استخدام وزارت امور خارجه (استخدام جدید)

۱۳۴۸۹ نظر

استخدام وزارت امور خارجه

وزارت امور خارجه به عنوان متولی امور دیپلماتیک ایران یکی از اجزا و ارکان اصلی ساختار دولت برای برقراری ارتباط سازنده با جهانیان است. استخدام‌های وزارت امور خارجه تماما و به صورت دقیق در این صفحه اطلاع رسانی می‌شود.

 

خبر ۱۷ اسفند ۱۴۰۲- شروع ثبت‌نام آزمون استخدام وزارت امور خارجه

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدام فرزندان شهدا و خانواده جانبازان بالای ۷۰ درصد در سال ۱۴۰۳، وزارت امور خارجه در نظر دارد بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز خود را از طریق این آزمون جذب نماید.


برای مشاهده خبر و ثبت‌نام کلیک کنید

 

لینک ها و صفحات مرتبط

  • کارت  آزمون استخدام وزارت امور خارجه ۸ آبان ۱۴۰۲ فعال شد. با مراجعه به بخش شرایط عمومی  و اختصاصی آزمون استخدامی وزارت امور خارجه آخرین اطلاعیه‌های مرتبط را بخوانید.
  • جهت آمادگی برای حضور در جلسه مصاحبه استخدامی وزارت امور خارجه می‌توانید از منابع مطالعاتی برای مصاحبه موجود در این صفحه استفاده کنید.
شرایط عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی وزارت امور خارجه

 

اخبار استخدام   وزارت امور خارجه

زمان آزمون استخدامی وزارت امور خارجه

زمان آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی و آزمون استخدام وزارت امور خارجه بخش است.

  • زمان ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی  ۱۱ شهریور الی ۷ مهرماه ۱۴۰۲ بوده است.
  • زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۲ است.
  • زمان دریافت کارت آزمون این مرحله از ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۲ بوده است.
  • زمان اعلام نتایج آزمون استخدام وزارت امور خارجه متعاقبا اعلام خواهد شد.

لینک دریافت اعلام نتایج آزمون استخدام وزارت امور خارجه ، در کادر اعلام نتایج آزمون استخدام وزارت امور خارجه قرار گرفته است.

دریافت کارت آزمون استخدام وزارت امور خارجه

متقاضیان محترم در سایر دستگاه‌های اجرایی نیز از طریق همین صفحه می‌توانند کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی خود را دریافت نمایند.

  • زمان صدور کارت ورود به جلسه: ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۲
  • زمان برگزاری آزمون: ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۲

اعلام نتایج آزمون استخدام وزارت امور خارجه

ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون استخدام وزارت امور خارجه، نتایج این آزمون پس از انتشار در همین صفحه اعلام خواهد شد.

منابع مطالعاتی آزمون استخدامی وزارت امور خارجه

دارا بودن منابع مطالعاتی متناسب با رشته شغلی در آزمون استخدامی یکی از نیازهای تمام شرکت کنندگان آزمون استخدامی وزارت امور خارجه است. به همین منظور متقاضیان محترم می‌توانند با مراجعه به صفحه منابع مطالعاتی آزمون استخدامی فراگیر، نسبت به مشاهده منابع مطالعاتی پیشنهادی پرتکرار برای این آزمون اقدام نمایید.

منابع مطالعاتی برای مصاحبه
در این بخش تمام منابع مطالعاتی برای مصاحبه آزمونهای استخدامی شامل مصاحبه عقیدتی و سیاسی، روانشناختی، تخصصی و ... گردآوری شده است. شما میتوانید با مراجعه به هر لینک مورد نظر مطالب موجود را مطالعه نمایید.

