزار از آنها بلافاصله در ماه های اولیه شیوع بیماری کووید۱۹ کار خودشان را آغاز کردند. داوطلبانی که امروز در آزمون استخدامی حضور دارند، در یک شرایط کاملا عادلانه با همدیگر رقابت خواهند کرد با این پیش فرض و این شرط که کسانی که در وزارت بهداشت به عنوان نیروی شرکتی، قراردادی یا سایر روش ها در بخش های مبارزه با کرونا، حضور داشتند، به ازای هر ماه فعالیت، دو امتیاز برای آنها لحاظ می شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت شبکه بهداشت کشور است که در صف اول مبارزه با بیماری کووید۱۹ قرار دارند و می توانند بسیاری از نیازهای مناطق روستایی، شهرها و حاشیه شهرها را برطرف کنند. در رسته پرستاری حدود ۴۵ هزار نفر برای احراز ۱۵ هزار پست سازمانی با همدیگر رقابت می کنند.

تقوی نژاد یادآور شد: در برخی از مشاغل مانند فوریت های پزشکی از هر دو نفر، یک نفر و در مشاغل عمومی مانند رسته های مالی، IT و مهندسی از هر ۱۵ نفر، یک نفر استخدام می شوند و خوشبختانه تلاش کردیم که به موازات ایجاد زیرساخت های فیزیکی در سراسر کشور و بهره برداری از مراکز بهداشتی و درمانی، نیروی انسانی مورد نیاز آنها را تامین کنیم.

وی گفت: دیروز بیمارستان شهر قدس را افتتاح کردیم و وقتی از بخش های داخلی آن بازدید کردیم، نیروهایی که در آنجا حضور داشتند افرادی بودند که در آبان ماه سال گذشته در آزمون استخدامی وزارت بهداشت شرکت کرده بودند بنابراین فعالیت های وزارت بهداشت را به موازات هم دنبال می کنیم یعنی علاوه بر توسعه زیرساخت ها، نیروی انسانی مورد نیاز را تامین می کنیم.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت تصریح کرد: در برخی از رشته ها افراد به محض کسب حداقل نمره در آزمون استخدامی بکارگیری می شوند اما در برخی از رشته ها مانند فوریت های پزشکی و IT افراد بعد از مصاحبه جذب می شوند.

تقوی نژاد یادآور شد: با سازمان سنجش هماهنگی های لازم انجام شده که در کمتر از یک ماه، نتیجه آزمون استخدامی وزارت بهداشت اعلام شود و افرادی که حداقل نمره قابل قبول را کسب می کنند، باید مراحل دیگری را مانند تطبیق مدارک، مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه و شاهد و ایثارگر بودن آنها طی کنند و سعی ما بر این است که این مراحل را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهیم و برخی از این مراحل را انجام ندهیم و بعد از آن هم مرحله گزینش است.

وی افزود: از اختیارات هیات عالی گزینش استفاده کردیم و افرادی که در این آزمون انتخاب می شوند، بدون طی مرحله گزینش در مرحله اول به صورت نیروهای ۸۹ روز به کار گرفته می شوند و ظرف این مدت، تکلیف آنها از نظر گزینش مشخص می شود یعنی در اولین روزهای سال ۱۴۰۰، بخشی از این نیروها را در مراکز بهداشتی و درمانی استخدام خواهیم کرد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

اطلاعیه های مربوط به سایر مراحل استخدامی پذیرفته شدگان آزمون دانشگاه علوم پزشکی سال ۹۹

کاربران عزیز سایر اطلاعیه های دانشگاههای علوم پزشکی به محض اعلام در این جدول درج خواهد شد. لطفا علاوه بر این جدول وب سایت دانشگاه علوم پزشکی شهر و استان خود را نیز بررسی کنید.

عنوان دانشگاه/دانشکده اطلاعیه اسامی و تحویل مدارک ،گزینش
اراک مشاهده اطلاعیه
تبریز مشاهده اطلاعیه
اردبیل مشاهده اطلاعیه
بهبهان مشاهده اطلاعیه
مراغه مشاهده اطلاعیه
خمین مشاهده اطلاعیه
هرمزگان مشاهده اطلاعیه
شهید بهشتی مشاهده اطلاعیه
گیلان مشاهده اطلاعیه
زهدان مشاهده اطلاعیه
شاهرود مشاهده اطلاعیه
آبادان مشاهده اطلاعیه
شهرکرد مشاهده اطلاعیه
ایران مشاهده اطلاعیه
گراش مشاهده اطلاعیه
خمین مشاهده اطلاعیه
زنجان مشاهده اطلاعیه
جیرفت مشاهده اطلاعیه
مازندران مشاهده اطلاعیه
رفسنجان مشاهده اطلاعیه
اسد آباد مشاهده اطلاعیه
قم مشاهده اطلاعیه
علوم توانبخشی
مشاهده اطلاعیه
دزفول مشاهده اطلاعیه
البرز مشاهده اطلاعیه
بابل مشاهده اطلاعیه
بم مشاهده اطلاعیه
بوشهر مشاهده اطلاعیه
بیرجند مشاهده اطلاعیه
زاهدان مشاهده اطلاعیه
سمنان مشاهده اطلاعیه
قزوین مشاهده اطلاعیه
یاسوج مشاهده اطلاعیه
کرمان مشاهده اطلاعیه
سیرجان مشاهده اطلاعیه
کرمانشاه مشاهده اطلاعیه
گناباد مشاهده اطلاعیه
لارستان مشاهده اطلاعیه
لرستان مشاهده اطلاعیه
نیشابور مشاهده اطلاعیه
مرکز آموزشی شهید رجایی مشاهده اطلاعیه
همدان مشاهده اطلاعیه
یزد مشاهده اطلاعیه
گلستان مشاهده اطلاعیه
فسا مشاهده اطلاعیه
جهرم مشاهده اطلاعیه
اصفهان مشاهده اطلاعیه
شیراز مشاهده اطلاعیه
اردبیل مشاهده اطلاعیه
شهید بهشتی مشاهده اطلاعیه
تربت حیدریه مشاهده اطلاعیه
خراسان شمالی مشاهده اطلاعیه
ساوه مشاهده اطلاعیه
سبزوار مشاهده اطلاعیه
اسفراین مشاهده اطلاعیه
اهواز مشاهده اطلاعیه
ایلام مشاهده اطلاعیه
ارومیه مشاهده اطلاعیه
تهران مشاهده اطلاعیه

خبر ۲۱ بهمن ۹۹ - دریافت کارت آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت سال ۹۹

ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون استخدام دانشگاه های علوم پزشکی و‌ وزارت بهداشت ۹۹ به اطلاع می رسانیم،لینک دریافت کارت آزمون فعال گردید.

آزمون صبح روز جمعه مورخ ۹۹/۱۱/۲۴ برگزار می‌شود.

برای دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید

خبر ۱۷ بهمن ۹۹ - آغاز تکمیل فرم خود اظهاری داوطلبان آزمون استخدامی دانشگاه­های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور 

ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون استخدامی دانشگاه­های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور سال ۹۹ به اطلاع می رسانیم، فرم خود اظهاری جهت حضور در محل امتحان فعال گردید

برای تکمیل فرم خود اظهاری اینجا کلیک نمایید

خبر ۱۶ بهمن ۹۹ - اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره‌ تاریخ پرینت کارت و زمان‌ برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور در سال ۱۳۹۹

به اطلاع شرکت کنندگان در آزمون استخدامی دانشگاه­های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور در سال ۱۳۹۹ می‌رساند که آزمون صبح روز جمعه مورخ ۹۹/۱۱/۲۴ در ۱۹۵ شهرستان کشور به شرح جدول شماره ۱ (مندرج در ذیل این اطلاعیه) برگزار می‌شود. فرآیند برگزاری آزمون صبح از ساعت ۸:۳۰ آغاز و درهای ورود به جلسه امتحان نیم­ساعت قبل از شروع فرآیند بسته خواهد شد، لذا متقاضیان می‌بایست قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

الف‌ - نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ از روز سه­ شنبه ۹۹/۱۱/۲۱ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا متقاضیان‌ آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام ، نام خانوادگی ، کد ملی ، سال تولد و...) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده ، شماره سریال و کد پیگیری و ...) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

چنانچه متقاضی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت‌نام اقدام نماید. لازم به ذکر است این امکان برای متقاضیانی فراهم می‌باشد که در سیستم پاسخگویی عضویت داشته باشند. لذا ضرورت دارد متقاضیانی که اطلاعات فوق را مفقود نموده اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام نمایند.

ب‌ - درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، متقاضیان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:

۱ـ با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه متقاضیان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۸، ۱۹، ۲۰ (شامل نام خانوادگی، نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، دین، سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، سهمیه ۵ درصد ایثارگران، شاغل قراردادی (نام دستگاه)، عنوان رشته تحصیلی، تاریخ فارغ‌التحصیلی، معدل آخرین مدرک تحصیلی، اولویت انتخابی (شغل محل)، بومی و شاغل مراکز درمانی در مقابله با ویروس کرونا) کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۹۹/۱۱/۲۴ منحصراً به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند و در صورتی که نسبت به بندهای ۳، ۸ و ۹ (جنسیت، معلولیت، نیازمند منشی) تفاوتی مشاهده نمودند ضروری است مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول شماره ۲) مراجعه نمایند. لازم به تاکید است تغییر رشته شغلی در این آزمون امکان پذیر نمی‌باشد.