 

آرشیو مطالب پیشین
آرشیو مطالب پیشین و سالهای گذشته مربوط به استخدامی وزارت امور خارجه در این قسمت لیست شده است، لطفا در صورت تمایل به مطالعه از پیوست های مربوط به سال مورد نظر خود استفاده بفرمایید

 

سوالات متداول
ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۳٬۴۸۹ نظر برای استخدام وزارت امور خارجه (استخدام جدید)

  • m
    m
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۲۷
    سلام دوستان.کسی از میزان حقوق وزارت خبری داره?کجا برای اجاره خونه بکردیم
    • گ
      گلی
      ۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۰۷
      سلام.. فک کنم خیلی وقت پیش یکی پست گذاشته بود که سال 96 حقوق 3200 رد کردن واسه تازه وارداشون.حالا نمیدونم من درست فهمیدم یا نه و اصلا رسته سیاسی بودن اونا یا اداری و ...
      فک میکنم واسه اجاره خونه هم بهتره دسترسی مترو و اتوبوس و تاکسی رو چک کنید و جاهایی بگردین که خیلی دور نباشن و بتونین راحت از مترو و غیره استفاده کنین. مسافتا اینجا واقعا خسته کننده ست.
      • m
        m
        ۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۰۸:۴۴
        ممنون از پاسختون
        • گ
          گلی
          ۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰
          خواهش میکنم.موفق باشین
        • p
          perspolis
          ۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۴۸
          با فرض افزایش حقوقی که امسال برا کارمندای دولت لحاظ شد حتی اگه این رقم به 4 میلیونم برسه بازم بخدا خیلی سخته. من موندم پس این کارمندای شاغل در تهران چطور بازاین حقوقا زندگی میکنن؟!!!!!
          • گ
            گلی
            ۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۵۲
            منم همش به این مساله فکر میکنم.. که آدمایی مثل ماها با این حقوقا میتونن به پس انداز و شاید یه روزی خرید خونه یا چیزای مشابه دیگه هم فکر کنن؟؟؟؟
        • گ
          گلی
          ۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۳۶
          اگه بتونین نزدیک وزارت بگیرین که خیلی خوبه ولی خب اونجا داخل طرحه ترافیکه و واسه کسایی که ماشین دارن خیلی خوب نیست.
          • گ
            گلی
            ۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۳۷
            چقد جمله م متناقض نشون میداد :-D
            • ق
              قبول شده
              ۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۵۷
              متاسفانه این هم معضل بزرگیه و به شخصه بدون یه کار دیگه زندگی با حقوق وزارت خیلی سخت میشه برام. اجاره خونه ها خیلی رفته بالا و یه واحد شصت متری اطراف باغ ملی بالای صد تومن رهن کامل میخوان که معمولا مقداریشو تبدیل به اجاره میکنن و رهن کامل نمیدن.
              اکثر بچه هایی که توی وزارت خارجه میشناسم همون پایین شهر یه واحد نقلی اجاره کردن و میگذرونن. البته ایشالا این مشکلات با حق ماموریت که بعدا پرداخت خواهد شد، جبران میشن.
              • گ
                گلی
                ۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۰۸
                والا ما هم همون پایین شهر هستیم ولی بازم سخته با این کرایه ها.. ولی من اگه جای بچه هایی بودم که الان میخوان بیان تهران یکی دو ماه اولو میرفتم پانسیون تا وقتی که تو وزارت بچه ها همدیگه رو پیدا کنن و بشناسن.اونوقت میتونن چند نفری با هم خونه کرایه کنن.هم از نظر تقسیم مسولیت ها راحت تره هم پرداخت کرایه خونه و بقیه هزینه ها کمتر میشه.
              • ا
                امید
                ۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷
                من پرسیدم گفتند با پاداش و اضافه کاری و ... ماهی 6 میلیون.
                • گ
                  گلی
                  ۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۲۶
                  منظورتون حقوق شروع به کارمونه؟از کارگزینی پرسیدین؟
                  • ا
                    امید
                    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۴۴
                    بله رسته ی اداریم. قبلا از گزینش پرسیدم.
                    • ی
                      یه نفر
                      ۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۰۶
                      حدودش 4 تومنه. من از کارگزینی پرسیدم.
                    • گ
                      گلی
                      ۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۲۷
                      شمام رسته تون اداریه؟چون حقوق دو تا رسته قطعا با هم فرق داره
                      • A
                        Ali
                        ۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۵۴
                        منم از بچه های مترجمی پرسیدم بین سه تا چهار تومن.
                        • A
                          Ali