۲- چنانچه کارت شرکت در آزمون متقاضی فاقد عکس می باشد و یا چنانچه عکس روی کارت وی دارای اشکالاتی از جمله: فاقد مُهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس می باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴ ×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه نمایند و موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌گردد. ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی براساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود متقاضی تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.

ج - آدرس و محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون

نماینده این سازمان در روزهای چهارشنبه مورخ ۹۹/۱۱/۲۲ و پنجشنبه مورخ ۹۹/۱۱/۲۳ صبح ها از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و بعدازظهرها از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد. برای اطلاع آن دسته از متقاضیانی که براساس توضیحات بند «ب» ملزم به مراجعه به نماینده رفع نقص کارت سازمان می‌گردند، شهرستانهای محل برگزاری آزمون به شرح جدول شماره ۱ (مندرج در ذیل این اطلاعیه) می باشد که آدرس و محل تشکیل باجه رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون هر شهرستان در جدول شماره ۲ (مندرج در ذیل این اطلاعیه) مشخص گردیده است.

د‍ - یادآوری های مهم‌

۱- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

۲- فرآیند برگزاری آزمون از ساعت‌ ۸:۳۰ (هشت و سی دقیقه‌) می‌باشد.

۳- در ورودی ِحوزه های امتحانی راس‌ ساعت‌ ۸:۰۰ (هشت) بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

۴- هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود.

۵- متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با متقاضیان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری که بخشی از آن در بند «ه‍» آمده است، رفتار خواهد شد.

۶- به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

۷- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را بعمل آورید.

۸- حوزه های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و ... معذور می باشند، بنابراین اکیدا توصیه می شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

۹- متقاضیان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است، حداکثر تا تاریخ ۹۹/۱۱/۳۰ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی با این سازمان مکاتبه نمایند. بدیهی است درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

۱۰- متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه این سازمان قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

هـ : اصلاحیه نحوه محاسبه امتیاز برای کارکنانی که مستقیم در مقابله با ویروس کرونا مواجه هستند:

به نمره مکتسبه کارکنان قرارداد کار معین، کارگری، شرکتی و متعهدین که در راستای وظایف و ماموریتهای محوله مستقیماً در مقابله با ویروس کرونا و درمان بیماری کرونا (کووید۱۹) از تاریخ ۱/۱۲/۹۸ در مراکز درمانی و بهداشتی زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انستیتو پاستور و فوریتهای پزشکی خدمت نموده اند، صرفاً در صورت برخورداری از شرایط مندرج در آگهی ، به ازاء هر ماه سابقه خدمت، دو (۲) درصد و حداکثر تا بیست (۲۰) درصد نمره کل آزمون به نمره اولیه فرد اضافه خواهد شد.

و- دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی

براساس آخرین اطلاعات درباره راه‌های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه های برگزاری آزمون، انتظار می رود موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانواده های محترم خود، آن را رعایت کنید:

۱- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۷:۰۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.

۲- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.

۳- از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایید.

۴- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.

۵- همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی می‌باشد.

۶- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری نمایید.

۷- از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.

۸- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. درصورتیکه دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.

۹- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.

۱۰- در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشید. به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

۱۱- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.

ز- تکمیل فرم خوداظهاری:

۱- تکمیل فرم خوداظهاری ویژه متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا:

به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان این آزمون که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نموده است. بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ ۹۹/۱۱/۱۱ بصورت قطعی تایید گردیده، لازم است از روز جمعه مورخ ۹۹/۱۱/۱۷ لغایت شنبه مورخ ۹۹/۱۱/۱۸ با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (بخش سایر آزمون‌های استخدامی) فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری نمایند. متقاضیانی که این فرم را تکمیل نمایند براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستانهای تعیین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.

۲- تکمیل فرم خوداظهاری ویژه همه متقاضیان آزمون:

همه متقاضیان این آزمون لازم است از روز سه‌شنبه مورخ ۹۹/۱۱/۲۱ به سامانه خوداظهاری بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری، اقدام نمایند. بدیهی است اطلاعات متقاضیان تکمیل کننده فرم مذکور نزد وزارت بهداشت محفوظ است.

ح– قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری

ماده ۵- تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:

الف- ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار.

ب- ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون متقاضی را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:

۱- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.

۲- تبانی با متقاضیان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سئوال برای تخلف در آزمون.

۳- ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای متقاضی اصلی.

ج- استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار.

د- کمک به متقاضی خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سئوالات.

ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به متقاضیان یا استفاده غیر مجاز از آنها.

و- هرگونه تغییر غیرمجاز سئوالات، اوراق و پاسخنامه‌های متقاضیان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.

ز- افشای سئوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت دراین امر قبل یاحین برگزاری آزمون به هرنحو.

ح- خرید یا فروش سئوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سئوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

ماده ۶- هیات‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات های زیر را درباره متخلفان دارند:

الف- در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۵): اخطار کتبی با درج در پرونده متقاضی و اعلام به مراجع ذی ربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.

ب- در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی متقاضی در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

تبصره- آرای هیات‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.

ماده ۷- در مورد مشمولان بندهای (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیات‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.

ماده ۸– ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد، موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.

ماده ۹- رسیدگی در هیات‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیات‌های انتظامی اعضای هیات علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.

ماده ۱۰- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود، و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.

ماده ۱۱- چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی متقاضی و سوابق تحصیلی وی مغایرت های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تایید هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از متقاضی در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این متقاضی، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیات بدوی است.

ماده ۱۲- هر موسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی متقاضیان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند، چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد، مجوز تاسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسوول آنها، علاوه بر محرومیت دائمی از تاسیس و اداره این گونه مراکز، به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند، و چنانچه موسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مدیران مسوول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) است.

تبصره- در مورد آموزشگاه هایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذی ربط مدعی‌العلوم نیز می‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.

ط- نحوه اعلام گزارش تقلب و تخلفات

نظر به حساسیت آزمون استخدامی دانشگاه­های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور در سال ۱۳۹۹، مقتضی است تمامی اخبار و اطلاعات مرتبط با تخلف و تقلب در این آزمون را با مراجعه به درگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org (قسمت گزارش تخلف در آزمون ها) و یا صندوق پست الکترونیکی (ایمیل) به نشانی Hefazatazmon@sanjesh.org و یا با شماره تلفن های ۰۲۶۳۶۱۸۲۱۵۱ و ۰۲۶۳۶۱۸۲۱۵۲ به اداره کل حراست و حفاظت آزمون های این سازمان منعکس نمایید.

ی - نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و کشور

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

در خاتمه اضافه می‌نماید که متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در این خصوص از این تاریخ لغایت روز پنجشنبه ۹۹/۱۱/۲۳ همه روزه صبح از ساعت ۸:۰۰ الی‌ ۱۲:۰۰ و بعد از ظهر از ساعت‌ ۱۴:۰۰ ‌الی‌ ۱۶:۰۰ با بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان و یا شماره ‌تلفن ‌۴۲۱۶۳ با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.

فرم خود اظهاری داوطلبان آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سال‌ ۱۳۹۹

جدول شماره ۱ - شهرستان‌ محل‌ برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت سال‌ ۱۳۹۹

جدول‌ شماره‌ ۲- نشانی باجه‌های رفع نقص احتمالی کارتهای شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت - سال‌ ۱۳۹۹

خبر ۱۳ بهمن ۹۹ -اصلاحیه مواد امتحانی آزمون استخدامی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور سال ۱۳۹۹

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره اصلاح مواد امتحانی شغل پزشک متخصص (زنان و زایمان) ـ کد شغلی ۱۳۰۲۲ مربوط به دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور سال ۱۳۹۹

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام مورخ ۹۹/۱۰/۱۶، اطلاعیه اصلاحیه مورخ ۹۹/۱۰/۲۱، اطلاعیه اصلاحیه مورخ ۹۹/۱۰/۲۲، اطلاعیه اصلاحیه مورخ ۹۹/۱۰/۲۴ و اطلاعیه اصلاحیه مورخ ۹۹/۱۰/۲۵، به اطلاع متقاضیان ثبت نام کننده در کدشغلی ۱۳۰۲۲ (پزشک متخصص زنان و زایمان) در آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور سال ۱۳۹۹ می‌رساند مواد امتحانی این شغل در دفترچه راهنمای ثبت نام به شرح ذیل اصلاح می گردد:

عنوان شغل مواد آزمون
پزشک متخصص (زنان و زایمان) ـ کد شغلی ۱۳۰۲۲ Williams Obstetrics/ ۲۵ edition/ MC. Graw Hill/ ۲۰۱۸ Telinde’s (operative gynecology)/ ۱۲th edition/ Williams and Wilkins/ ۲۰۲۰ Clinical Gynecology Endocrinology and Infertility (Sperrof)/ Williams & Wilkins/ ۲۰۲۰ Berek & Novak’s Gynecology/ ۱۶th edition/ Williams and Wilkins/ ۲۰۱۹

خبر ۸ بهمن ۹۹ - آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۲۴ بهمن برگزار می‌شود

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۲۴ بهمن ماه برگزار می شود و کلیه مراحل آزمون طبق برنامه زمان بندی، در حال انجام است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۷ دی ۹۹ - اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص امکان ویرایش شغل محل انتخابی درآزمون استخدامی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور سال ۱۳۹۹

بدین وسیله به اطلاع متقاضیانی که در زمان مقرر (از ۹۹/۱۰/۱۶ لغایت ۹۹/۱۰/۲۶) برای ثبت نام در آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور سال ۱۳۹۹ اقدام نموده‌ا‌ند، می‌رساند که با توجه به تعدد اصلاحیه های دفترچه راهنمای ثبت نام درخصوص تغییر ظرفیت، اصلاح شرایط احراز رشته های شغلی و ایجاد شغل محل های جدید، درصورتی که با توجه به اطلاعیه های اصلاحی دفترچه راهنمای مذکور (مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور) تمایل به تغییر کدشغل محل انتخابی دارید ترتیبی اتخاذ گردیده است که در زمان مشاهده و پرینت کارت شرکت در آزمون (از تاریخ ۹۹/۱۱/۲۱ لغایت ۹۹/۱۱/۲۴) از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات منحصراً نسبت به ویرایش شغل محل انتخابی خود اقدام نمایید.

خبر ۲۷ دی ۹۹ - ثبت‌نام‌ بیش از ۲۱۹ هزار نفر در آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت

سخنگوی سازمان سنجش گفت: با پایان مهلت ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۱۹ هزار نفر در این آزمون ثبت نام کردند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۵ دی ۹۹ - اصلاحات سری چهارم مربوط به دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور سال ۱۳۹۹

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام مورخ ۹۹/۱۰/۱۶، اطلاعیه‌های اصلاحی مورخ ۹۹/۱۰/۲۱، ۹۹/۱۰/۲۲ و ۹۹/۱۰/۲۴ با توجه به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اصلاحات جدید مربوط به دفترچه راهنمای مذکور،به شرح ذیل اعلام می‌گردد.

به اطلاع متقاضیان این آزمون می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا این تاریخ (۹۹/۱۰/۲۵) برای ثبت‌نام اقدام ننموده اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که بتوانند تا پایان روز جمعه مورخ ۹۹/۱۰/۲۶ نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند. ضمناً باتوجه به اصلاحات اعلام شده مقررگردید امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده اند، ایجاد گردد. لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات اطلاعیه های فوق و همچنین این اطلاعیه، در صورت تمایل تا مهلت در نظر گرفته شده (۹۹/۱۰/۲۶)، به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه، و نسبت به ویرایش اقدام نمایند. لازم به تاکید است مهلت اعلام شده به هیچ وجه قابل تمدید نمی باشد. لذا ضرورت دارد متقاضیان در زمان تعیین شده نسبت به ثبت نام و یا ویرایش اقدام نمایند.

برای مشاهده اصلاحات سری چهارم استخدام دانشگاههای علوم پزشکی و وزرات بهداشت سال ۹۹ اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۵ دی ۹۹ - تمدید ثبت نام آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت سال ۹۹

ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون استخدام دانشگاه های علوم پزشکی و‌ وزارت بهداشت سال ۱۳۹۹ به اطلاع می رسانیم،با توجه به استقبال داوطلبان و با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور، زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت تا روز جمعه ۲۶ دی ماه تمدید گردید.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

خبر ۲۴ دی ۹۹ - اصلاحات سری سوم مربوط به دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور سال ۱۳۹۹

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام مورخ ۹۹/۱۰/۱۶، اطلاعیه اصلاحیه مورخ ۹۹/۱۰/۲۱ و اطلاعیه اصلاحیه مورخ ۹۹/۱۰/۲۲، با توجه به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اصلاحات جدید مربوط به دفترچه راهنمای مذکور، به شرح ذیل اعلام می‌گردد. متقاضیان، ضرورت دارد در صورت تمایل تا مهلت در نظر گرفته شده (۹۹/۱۰/۲۵)، پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و مندرجات اطلاعیه های فوق و این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه، و نسبت به ویرایش اقدام نمایند.

لازم به تاکید است مهلت اعلام شده به هیچ وجه قابل تمدید نمی باشد. لذا ضرورت دارد متقاضیان در زمان تعیین شده نسبت به ثبت نام و یا ویرایش اقدام نمایند.

برای مشاهده اصلاحات سری سوم استخدام دانشگاههای علوم پزشکی و وزرات بهداشت سال ۹۹ اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۲ دی ۹۹ -اعلام شغل محل های جدید آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت سال ۹۹

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در تاریخ ۹۹/۱۰/۱۶ و اطلاعیه اصلاحی مورخ ۹۹/۱۰/۲۱، ضمن اعلام شغل محلهای جدید (به شرح ذیل)، علاوه بر شغل محلهای درج شده در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی کشور سال ۱۳۹۹، بدین وسیله به اطلاع متقاضیان این آزمون می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که هنوز موفق به ثبت نام نشده اند ترتیبی اتخاذ گردیده است که بتوانند تا پایان روز پنج‌شنبه مورخ ۹۹/۱۰/۲۵ نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند. لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام، مندرجات اطلاعیه مورخ ۹۹/۱۰/۲۱ و همچنین این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

ضمناً آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش کد رشته محل انتخابی خود اقدام نمایند.

لازم به تاکید است مهلت اعلام شده به هیچ وجه قابل تمدید نمی‌باشد. لذا ضرورت دارد متقاضیان در زمان تعیین شده نسبت به ثبت نام و یا ویرایش اقدام نمایند.

مواد امتحانی رشته کارشناس انتقال خون به عنوان رشته شغلی جدید مربوط به سازمان انتقال خون به شرح ذیل می‌باشد:

عنوان شغل مواد امتحانی
کارشناس انتقال خون «کد شغل ۱۳۶۲۱» ۱- بیوشیمی
۲- فیزیولوژی
۳- میکروب (باکتری- انگل- قارچ- ویروس)
۴- هماتولوژی
۵- ایمونولوژی و سرولوژی
۶- بانک خون
۷- انتقال خون و فراورده ها

 

برای دریافت فایل جدول حاوی شغل محلهایی جدید آزمون استخدامی وزارت بهداشت ضمیمه اصلاحیه سری دوم اینجا کلیک کنید 

خبر ۲۱ دی ۹۹ -تمدید ثبت نام و اصلاحیه دفترچه آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت سال ۹۹

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در تاریخ ۹۹/۱۰/۱۶، با توجه به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اصلاحات و شغل محلهای جدید مربوط به دفترچه راهنمای مذکور (به شرح ذیل)، بدین وسیله به اطلاع متقاضیان این آزمون می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا این تاریخ (۹۹/۱۰/۲۱) برای ثبت نام اقدام ننموده اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که بتوانند تا پایان روز پنج‌شنبه مورخ ۹۹/۱۰/۲۵ نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند. لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

ضمناً باتوجه به اصلاحات اعلام شده مقررگردید امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد گردد. آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش کد رشته محل انتخابی خود اقدام نمایند.

لازم به تاکید است مهلت اعلام شده به هیچ وجه قابل تمدید نمی‌باشد. لذا ضرورت دارد متقاضیان در زمان تعیین شده نسبت به ثبت نام و یا ویرایش اقدام نمایند.

۱- اصلاحات مربوط به شرایط اختصاصی شغل محل ها:

شرایط اختصاصی شغل محل های ۱۳۰۱۲و ۱۳۰۱۳: این شغل جهت تصدی پست سازمانی منشی بخش می‌باشد.

شرایط اختصاصی شغل محل ۱۳۰۱۵ به شرح ذیل اصلاح می‌گردد:

- پذیرش مدارک ارشد اعلام شده مشروط به دارا بودن مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های مدارک پزشکی، فناوری اطلاعات سلامت و کتابداری در شاخه پزشکی می‌باشد. این شغل جهت تصدی پست سازمانی پذیرش می‌باشد.

- شرایط اختصاصی شغل محل ۱۵۴۵۵ مربوط به شغل کارشناس امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی مازندران حذف می‌گردد.

۲- عنوان محل خدمت شغل محل های ۱۵۳۰۵ و ۱۵۳۳۶ به شرح ذیل اصلاح می‌گردد:

کد شغل محل شغل محل خدمت تعداد آزاد   ایثارگر ۲۵ درصد   ایثارگر ۵ درصد   معلول  
        جنسیت تعداد جنسیت تعداد جنسیت تعداد جنسیت تعداد
۱۵۳۰۵ کارشناس بالینی فوریتهای پزشکی لرستان-بروجرد - مرکز فوریت های پزشکی بروجرد ۱ مرد ۱ - - - - - -
۱۵۳۳۶ کارشناس بهداشت محیط لرستان-نور اباد (دلفان)- مرکز جامع خدمات سلامت شهری روستایی شهید رجایی ۱ زن/مرد ۱ - - - - - -

۳- متن بند (۱) تبصره شرایط سنی به شرح ذیل اصلاح می گردد:

-جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف می‌باشند.