                          ۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۰۲
                          ولی جالبه با این وضع پرداختی و حتی قبل از اینکه کار استخدام مون صد در صد درست شده باشه، بعضی از ما ها توی حس غرور غرق شدیم
                          • p
                            perspolis
                            ۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۴۹
                            امید جان عزیز دل مطمئنی؟؟؟؟؟؟ اگه این رقم بدن خوبه
                            • ا
                              امید
                              ۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۰۷:۳۴
                              من هم پرسیدم گفتند از نظر حقوقی خوبه. البته با اضافه کاری و عیدی و ... میانگین 6 میشود. منم مثل شما.
                          • ع
                            علی
                            ۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۰۱
                            5.5
                          • .
                            ...
                            ۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۲۴
                            متاسفانه در نیروهای وزارت خارجه یک نگاه از بالا به پایین وجود داره و مشکلات دیگه که جای بحثش نیست. در این دوسال همه ی امیدم این بود با همکارانی شروع به کار کنم که از این تبختر دور باشن و واقعا بخوان برای این کشور کاری کنن. ولی بعضی رفتارها و جملات رو که از بعضی دوستان می‌شنوم نگران میشم. اول به خودم تذکر میدم بعد ازبقیه دوستان خواهش میکنم که یادمون نره دچار غرور و نخوت و تازه به دوران رسیدگی نشیم.
                            • م
                              محمد
                              ۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵
                              سلام دوستان. سخت نگیرید. 2 3 ماه دیگه انشالله همه سر کار هستن. یادش بخیر، پارسال قبل از اعلام تلفنی نتایج خیلی پیگیر بودم. خیلی بیش از تلفن کردن و سفارش به این و اون؛ آخرش هم به زور اعلام کردن. بعد با خودم فکر کردم اگه طی‌ مراحل باقیمونده هم اینجوری بخوام‌ ادامه بدم که دیگه زمان و فکر‌ آزادی نمیمونه که بخوام‌ به بقیه امورات زندگیم برسم. پس سخت نگیرید، بالاخره صدا میزنن برای شروع کار مخصوصا که بخش اعظم فرایند انجام شده دیگه. بنظرم توی فرصت باقیمانده کارهای عقب افتاده و مسائل اساسی رو به پیش ببرید و اگر مثل من ساکن جایی غیر از تهران هستین تحقیق کنید ببینید کدوم نقطه شهر جای مناسبی برای اختیار کردن منزل هست چون بعیده که مکانی از طرف وزارت داده بشه (چون پرس و جو هم کردم گفتن داده نمیشه). مورد بعد اینکه اختلاف نظر همیشه هست و محل نگرانی نیست.
                              این دوستمون که اسمش رو نمیدونم صرفنظر از بخش عمده ای از صحبتت که نتیجه محاسبات اشتباه و بدبینیه اما در خصوص پیشنهادی که دادین (تحقیق در مورد مذاکره و...) موافقم و توی فرصتی که هست جز برنامه‌ها قرارش میدم 👍
                              • گ
                                گلی
                                ۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۳۱
                                خیلی ناراحت کننده ست برام که دو ساله ارگانهای دولتی مارو دارن پاس میدن به همدیگه و ما به جای اینکه پشت هم باشیم داریم همدیگه رو تیکه پاره میکنیم.روی حرفم اصلا با فرد خاصی نیست.چند وقت پیش خودم همینجا تو یه بحث مشابه قرار گرفتم و واقعا ناراحت شدم و حالا هر چند وقت یبار میبینم که دو نفر دیگه دارن همون بحثو با تفاوتای ریزی تکرار میکنن. حداقل اینجا انقد به خودمون سخت نگیریم.یه نفر میاد یه چیزی میگه. حتی اگه باهاش موافق هم نیستیم نیازی نیست تند بریم.
                                • ن
                                  ن68
                                  ۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸
                                  کاملاً درست می‌گین. به هر حال شرایطیه که وجود داره و باید فقط نتیجه به خدا بسپریم و آرامش خودمون رو حفظ کنیم.
                                  من خودم هم خیلی وقت قبل از اعلام نتایج درگیر چنین بحثی شدم... به هر حال، این عدم پاسخ‌گویی‌ها حس ناخوشایندی برای ما ایجاد می‌کنه و ظرفیت‌مون طبیعتاً کم می‌شه.
                                  اتفاقاً شما یکی از افرادی هستین که توی این دو سال با بخشندگی و تواضع و بدون هیچ ادعا و غرور و نگاه بالا به پایین به دیگران کمک کردین و حدس می‌زنم احتمالاً یکی از سالم‌ترین افرادی هستین که این دوره ان‌شاءالله جذب وزارت خواهید شد.
                                  • گ
                                    گلی
                                    ۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸
                                    ممنونم.شما لطف دارین.خداروشکر بعد از اون قضیه من سعی کردم دیگه زیاد درگیر بحثی نشم.ولی این کامنتای آخری بچه هارو که نگاه میکردم واقعا ناراحت شدم.امیدوارم شرایط همه زودتر پایدار بشه که بتونیم به جای مشغول شدن به این کار کمی به خودمون فکر کنیم.
                                • م
                                  محمد
                                  ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۳۴
                                  زمان حدودی رو اواسط پاییز به بعد اعلام کردن، حالا مسئله جالب پاسکاری بین طرح و برنامه و کارگزینیه، هرکدوم اونیکی دیگرو مقصر میدونه. مثل پارسال که چندین ماه به تاخیر انداختنو آخرش هم تلفنی جواب دادن. یه پاسخ ساده و روشن: سکوت و لبخند در برابر ا..ه بهترین جوابه! 😅😁✋
                                  الخیر فی ماوقع
                                  • ع
                                    علی
                                    ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۱۲
                                    آقای محمد.شما که دو سال اینجا باخبر میکنین ما رو از احوالات استخدامی وزارت.شما که انسان پختهی هستین صبر بیشتری نشون بدین و توجه نکنین
                                    • م
                                      محمد
                                      ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۲۲
                                      من صحبت خاصی نکردم. فقط یک پیام ساده و روشن در جواب دادم. علت ذکر برخی سوابق اون هم بصورت کلی فقط این بود که بگم منشا تفاوت اساسی سطح تحصیلات و سوابق حرفه ای نیست (چون در همچین‌ محیطی کم و بیش همه تحصیلات و سوابق خوبی دارند)؛ بلکه ادب معرفت و اخلاقه. اینکه ینفر چه برداشتی میکنه از پیام بستگی به ویژگیهای شخصیتی و روحیات فردیش داره. 🙏🌹
                                    • .
                                      ..
                                      ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۲۸
                                      واقعا نیازی نیست با اسامی مختلف کامنت بذارید تا خودتونو ثابت کنید. بهتون پیشنهاد میکنم مطالبی در خصوص اصول مذاکره ، جدل، مباحثه و مناظره مطالعه کنید.
                                      حیفه که با دوتا کارشناسی ارشد و چار پنج تا دکتری از پس یه بحث ساده بر نیاید و بغض کنید.
                                      در اصول مباحثه یاد میگیریم که با بیان تخریبی محترمانه، عامیانه و قابل فهم با رقیبمون بحث و رقابت کنیم.
                                      پس فردا که مسئولیت ها رو به شما بدن ( و به ماها ندن) شما باید از خودتون دفاع کنید. اونموقع دیگه نه کامنت با اسامی مختلف به کارتون میاد نه بغض کردن.
                                      به حرفام گوش بدید تا یاد بگیرید.
                                      و فی امان اله
                                      • ع
                                        علی
                                        ۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۰۰:۲۷
                                        بخشی از کتاب خاطرات استاد علم سیاست اخلاق و مجادله با ذهنی آشفته.شک نکن بخاطر کمبود نیرو منتظرن فقط تو وارد وزارتخونه شی تا همهچیو بدن دستت و با فنهای مباحثه و مجادله بعد از ضربه فنی طرف مقابل از همه مذاکرات سربلن بیرون بیای.اینجا دوساله همه اسم دارن،دو نقطش کم بوده که نوبرانه رسیده!
                                    • م
                                      مترجم
                                      ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۳۲
                                      دوستان من اسفندماه مصاحبه عقیدتی داشتم هفته‌ی گذشته تماس گرفتن که برم گزینش. بدون بردن هیچ مدرکی. به نظرتون خودم رو برای چه نوع مصاحبه‌ای آماده کنم؟ خیلی نگرانم
                                      • م
                                        محمد
                                        ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۴۸
                                        ممکنه در خلال تحقیقات یا بررسی ها مورد یا مسئله ای از طرف کسایی که ازشون سوال پرسیدن یا دانشگاه و محل کارتون عنوان شده باشه. اگه مطمعنین مشکلی نداشتین و امر خلافی مرتکب نشدین نگران نباشین، معمولا مورد حادی نیست، ازتون سوال میپرسن و شما توضیحاتتون رو ارائه میدین. یکی دیگه از بچه ها هم همین اتفاق براشون افتاده بود. فک‌ میکنم خانومه گلی، توی پیج بخونید توضیحاتشون هست
                                        • گ
                                          گلی
                                          ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۳۷
                                          درسته.. من بودم.بهم گفتن برم گزینش بدون هیچ مدرکی...دلیلشم یه سری شفاف سازیا در مورد پوششم بود.احتمالا درمورد شما هم یه چیزی تو همین موضوعاته.درواقع شفاف سازیه و قرار نیست مصاحبه خاصی باهاتون انجام بشه.