۴- جداول حاوی اطلاعات مربوط به شغل محل های جدید، (علاوه بر شغل محلهای درج شده در دفترچه راهنما) طی اطلاعیه‌ای در روز دوشنبه مورخ ۹۹/۱۰/۲۲ از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

۵- ظرفیت برخی شغل محل های دفترچه راهنمای ثبت نام به شرح ذیل اصلاح گردیده است:

برای دریافت فایل جدول حاوی شغل محلهایی که ظرفیت آنها اصلاح گردیده اینجا کلیک نمایید

خبر ۱۷ دی ۹۹ - اعلام ظرفیتهای جدید فراخوان استخدام در وزارت بهداشت در یکشنبه آینده

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ثبت نام آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی از روز دوشنبه آغاز شده است، گفت: متقاضیان استخدام در دانشگاههای علوم پزشکی می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org برای شرکت در آزمون مربوطه ثبت نام نمایند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

انتشار دفترچه آزمون استخدام دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت سال ۹۹

دانشگاهها/دانشکدههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و سایر موسسات تابعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نظر دارند برای تامین نیروهای مورد نیاز خود از محل مجوز استخدامی شماره ۲۷۵۹۶۰ مورخ ۲۹/۵/۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور، افراد واجد شرایط را به استناد ماده ۳۳ آئین نامه اداری، استخدامی کارکنان غیر هیات علمی دانشگاه/دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستورالعمل اجرایی برگزاری آزمون های استخدامی مصوب دور دوم هیات امنا سال ۱۳۹۷ از طریق آزمون کتبی در حیطه های عمومی و تخصصی (و حسب مورد مصاحبه استخدامی) به صورت پیمانی با شرایط و ضوابط ذیل استخدام نمایند.

بخش اول : تعاریف

مفاهیم برخی از اصطلاحات بکار رفته در این دفترچه به شرح زیر است:
۱ .موسسه: به دانشگاهها یا دانشکدههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و سایر موسسات تابعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اطلاق میشود که با توجه به اهداف و برنامههای آتی خود نسبت به رفع نیازهای نیروی انسانی مراکز بهداشتی، مراکز درمانی و بیمارستانها و سایر واحدهای تابعه، اقدام به استخدام مینمایند.
۲ .دستگاه اجرایی: کلیه وزارتخانه ها، موسسات دولتی، موسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکتهای دولتی و کلیه دستگاههایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانکها و بیمه های دولتی، (کلیه دستگاههای موضوع ماده (۵ (قانون مدیریت خدمات کشوری) دستگاه اجرایی نامیده میشوند.
۳ .آیین نامه اداری استخدامی: منظور، آیین نامه اداری استخدامی کارکنان غیر هیات علمی مصوب هیات امناء دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور می باشد که به استناد ماده یک قانون احکام دائمی توسعه کشور تدوین گردیده است.
۴ .داوطلب قراردادی کار معین: به شخصی اطلاق میشود که به صورت قانونی در یکی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور یا سایر موسسات تابعه وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در قالب قرارداد انجام کار معین (موضوع تبصره ۵ ماده ۳۱ آیین نامه اداری استخدامی کارکنان غیر هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور) اشتغال داشته باشد.
۵ .داوطلب قراردادی پزشک خانواده: فردی که براساس مفاد تبصره ۶ ماده ۳۱ آیین نامه و از طریق قرارداد طرح پزشک خانواده در حال انجام وظیفه در مراکز بهداشت تابعه دانشگاه/دانشکده می باشد.
۶ .داوطلب قرارداد مشاغل کارگری: به شخصی اطلاق میشود که به صورت قانونی در یکی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور یا سایر موسسات تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب قرارداد مشاغل کارگری (موضوع ماده ۳۲ آیین نامه مذکور) اشتغال داشته باشد.
۷ .داوطلب شرکتی: به شخصی اطلاق میشود که به صورت قانونی از طریق یکی از شرکتهای تامین نیرو طرف قرارداد دانشگاههای علوم پزشکی کشور یا سایر موسسات تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت خرید خدمت از بخش خصوصی (موضوع تبصره ماده ۲۲ آیین نامه مذکور) اشتغال داشته باشد.
۸ .داوطلب ایثارگر: ایثارگران شامل موارد زیر هستند:

الف) ایثارگران سهمیه بیست و پنج (۲۵)درصد شامل:

جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
پدر، مادر، خواهر و برادر شهید

ب) ایثارگران سهمیه پنج (۵ )درصد شامل:

رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت

تذکر: مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:
۱ .معاونت نیروی انسانی هر یک از ردههای نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود
۲ .معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل
۳ .معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران
۹ .داوطلب معلول: به معلولی اطلاق می شود که با ارائه معرفی نامه از سازمان بهزیستی مشمول استفاده از ۳ درصد سهمیه استخدامی
قانون حمایت از حقوق معلولان می باشد.
۱۰ .داوطلب آزاد: به شخصی اطلاق میشود که در زمان ثبت نام، مشمول سهمیه ایثارگران و سهمیه معلولین نباشد.

بخش دوم : شرایط عمومی و اختصاصی استخدام

۱ .شرایط عمومی داوطلبان
۱-۱ .داشتن تابعیت ایران
۲-۱ .اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۳-۱ .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۴-۱ .انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان
۵-۱ .داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند (به تشخیص شورای طب کار یا کمیسیون پزشکی موسسه).
۶-۱ .عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
۷-۱ .نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
۸-۱ .عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح.
۹-۱ .داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت و همچنین بازنشسته دستگاههای اجرایی باشند.

تذکرات مهم در خصوص شرایط عمومی

افرادی که مجاز به شرکت در این آزمون استخدامی نیستند عبارتند از:
۱ -مستخدمین رسمی و پیمانی و افراد بازنشسته و بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی
۲ -انفصال شدگان دائم از خدمت و یا اخراج شدگان توسط واحدهای تابعه وزارت بهداشت
۳ -افرادی که به موجب آراء مراجع قضائی و ذیصلاح، از خدمات دولتی منع شده باشند.
۴ -افرادی که تعهد انجام کار به سایر موسسات و یا دستگاههای اجرایی دارند.
۵ -دارندگان مدارک تحصیلی معادل در رشته تحصیلی آگهی شده.
۶ -دارندگان مدارک تحصیلی مرتبط بالاتر از مقاطع اعلام شده در شرایط احراز مندرج در آگهی(ملاک مرتبط بودن یا نبودن مقطع و رشته تحصیلی، طرح طبقه بندی مشاغل مورد عمل دانشگاه می باشد)
تبصره: در صورتیکه داوطلب در بدو استخدام دارای مقطع تحصیلی بالاتر غیرمرتبط با شرایط احراز طرح طبقه بندی مشاغل و مدرک تحصیلی مندرج در آگهی باشد، ملزم به ارائه تعهد نامه محضری مبنی بر عدم درخواست اعمال مدرک تحصیلی مربوطه پس از صدور حکم استخدامی خواهد بود.

داوطلبان دارای مقاطع تحصیلی بالاتر از مقاطع اعلام شده می بایست قبل از ثبت نام، از مرتبط یا غیر مرتبط بودن مقطع تحصیلی خود با شرایط احراز مندرج در آگهی اطلاع حاصل کرده و سپس نسبت به انتخاب شغل محل خود اقدام نمایند.
۷ -ضوابط شرکت داوطلبان شاغل در رشته های دارای طرح اجباری مطابق با تبصره ۱ بند (ب) شرایط اختصاصی استخدام (صفحه ۳) خواهد بود.

شرایط اختصاصی استخدام

الف) شرایط سنی داوطلبان:
داشتن حداقل ۲۰ سال و حداکثر ۴۰ سال تمام (متولد شدگان از ۱۳۵۹/۱۰/۱۵ تا۱۳۷۹/۱۰/۱۵ (برای دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و داشتن حداکثر ۴۵ سال تمام برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری و بالاتر (متولد شدگان از۱۳۵۴/۱۰/۱۵ به بعد) تا اولین روز ثبت نام.
تبصره: موارد ذیل به شرط ارائه تاییدیه های معتبر، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
۱ -جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف می باشند
۲ -سایر مشمولین سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در صورت ثبت نام در آزمون، مکلف به رعایت حداکثر سن های اعلام شده در ذیل میباشند،در غیراین صورت از ادامه فرایند استخدام حذف خواهند شد.
- پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال
- داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها
۳ -سابقه خدمت کارمندان تمام وقت دولتی حداکثر به میزان ۵ سال
۴ -سنوات قراردادی داوطلبان قراردادی شاغل در موسسات تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (اعم از قراردادکار معین و پزشک خانواده و قرارداد مشاغل کارگری) حداکثر به میزان ۱۵ سال (طبق سابقه بیمه قابل قبول).
۵ -سنوات شرکتی داوطلبان شرکتی شاغل که به صورت غیرمستقیم و از طریق شرکتهای پیمانکاری طرف قرارداد با موسسات تابعه وزارت بهداشت ، به خدمت اشتغال دارند، حداکثر به میزان ۱۵ سال(طبق سابقه بیمه قابل قبول)
۶ -سنوات قراردادی یا شرکتی داوطلبانی که در سالهای گذشته به صورت قرارداد تمام وقت (اعم از قراردادکار معین و پزشک خانواده و قرارداد مشاغل کارگری) در موسسات تابعه وزارت بهداشت و یا شرکتهای پیمانکاری طرف قرارداد آنها به خدمت اشتغال داشته اند و با موسسه قطع همکاری نموده اند حداکثر به میزان ۵ سال (طبق سابقه بیمه قابل قبول)
نکته: در صورتیکه افراد در یکی از حالات شرکتی یا قرادادی شاغل بوده و براساس دستورالعمل های مربوطه به حالت اشتغال دیگری تبدیل وضع شده اند(اشتغال بصورت مستمر)، می توانند حداکثر از ۱۵ سال ارفاق سن بهرمند گردند.
۷ -داوطلبانی که طرح خدمت نیروی انسانی موظف(اجباری یا اختیاری و یا در قالب تمدید طرح) را به استناد قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان انجام داده اند، به میزان انجام خدمت فوق.
۸ -مدت خدمت سربازی انجام شده.
نکته: مجموع سنوات اضافه شده به سن داوطلبان در هر حال از ۱۵ سال بیشتر نخواهد بود.
ب) ضوابط و مقررات پذیرش مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان:
۱ -مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در رشته های دارای طرح «اجباری» می بایست دارای معافیت یا گواهی پایان انجام طرح خدمت مربوطه باشند.
تبصره: ۱ -مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان رشته های اجباری که در حین انجام خدمت قانونی در واحدهای تابعه یک موسسه میباشند، میتوانند صرفاً در آزمونهای استخدامی همان موسسه شرکت نمایند. بدیهی است در صورت قبولی صدور ابلاغ استخدامی وحکم حقوقی بصورت پیمانی حین طرح امکان پذیر خواهد بود.

تبصره۲ :در خصوص داوطلبانی که نسبت به تمدید طرح آنان اقدام شده است، نیازی به ارائه گواهی «پایان طرح» نیست و گواهی «اشتغال به طرح» برای اینگونه افراد کفایت مینماید. ضمناً مشمولین مذکور میتوانند با ارائه گواهی مربوطه در آزمون سایر دانشگاههای علوم پزشکی نیز شرکت نمایند.
نکته: داوطلبان دارای تعهد خدمت خاص به موسسات تابعه وزارت بهداشت صرفا مجاز به شرکت درآزمون استخدامی همان موسسه یا منطقه مورد تعهد می باشند. لازم به ذکر است در صورت پذیرش نهایی، تعیین محل خدمت این داوطلبان در مدت و منطقه مورد تعهد با توجه به مفاد سند تعهد اخذ شده برعهده موسسه خواهد بود.
تبصره ۳ -داوطلبان رشته های شغلی پزشک متخصص دارای تعهد خدمت عام به وزارت بهداشت در صورتی مجاز به ثبت نام در آزمون (در هر شغل- محل) می باشند که از میزان تعهدات آنان حداکثر ۳ ماه باقی مانده باشد (ملاک عمل برای محاسبه حداکثر سه ‹ ۳ ‹ماه، از تاریخ آخرین روز ثبت نام میباشد). بدیهی است صدور ابلاغ پذیرفته شدگان نهایی این بند منوط به ارائه گواهی پایان خدمات مورد تعهد پزشکان در مقطع تخصص می باشد.
۲ -مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در رشته های دارای طرح «اختیاری» که طرح خود را در سایر موسسات تابعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی میگذرانند در صورت قبولی ملزم به ارائه گواهی موافقت با انصراف از طرح در صورت پذیرش نهایی از دانشگاه محل انجام طرح خود در هنگام بررسی مدارک می باشند.
پ) شرایط اختصاصی و ضوابط پذیرش مشاغل مربوط به حیطه فوریتهای پزشکی:

درخصوص مشاغل کارشناس بالینی فوریتهای پزشکی، کاردان بالینی فوریتهای پزشکی و کارشناس تریاژ تلفنی فوریت های پزشکی علاوه بر شرایط فوق الذکر، داشتن سلامت کامل جسمانی و روانی با تایید طب کار مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز الزامی می باشد.
در خصوص مشاغل «کارشناس بالینی فوریتهای پزشکی» و «کاردان بالینی فوریتهای پزشکی» علاوه بر شرایط مندرج در بندهای قبلی، برخورداری از شرایط ذیل نیز الزامی میباشد:
۱ -دارای قد ۱۶۵ سانتی متر و بالاتر.
۲ -دارای شاخص توده بدنی(BMI) Index Mass Body (کمتر از ۳۰ و بیشتر از ۱۹ .
تبصره: افرادی که "BMI "آنها در محدوده تعیین شده نبوده و نسبت به موضوع معترض باشند طبق دستورالعمل اجرایی مربوطه برای انجام"تست بیو الکتریک امپدانس" معرفی می شوند و تصمیم گیری نهایی در خصوص آنها براساس نتایج تست مربوطه صورت میگیرد.
تذکر: اندازه گیری "قد" و "BMI "در زمان بررسی مدارک انجام خواهد گرفت و در صورتی که داوطلب هر یک از این شرایط را احراز ننماید، از سایر مراحل استخدام از جمله مصاحبه حذف خواهد شد و حق اعتراض نخواهد داشت.
۳ -دارا بودن گواهینامه رانندگی با آمبولانس ( ب۲ یا پایه دوم)
تبصره: داوطلبان دارای گواهینامه (ب۱ (در صورت قبولی در آزمون، بایستی تعهد محضری مبنی بر ارائه اصل گواهینامه (ب۲ (یا پایه دوم را تا پایان یک سال پس از تاریخ برگزاری آزمون استخدامی ارائه نمایند. بدیهی است در صورت عدم ارائه اصل گواهینامه در مدت تعیین شده استخدام فرد کان لم یکن خواهد شد. (لازم به ذکر است افراد زیر ۲۴ سال چنانچه فاقد گواهینامه مربوطه باشند، در صورت قبولی در آزمون بایستی تعهد محضری مبنی بر اخذ گواهینامه ب ۲ تا پایان ۲۴ سالگی ارائه نمایند و در صورت عدم ارائه گواهینامه در زمان مقرر قبولی آنها کان لم یکن خواهد شد)
۴ -داشتن آمادگی جسمانی و مهارتهای بدنی برای امدادرسانی سریع و صحیح (بدین منظور از داوطلبان واجد شرایط، آزمون آمادگی جسمانی به عمل خواهد آمد).
نکته: سایر شرایط اختصاصی مشاغل مختلف بنا به ضرورت در جداول رشته های شغلی هر موسسه درج گردیده است.

کتاب جامع درس و نکات آموزشی و اصل سوالات استخدامی وب سایت «ای استخدام» (بهترین و کاملترین منبع مطالعاتی برای آزمون وزارت بهداشت)

نمونه سوالات استخدامی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی

دانلود رایگان نمونه سوالات تخصصی آزمون های استخدامی

بخش سوم: مواد آزمون

به هر یک از داوطلبان، یک دفترچه سوال عمومی و یک دفترچه سوال اختصاصی داده خواهد شد.
کلیه دروس آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهارگزینهای با ضریب یک (۱ (برای سوالات حیطه عمومی و ضریب دو (۲ )برای
سوالات حیطه تخصصی طراحی خواهد شد. ضمنا به ازای هر سه پاسخ غلط، یک پاسخ صحیح حذف خواهد شد.
الف) مواد آزمون عمومی:
به شرح زیر تعیین میشود:
فنّاوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه ICDL )
ریاضی و آمار مقدماتی
زبان و ادبیات فارسی
معارف اسلامی
زبان انگلیسی - عمومی
اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
هوش و توانمندیهای عمومی
تبصره: اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در اینصورت،
نمره مکتسبه این داوطلبان، براساس مجموع ترازشده سایر سوالهای آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.
ب) مواد آزمون تخصصی:
سوالهای حیطه های تخصصی آزمون با توجه به دانش و مهارتهای تخصصی متناسب با رشته های شغلی، بر اساس مواد آزمون مندرج
در جدول شماره ۱ صفحات ۱۲ تا ۲۳ مشخص شده است.