                                      • ی
                                        یه نفر
                                        ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۱۱
                                        این طور که من از کارشناس طرح و برنامه در اوایل مرداد ماه شنیدم تقریباً به ترتیبی که پرونده ها از کارگزینی واصل میشه اینها به سایت سازمان طرح و برنامه مراجعه و برای دریافت کد استخدامی اقدام میکنند. این درخواستها در دسته ها 5 تایی یا 15 تایی صورت میگیره(دقیقاً یادم نیست) و حدود 2 تا 3 ماه طول میکشه.
                                        • .
                                          ..
                                          ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۵۱
                                          یا ابوالفضل 4 ماه دیگه؟
                                          خیلی دیره که. به قول یکی از اهالی پیج که خیلی با ادبیات و با تحصیلات هستن " بنده بسی ناخرسند شدم که چنین ناگوار خبری را شنیدم، کنون سوگوارم لاجرم".
                                          پس استخدام تا پایان تابستان منتفی شده.
                                          • ع
                                            علی
                                            ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۵۲
                                            پیاما رو آدم میخونه ناراحت میشه.واقعا قراره به کیا مسیولیت بدن.شما که اسمت مشخص نیست حتی...کاش تستهای روانشناسی بیشتری هم میگرفتن زمان استخدامی تا ماهیت افراد بهتر مشخص میشد.امیدوارم خبر استخدام بعضیا درست نباشه وگرنه سپردن مسئولیت به اینجور شخصیتی شرعا و از جنبه حرفه ایش درست نیست.
                                            • A
                                              Ali
                                              ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۱۵
                                              واقعا درسته و مشخصا فرایند استخدامی متاسفانه راه ورود این تیپ اشخاص رو هموار میکنه و بعضا جلوی ادمای شریف و متشخص رو میگیره
                                          • م
                                            محمد
                                            ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۲۹
                                            دوستان هدف همگی خدمت هست. همه یک مسیر رو اومدند تا اینجا و تا اینجا کسی برتری خاصی در عملکرد به شخص دیگه ای نداشته. حالا اینکه بعضیا خودبرتربین هستند و با لحن کودکانه نگارش میکنند چیز غریبی نیست و اطراف ما همیشه افراد اینچنینی بودند و خواهند بود، عمده اوقات هم افراد اینچنین بواسطه توهم ضمنی و عدم ثباتی که دارند مسئولیت قابل توجهی بهشون محول نمیشه. بنده با مدرک دکترا و دو مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه شاخص و رزومه قابل توجه تحقیقاتی و شغلی مدعی امری نیستم و هیچ وقت هم در پیش وجدان خود و درگاه خداوند متعال اجازه اینکه خودم رو در مراتب کمال از شخصی برتر بدونم ندادم. انشالله خداوند ما را به ما وانگذارد.
                                            • .
                                              ..
                                              ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۴۵
                                              تشکر میکنم بابت کلیه این مدتی که کنار ما بدون ادعا موندید و مارو همراهی کردید، فقط از بس تو این مدت بدون ادعا گفتید یه دکتری و دوتا کارشناسی ارشد دارید وقتی اسمتونو میبینم یاد مدرسان شریف و سایر موسسات آموزشی میفتم.
                                              دوستان ما اینجا کاملا تفاوت سطح من و شما رو حس میکنن. نیازی به بیان نیست.
                                              در پایان بگم که واقعا بهتون علاقه دارم چون انسان بی ادعایی هستید. موفق باشید
                                              • م
                                                منتظر
                                                ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۰۷
                                                چقدر سطح شما بالاس واقعا جناب ".." کجا بودی تا الان؟
                                            • .
                                              ...
                                              ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۴۴
                                              واقعا به دوستان گفتن 4ماهه دیگه شروع بکاره؟!!!!! جای تاسف بسیار. سیستمی اینقدر ناکارآمد که توان بکار گیری این تعداد نیرو رو هم نداره. جالب اینجاست که نیاز سنجی و تامین اعتبار استخدام نیرو زمان گرفتن مجوز انجام میشه. دیگه درک نمیکنم مشکل چی می‌تونه باشه. احتمالا میز و صندلی ندارن!!!!