بخش چهارم : امتیازات و سهمیه های قانونی

استخراج نتایج آزمون به ترتیب ذیل خواهد بود:
الف) سهمیه ایثارگران:
بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جذب ایثارگران از محل سهمیه های استخدامی از طریق شرکت در آزمون استخدامی موسسات، رقابت بین کلیه داوطلبان ایثارگر در هر یک از سهمیه های ۲۵ درصد و ۵ درصد (در هر یک از مجوزهای کلی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه اجرایی) بر اساس نمره مکتسبه در آزمون استخدامی موسسات به میزان حداکثر سه برابر ظرفیت در شغل محل های دارای مصاحبه جهت معرفی به مصاحبه استخدامی و یک برابر ظرفیت در شغل محل های بدون مصاحبه با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت میپذیرد:
۱ -در فرآیند جذب و استخدام مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، استخدام آنان مطابق ضوابط و مقررات جاری و با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می پذیرد.
۲ -با هماهنگی های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران در دفترچه آزمون استخدامی موسسات مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر تایید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد را انتخاب نمایند.
۳ -ایثارگران متقاضی بهرهمندی از سهمیه استخدامی حداقل ۲۵ درصد موضوع ماده (۲۱ )قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهرهمندی از سهمیه مزبور، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) ثبت نموده و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تایید گردد و در صورت عدم تایید بنیاد مذکور مجاز به انتخاب شغلمحلهای مشخص شده برای سهمیه یاد شده نمیباشند.

۴ -مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، مجاز به بهرهمندی از سهمیه استخدامی ۵ درصد سایر ایثارگران نمیباشند. به عبارت دیگر هر داوطلب ایثارگر میتواند در صورت مشمول بودن، صرفاً از یکی از سهمیههای مشخص شده بر اساس ضوابط مربوطه، استفاده نماید. بنابراین مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، جهت استفاده از سهمیه اختصاصی خود، صرفاً باید مشاغل مشخص شده برای آنان را در دفترچه انتخاب نمایند.
۵ -جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداقل معدل و حداکثر سن معاف میباشند.
۶ -کسب حد نصاب نمره آزمون استخدامی موسسات برای مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران تا سقف سهمیه (۲۵ درصد) الزامی نمیباشد. بدیهی است در صورتی که ایثارگران موضوع این سهمیه در شغل محل های سهمیه آزاد شرکت نمایند کسب حد نصاب نمره امتحان در شغل مربوط الزامی است.
۷ -آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی، آزادگان از کار افتاده کلی و فرزندان آنان که با کسب حد نصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد آزمون استخدامی پذیرفته میشوند، میتوانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهره مند گردند.
۸ -ایثارگران مشمول سهمیه استخدامی ۵درصد جهت استفاده از سهمیه اختصاص یافته به خود، باید در زمان انتخاب شغل محل (از بین شغل محل های سهمیه آزاد)، شغل محل هایی را انتخاب نمایند که ظرفیت مورد نیاز آن شغل محل ها بیش از یک نفر باشد و همچنین جزء مشاغل مشخص شده برای سهمیه ۲۵درصد ایثارگران نباشد. بدیهی است استفاده از سهمیه ایثارگران ۵درصد صرفا در مشاغلی اعمال می گردد که ظرفیت پذیرش آنها بیش از یک نفر باشد (در مشاغل با یک نفر ظرفیت، سهمیه مذکور لحاظ نشده و انتخاب افراد صرفا بر اساس نمرات مکتسبه صورت خواهد پذیرفت).
۹ -کسب حد نصاب نمره آزمون استخدامی موسسات برای مشمولین سهمیه ۵ درصد ایثارگران تا سقف سهمیه (پنج درصد) الزامی نمیباشد.
۱۰-استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی ۵ درصد ایثارگران در صورت کسب حد نصاب آزمون از طریق رقابت با سایر داوطلبان آزاد در همان شغل محل صورت میپذیرد.
ب) سهمیه معلولین:
جذب معلولین با ارائه معرفینامه از اداره کل بهزیستی استان از محل سهمیه استخدامی (۳ درصد قانون جامع حمایت از معلولان) صرفاً از طریق شرکت در آزمون استخدامی موسسات ، کسب حد نصاب نمره لازم و رقابت بین کلیه داوطلبان معلول بر اساس نمره مکتسبه در آزمون استخدامی موسسات (به میزان حداکثر دو برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی) و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت میپذیرد:
۱ -معلولین مشمول سهمیه ۳ درصد جهت استفاده از سهمیه اختصاص یافته به خود، باید در زمان انتخاب شغل محل (از بین شغل محل های سهمیه آزاد)، شغل محل هایی را انتخاب نمایند که ظرفیت مورد نیاز آن شغل محل ها بیش از یک نفر باشد. در مشاغل با یک نفر ظرفیت، سهمیه مذکور لحاظ نشده و انتخاب افراد صرفا بر اساس نمرات مکتسبه صورت خواهد پذیرفت. بدیهی است انتخاب افراد برتر جهت استفاده از سهمیه یاد شده از طریق رقابت بین جامعه معلولین صورت خواهد پذیرفت.
۲ -معلولین باید توانایی لازم برای انجام کاری که جهت آن استخدام میشوند را داشته باشند.
۳ -بر اساس ماده(۵ )آیین نامه شماره ۸۸۳۸۴/۴۴۱۷۸ مورخ ۲۲/۰۴/۱۳۸۹ وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، استخدام معلولان به شرط آنکه به تشخیص سازمان بهزیستی کشور، معلولیت آنان مانع از ماموریت کاری آنها نباشد، بلامانع میباشد.

پ) سایر سهمیه ها:
کلیه سهمیه استخدامی هر موسسه پس از کسر سهمیههای استخدامی ایثارگران( مندرج در بند الف) و معلولین عادی (مندرج در بند ب)، به سایر داوطلبان آزاد درصورت برخورداری از مفاد مندرج در آگهی و کسب حدنصاب نمره، به ترتیب نمره فضلی، بشرح ذیل اختصاص خواهد یافت:
۱ -با توجه به بخشنامه شماره ۳۶۹۴۸۸ مورخ ۲۷/۷/۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد قانون اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۶/۶/۹۹ مجلس شورای اسلامی نمره مکتسبه داوطلبان بومی بجز شهرستان تهران و مراکز استانها با تعاریف ذیل با ضریب یک و چهاردهم (۴/۱)محاسبه و ملاک عمل قرار می گیرد.
الف- شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یکی باشد.
ب- سکونت داوطلب به مدت حداقل ده سال با ارائه استشهاد محلی (براساس فرم پیوست مندرج در صفحه ۴۹۶ (ممهور به مهر نیروی انتظامی (پاسگاه یا کلانتری محل) احراز گردد.
ج- داشتن سوابق تحصیلی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان مورد تقاضا با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه می تواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ده سال سکونت به شرط استشهاد محلی مبنی بر تایید ساکن بودن ملاک عمل قرار گیرد.
د- در صورت وجود ابهام درخصوص شهرستان محل تولد نظر اداره کل ثبت احوال استان ملاک عمل خواهد بود.

و- تقسیمات کشوری در اولین روز ثبت نام ملاک عمل برای تعیین بومی بودن خواهد بود.
۲ -به نمره مکتسبه کارکنان قرارداد کار معین، کارگری، شرکتی و متعهدین که در راستای وظایف و ماموریتهای محوله مستقیما در مقابله با ویروس کرونا و درمان بیماری کرونا(کووید۱۹ (از تاریخ ۱/۱۲/۹۸ در مراکز درمانی و بهداشتی زیر مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، انستیتو پاستور و فوریتهای پزشکی خدمت نموده اند صرفاً در صورت برخورداری از شرایط مندرج در آگهی، به ازاء هر ماه سابقه خدمت، دو (۲ )درصد و حداکثر تا بیست (۲۰ )درصد نمره کل اولیه فرد اضافه خواهد شد.

نکته. داوطلبان می بایست در انتخاب شغل محل مورد تقاضای خود نهایت دقت را بعمل آوردند زیرا تغییر محل خدمت تعیین شده در زمان ثبت نام تا پایان مدت تعهدات بدو استخدام (ذکر شده در شرایط اختصاصی هر دانشگاه) به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد.

تذکر بسیار مهم در خصوص تغییر اطلاعات ثبت نامی:
با توجه به اینکه اعلام نتیجه اولیه (معرفی افراد برای بررسـی مـدارک) بـر اسـاس اطلاعـات ثبـت نامی(خوداظهـاری) داوطلبـان و سهمیه های قانونی انتخاب شده توسط آنان صورت می گیرد، به دلیل اینکه در هنگام بررسی مدارک، هرگونه تغییر در اطلاعات وارد شده به نحوی که منجر به بهره مندی داوطلب از اولویت یا امتیاز مربوطه گردد، کل فرایند اعلام نتیجه را با اختلال مواجه می سازد، لذا لازمست ورود اطلاعات مذکور در فرم تقاضانامه ثبت نام (به خصوص اگر در کافی نت صورت مـی گیـرد) بـا دقـت و صداقت صورت گیرد چراکه با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلـی، اصـلاح اطلاعـات مـذکور در هنگـام بررسـی مدارک به هیچ وجه امکانپذیر نمیباشد و داوطلب حق هیچ گونه اعتراضی نخواهد داشت. لازم به ذکر است آخرین فرصت ویرایش مشخصات ثبت نامی افراد (به جز شغل محل انتخابی) در زمان پرینت کارت ورود به جلسه خواهد بود. بدیهی است در صورت عـدم ارائه مدارک و مستندات لازم در زمان بررسی مدارک، امتیازات و سهمیه های انتخاب شده توسط داوطلبـان از آنـان سـلب خواهـد گردید.