                                              • .
                                                ..
                                                ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۳۳
                                                در بحث سازنده باید دو طرف در سطح قابل مقایسه ای باشن. ولش کنید بحث رو.
                                                به ما گفتن تا پایان شهریور حکمتون میاد ولی خبری نشده. کسی از تاریخ شروع به کار خبری داره؟
                                                • گ
                                                  گلی
                                                  ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۴۸
                                                  خبر که فک نمیکنم بشه اسمشو گذاشت ولی من که چهارشنبه رفتم تحویل مدارک و ازشون درمورد تاریخ شروع به کار سوال کردم گفتن که احتمالا آبان یا آذر شروع به کار میکنید و اگه زودتر هم شد که بهتر.
                                                • .
                                                  ..
                                                  ۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۴۲
                                                  سه ماه پیش رفته بودم کارگزینی واسه تحویل مدارک. بچه های دانشکده وزارت خارجه هم اومده بودن واسه شروع به کار. خدا شاهده که توی کارگزینی ازش دقیقا اینو پرسید: پسرم کجا دوس داری بری سر کار؟
                                                  یادآوری اینکه شخص مذکور سه تا اداره رفته بود سر کار خوشش نیومده بود.
                                                  فک کنم ما هم بخوایم بریم سر کار ازمون بپرسن پسرم کجا دوس داری بری سر کار؟
                                                  فقط یه سوال: مگه حکم آدم که بخوره آدم نباید بره سر همون کاری که توی حکمش خورده؟
                                                  • م
                                                    محمد
                                                    ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۰۰:۰۹
                                                    اونا از ابتدا رسته سیاسی هستن دوست عزیز و وضعیتشون با ما متفاوته
                                                    • .
                                                      ..
                                                      ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۰۱
                                                      ینی شما میفرمایید که بچه های دانشکده رسته سیاسی دارن و هر پستی که علاقه داشته باشن رو میتونن درخواست بدن؟
                                                      • م
                                                        محمد
                                                        ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۱۹
                                                        دوست عزیز.
                                                        وزارتخانه اساسنامه و آیین نامه داره اجرایی، رسته های سیاسی و اداری هر دو هم دوره کارآموزی و اموزشی دارن. رسته اداری مثل ما که از قبل پستهامون مشخص هست. سیاسی ها هم در ابتدا بر حسب اولویت سازمان و درجه بعد علاقه انتخاب میکنن. منتهی چیزی که شما میگین (پسرم کجا دوس داری بری؟!) بیشتر شبیه شوخیه.
                                                      • ن
                                                        ن68
                                                        ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۳۶
                                                        خیر، بچه‌های دانشکده‌ هم برای هر دو رسته امتحان می‌دن دوست عزیز.
                                                        • .
                                                          ..
                                                          ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۲۳
                                                          مشخصا شما اصلن با سیستم کاری دستگاه های اجرایی آشنایی ندارید. وقتی حکم کسی برای کار در یه اداره ای میخوره باید همونجا کار کنه نه اینکه بیاد و 3 بار جاشو عوض کنه. عملا این امکان پذیر نیست مگر اینکه ....
                                                          و در مورد اون قسمت که گفتید " بیشتر شبیه شوخیه" من با شما به هیچ عنوان شوخی ندارم. قانون کار در دستگاه های اجرایی نقض شده و من دنبال علت هستم.
                                                          • گ
                                                            گلی