بخش پنجم: مراحل ثبت نام

داوطلب متقاضی استخدام در آزمون استخدامی باید در زمان ثبت نام، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد.
الف) تهیه فایل عکس اسکن شده:
داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:
عکس ۴ ۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ) فقط باید با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۳۰۰ ۲۰۰ پیکسل و حداکثر ۴۰۰ ۳۰۰ باشد. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد. حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد. حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد. حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تذکر (۱ :(اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و ...) قابل قبول نمی باشد و داوطلبان لازم است از اصل
عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تذکر (۲ :(عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذکر (۳ :(با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمونهای قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام میشود رخ داده است. تاکید میگردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
ب) پرداخت وجه:
ثبت نام به صورت اینترنتی از روز دوشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ لغایت روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ انجام خواهد پذیرفت. مدت ثبتنام به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود. متقاضیان واجد شرایط باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و پس از پرداخت مبلغ (۶۱۰/۰۰۰ ششصد و ده هزار) ریال به صورت الکترونیکی و با کارتهای بانکی متصل به شبکه ی شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند. با توجه به اینکه مقرر گردیده در مراحل مختلف فرآیند این آزمون خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ(۶/۰۰۰ شش هزار ریال) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه میتوانند از این خدمات استفاده نمایند.
موکداً تاکید میگردد مدت زمان تعیین شده برای ثبت نام در امتحان مشترک فراگیر تمدید نمی گردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند. متقاضیان شرکت در امتحان مشترک فراگیر باید پس از پایان ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند. به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمیگردد.

ج) تکمیل تقاضانامه ثبت نام:

- در ردیفهای ۱ ،۲ و ۳ ،داوطلب باید در محل مورد نظر نام خانوادگی (فامیلی)، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطورکامل وارد نماید (از بکاربردن مد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود)
- در ردیف ۴ ،داوطلب باید کد ملی خود را که ده رقم می باشد از چپ به راست در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید. ً ضمنا داوطلبانی که تاکنون موفق به اخذ کارت ملی نشده اند برای اطلاع از شماره کد ملی خود با شماره تلفن گویای ۶۶۷۰۷۱۳۱-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.
- در ردیف ۵ ،داوطلب باید برحسب اینکه زن یا مرد می باشد منحصراً مربع مربوط را علامتگذاری نماید.

- در ردیف ۶ ،داوطلب باید ازسمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نماید و ازدرج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید.
- در ردیف ۷ ،داوطلب باید تاریخ تولد خود را به صورت سال، ماه و روز درمحل مربوط درج نماید.
- در ردیف ۸ ،داوطلب باید بر حسب اینکه مجرد یا متاهل می باشد مربع مربوط را علامتگذاری نماید.
- در ردیف ۹ ،داوطلب باید کد استان و شهرستان محل تولد خود را با توجهبه جدول شماره ۲ مندرج درصفحه ۲۵ مشخص و در این محل درج نماید.
- در ردیف ۱۰ ،داوطلب باید با علامتگذاری در یکی از مربع ها، دین خود را مشخص نماید.
- در ردیف ۱۱ ،داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را با علامتگذاری در مربع مربوطه مشخص نمایند.
- در ردیف ۱۲ ،داوطلبان چپ دست باید این بند را علامتگذاری نمایند.
- در ردیف ۱۳ ،داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران وضعیت ایثارگری خود را بر اساس سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در این بند تکمیل نماید.
- در ردیف ۱۴ ،داوطلبان دارای سابقه غیر رسمی در دستگاههای اجرایی (جهت مقررات مربوط به حداکثر سن) می بایست موارد خواسته شده در این بند را با درج سابقه خدمت تکمیل نمایند.
- در ردیف ۱۵ ،داوطلب معلول باید نوع معلولیت خود را در یکی از مربع ها علامتگذاری نماید.
- در ردیف ۱۵-۱ ،داوطلب معلول چنانچه نیازمند منشی می باشد باید این قسمت را علامتگذاری نماید.
- در ردیف ۱۶ ،داوطلب باید آخرین مقطع تحصیلی خود را در این بند علامتگذاری نماید ( براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
- در ردیف ۱۷ ،داوطلب باید عنوان رشته تحصیلی خود را مشخص و در این محل درج نماید.
- در ردیف ۱۸ ،داوطلب باید دانشگاه یا موسسه محل اخذ مدرک تحصیل خود را درج نماید.
- در ردیف ۱۹ ،داوطلب باید تاریخ فارغ التحصیلی آخرین مقطع تحصیلی خود را به سال و ماه و روز در این قسمت درج نماید.
- در ردیف ۲۰ ، داوطلب باید معدل آخرین مدرک تحصیلی خود را درج نماید.
- در ردیف ۲۱ ، داوطلب باید وضعیت بومی بودن خود را در این بند تکمیل نماید.
- در ردیف ۲۲ ،داوطلب باید کد و نام استان و شهرستان محل اقامت خود را جهت تعیین حوزه امتحانی با توجه به جدول شماره ۲ مندرج در صفحه ۲۵ مشخص و در این محل درج نماید .همچنین آدرس دقیق پستی و کدپستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی می باشد در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.
- در ردیف ۲۳ ،داوطلب باید کد پستی ده رقمی خود را درج نماید.
- در ردیف ۲۴ ،داوطلب شماره تلفن ثابت با کد شهر خود را در محل مربوط درج نماید.
- در ردیف ۲۵ ،داوطلب شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج نماید.
- در ردیف ۲۶ ،داوطلب متقاضی می تواند آدرس پست الکترونیکی خود را درج نماید.
- در ردیف ۲۷ ،داوطلب میبایست آدرس محل سکونت خود را در این محل درج نماید.
- در ردیف ۲۸ ،داوطلب باید عنوان شغل و شغل محل انتخابی خود را که شامل نام دستگاه، شغل و محل مورد تقاضا است، در این قسمت مشخص نماید. (براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
تذکر مهم: داوطلبان بایددر انتخاب کد شغل محل بهنام شغل، محل خدمت، جنس و ظرفیت پذیرش، کد شرایط احراز توجهنمایند.

د) زمان برگزاری آزمون استخدامی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور:

کارت شرکت در امتحان مذکور از روز سه شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۱ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. آزمون مذکور در روز جمعه ۱۳۹۹/۱۱/۲۴ در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها و برخی شهرستانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی میباشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری امتحان مشترک فراگیر بر روی کارت شرکت در امتحان مشترک فراگیر درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط موسسه مربوط مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بخش ششم: نحوه پذیرش داوطلبان و اعلام نتیجه

اعلام نتیجه، تعیین حد نصاب و انتخاب افراددر هر یک از کد شغل محلهای آزمون استخدامی موسسه به ترتیب زیر صورت می پذیرد:
۱ .محاسبه نمره کل اولیه داوطلبان براساس ضرایب دروس عمومی و اختصاصی.
۲ .این نمره کل ملاک تعیین حدنصاب خواهد بود
۳ .تعیین حدنصاب نمره علمی لازم: شرط لازم (و نه کافی) برای معلولین و داوطلبان آزاد جهت معرفی به موسسه به منظور بررسی مدارک، بر مبنای کسب حداقل ۵۰ درصد میانگین امتیاز(مجموع نمره عمومی و تخصصی آزمون کتبی با اعمال ضرایب مربوطه) سه نفر اول دارای بالاترین امتیاز آزمون کتبی در هر یک از مشاغل هر موسسه می باشد که به روش زیر تعیین میگردد:
تبصره- کاهش حد نصاب نمره آزمون در صورت عدم تامین نیروهای مورد نیاز در هر رشته شغلی به عهده معاونت توسعه وزارت متبوع خواهد بود.
۴ .ارائه کارنامه اولیه به کلیه داوطلبان توسط سازمان سنجش آموزش کشور صرفا جهت اطلاع از وضعیت نمره ها و معرفی یا عدم معرفی به موسسه مربوطه برای بررسی مدارک و تطبیق شرایط با خوداظهاری افراد
۵ .اعمال سهمیه های قانونی توسط سازمان سنجش آموزش کشور و محاسبه نمره کل نهایی و اعلام فهرست معرفی شدگان مرحله اول بر اساس نمره فضلی از طریق وب سایت سازمان مذکور
۶ .اعلام نتیجه با توجه به ظرفیت پذیرش در کد شغل محل انتخابی با رعایت موارد ذیل:
الف) دعوت از مشمولین بند ۵ همین صفحه جهت بررسی مدارک و مستندات استخدامی در زمان مقرر توسط موسسه مربوطه به شیوه ذیل:
- برای رشته های شغلی که پذیرش آنها «بدون انجام مصاحبه» است صرفا بر اساس نمره کل نهایی به میزان یک برابر ظرفیت (صرفا جهت بررسی مدارک)
- برای رشته های شغلی که شیوه پذیرش آنها «با انجام مصاحبه» است به میزان سه برابر ظرفیت (صرفا جهت بررسی مدارک) انطباق سوابق و مدارک و مستندات ارائه شده با خود اظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبت نام که به تایید( امضا و اثر انگشت) داوطلب رسیده باشد و تایید آن از سوی موسسه مربوطه
۷ .اعمال تغییرات و سهمیه های تایید شده (بر اساس مدارک و مستندات مثبته) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و اعلام نتیجه
۸ .معرفی افراد به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش، به ترتیب نمره کل نهایی(در مشاغل دارای مصاحبه بر اساس وزن ۷۰ درصد نمره کل به آزمون کتبی و ۳۰ درصد نمره کل به مصاحبه) به هسته گزینش موسسه
مصاحبه شغلی:
۱ -در مشاغل مربوط به حیطه فوریتهای پزشکی، مددکار بهداشتی درمانی، کارشناس شبکه و کارشناس تحلیلگر سیستم از داوطلبان پذیرفته شده مرحله اول مصاحبه بعمل خواهد آمد. پذیرش مدارک تحصیلی کارشناسی ناپیوسته مددکاری مشروط به دارا بودن مدرک تحصیلی کادانی مددکاری می باشد.
۲ -از داوطلبان شغل محل های دارای مصاحبه پس از اعلام نتایج اولیه آزمون کتبی، به میزان چند برابر ظرفیت هر شغل محل، به ترتیب نمره فضلی (پس از اعمال سهمیه های قانونی) برای بررسی مدارک دعوت به عمل خواهد آمد و در صورت تایید مدارک از سه برابر ظرفیت، برای انجام مصاحبه اقدام خواهد شد.
۳ -مصاحبه برای مشاغل مربوط به حیطه فوریت های پزشکی به شرح زیر خواهد بود:

حدنصاب =۵۰ × %میانگین نمره کل اولیه سه نفر دارای بالاترین امتیاز در هر شغل هر موسسه


الف) رشته های شغلی کاردان و کارشناس بالینی فوریتهای پزشکی
۱ -سنجش قد و BMI) شاخص توده بدنی): ارزیابی شرایط فیزیکی افراد از لحاظ قد و تناسب قد و وزن (در زمان بررسی مدارک)
۲ -سنجش وضعیت آمادگی جسمانی: ارزیابی قدرت بدنی و چابکی و توانایی، مدیریت زمان داوطلبان)

ب) کارشناس تریاژ تلفنی فوریت های پزشکی
۱ -ارزیابی دانش تخصصی، اطلاعات شهرشناسی، و سرعت عمل و مهارت در تایپ
۲ -تسلط به زبان و لهجه رایج منطقه

تذکرات و توصیه های کلی:

۱ -داوطلبان صرفاً در صورتی میتوانند در امتحانات موسسات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت نام نمایند که مدرک تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) آنان مطابق با عناوین مدرک تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) مندرج در شرایط احراز مشاغل قید شده در آگهی استخدامی یکسان بوده و همچنین عنوان مدرک تحصیلی ثبت نامی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) داوطلب، در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه وی درج گردیده باشد.
۲ -در صورتی که برای برخی از رشته های تحصیلی در آگهی استخدامی منتشره، گرایش خاصی ذکر شده باشد، صرفاً فارغ التحصیلان همان رشته و گرایش تحصیلی می توانند در آزمون ثبت نام نمایند. اما در صورتی که هر یک از رشته های تحصیلی بدون ذکر گرایش در آگهی درج شده باشد، فارغ التحصیلان کلیه گرایش های آن رشته تحصیلی در مقطع مورد نظر، می توانند در آزمون استخدامی ثبت نام نمایند.
۳ -ارائه هرگونه گواهی از مراجع مختلف مبنی بر تطابق رشته ها و یا گرایشهای تحصیلی با رشته یا گرایش های تحصیلی عنوان شده در آگهی استخدامی جهت ادامه فرایند استخدام موضوعیت نداشته و صرفاً عین عنوان رشته ها و یا گرایشهای تحصیلی مندرج در آگهی استخدامی ملاک عمل میباشد. از اینرو داوطلبانی که در مرحله بررسی مدارک، از لحاظ شرایط احراز اعلام شده در آگهی استخدامی منتشره، غیر واجد شرایط تشخیص داده شوند از ادامه فرایند استخدام حذف و معرفی آنان در این مرحله، کان لم یکن تلقی گردیده و هیچگونه حق و امتیازی برای داوطلب ایجاد نکرده و متقاضی حق هیچگونه اعتراضی ندارد.
۴ -داوطلبان استخدام میبایست سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند را داشته باشند. در صورت عدم تایید توانایی داوطلبان استخدام توسط دستگاه مربوطه در مرحله مصاحبه استخدامی و معاینه پزشکی، مرجع رسیدگی به اعتراض داوطلبان، شورای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مربوطه میباشد.
۵ -مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان تعیین شده و یا هرگونه مغایرت بین اطلاعاتی که داوطلب در زمان تکمیل تقاضانامه ثبت نام به سازمان سنجش اعلام مینماید با مستنداتی که در اعلام نتیجه اولیه و بررسی مدارک ارائه خواهد شد برعهده داوطلب خواهد بود و در صورتی که مدارک داوطلبان از
جمله مدارک تحصیلی، پایان خدمت یا معافیت دائم، سن، ایثارگری، امتیاز ویژه کرونا، معلولیت و سابقه اشتغال غیررسمی در دستگاههای اجرایی (برای محاسبه حداکثر سن) و همچنین اطلاعات خود اظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبت نامی، مغایر با شرایط مندرج در این آگهی باشد، هیچگونه حقی و امتیازی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از آزمون استخدامی موسسات (اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی، گزینش و حتی در صورت پذیرش نهایی و یا صدور حکم استخدامی) امتیاز یا اولویت مربوطه از داوطلب سلب و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.
۶ -اسامی پذیرفته شدگان پس ازتایید مراجع ذیصلاح از طریق درگاه سامانه امتحانات یا مسابقات استخدامی به نشانیwww.sanjesh.org  به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
۷ -داوطلبان بایستی به مبنای تاریخهای اشاره شده در آگهی توجه کافی داشته باشند. لازم به ذکر است ملاک عمل برای تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه، تاریخ شروع به طرح (جهت افرادی که در دوران طرح اجباری میباشند)، تاریخ پایان طرح (جهت متقاضیان استخدام در سا یر دانشگاهها) و... آخرین روز ثبت نام و ملاک محاسبه سن، اولین روز ثبت نام میباشد.
۸ -استخراج فهرست افراد دارای حدنصاب صرفاً بر اساس نمره کل اولیه خواهد بود. کارنامه اولیه صادر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، صرفا جهت اطلاع داوطلبان شرکت کننده در آزمون از وضعیت علمی (نمرات مکتسبه) آنان میباشد و فاقد هرگونه ارزش قانونی دیگری از جمله استخدام می باشد.
۹ -داوطلبانی که در زمان های مشخص شده توسط موسسات، نسبت به ارائه مدارک و مستندات لازم اقدام ننمایند از انجام مراحل بعدی محروم و حق هیچگونه اعتراضی نخواهند داشت. بدیهی است موسسات در اینگونه موارد با هماهنگی با سازمان سنجش آموزش کشور از سایر شرکت کنندگان به ترتیب نمره فضلی دعوت خواهند نمود.

جدول شماره ۱ مواد امتحانی دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت سال ۹۹

جدول شماره ۲ کد و نام استانها و شهرستانها

جدول فهرست شغل محلهای دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت سال ۹۹

فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت سال ۹۹

برای مشاهده دفترچه آزمون اینجا کلیک نمایید

برای ثبت نام اینجا کلیک نمایید

کتاب جامع درس و نکات آموزشی و اصل سوالات استخدامی وب سایت «ای استخدام» (بهترین و کاملترین منبع مطالعاتی برای آزمون وزارت بهداشت)

نمونه سوالات استخدامی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی

دانلود رایگان نمونه سوالات تخصصی آزمون های استخدامی

آخرین اخبار استخدامی وزارت بهداشت
ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵ نظر برای آرشیو استخدام وزارت بهداشت سال ۹۹

  • ب
    بازرس بیرجند
    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲:۳۳
    سلام من بازرس بیرجند شرکت کردم.
    با نمره 60 و نیم قبول نشدم.
    • ب
      بازرس بیرجند
      ۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲:۳۵
      متاسفانه خیلیا الکی نمره کرونا رو زدن و 20 نمره گرفتن.
      موقع بررسی مدارک حق به حق دار میرسه.
      زیاد خوشحال نباش!!!
      • ح
        حسن
        ۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۲۳:۵۰
        کدوم مدارک
        کسی تو بخش کرونا کار کرده با کسی که تو بخش، عادی بوده هیچ تفاوتی نداره چرا بریم بخش کرونا دیگه نمی ریم همه برن بذار حق به همه داده بشه
        • ز
          زارعی
          ۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۵۲
          وقتی به همه داده بشه یعنی حق به حق دار نرسیده.
          کسی که تو بخش کرونا نبوده و مستقیم درگیر نبوده هیچ امتیازی بهش تعلق نمیگیره.
    • س
      سما
      ۲۳ دی ۱۳۹۹، ۰۱:۲۵
      سلام ، کسی میدونه کد شهرماکو اذربایجان غربی چند هست ؟

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