                                                            ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۵۵
                                                            ایشونم نگفتن که شما شوخی میکنید.شاید اون دو نفر با هم شوخی داشتن که بعید هم نیست.خیلی عجیبه که اینجوری پست مشخص کنند.حتی اگه قرار باشه علاقه شخصی کسی هم در نظر گرفته بشه یه جلسه رسمی براش برگزار میکنن و درموردش صحبت میکنن نه اینکه تو کارگزینی تازه از طرف بپرسن پستتو کجا بزنم.در نهایت فک میکنم بهتره واسه این مسائل خودتونو اذیت نکنین.منم یه مدت سر اینکه کسی رو طول دوره استخدامی نظارت نداره ناراحت بودمو کلی زنگ زدم سازمان اداری استخدامی و در آخر هم جوابی نگرفتم.بهتره کلا دیگه از چیزی ناراحت نشین .
                                                            • م
                                                              محمد
                                                              ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۰۹
                                                              اتفاقا بنده استخدام پیمانی ام در حال حاضر توی دستگاه دیگه اما ظاهرا شما آیین نامه وزارت خارجه رو حتی یبار هم نخوندید که اینجوری سطحی نظر میدین.
                                                        • .
                                                          .......
                                                          ۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۴۴
                                                          با سلام به دوستان عزیز. می خواستم از دوستان مترجمی که تا الان مدارک بردن کارگزینی بپرسم که توی رزومه چه چیزایی باید نوشته بشه؟ خودشون مشخص می کنن که اطلاعات داخل رزومه چه چیزایی باشه؟
                                                          • P
                                                            Perspolis
                                                            ۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۷
                                                            مشخصات فردی، مدارک تحصیلی و آثار و پژوهش ها هیچ اهمیتی براشون نداره با اینکه منم آماده کرده بردم اما اصلا نخواستن ازم و خودشون یه برگه میدن دقیقا همین اطلاعات باید توش بنویسین اصلا نگران نباشید در همین حد کافیه این سه مورده هممون داریم.
                                                            • ا
                                                              الف
                                                              ۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۴۰
                                                              سلام
                                                              ببخشید جناب perspolise شما کی دعوت به کارگزینی شدید؟
                                                              راجع به تاریخ مشغول به کار شدن پرسیدید؟
                                                              • P
                                                                Perspolis
                                                                ۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۲۶
                                                                سه روز پیش بله گف در خوشبینانه ترین حالت چهار ماه بعد!!!!!!!!!!!!!!!!
                                                              • گ
                                                                گلی
                                                                ۸ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۳۷
                                                                سه روز پیش منظورتون سه شنبه ست؟
                                                                • P
                                                                  Perspolis
                                                                  ۸ شهریور ۱۳۹۸، ۲۲:۳۶
                                                                  بله سه شنبه رفتم نامه هارو گرفتم چهارشنبه و پنجشبه هم کارای پلیس +10 و بیمارستان انجام دادم و منتظرم جواب سوء پیشینه بگیرم و تحویل بدم.
                                                                  • ا
                                                                    امید
                                                                    ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۰۰:۱۶
                                                                    سلام. به من گفتند حداکثر 4 ماه دیگر.
                                                                  • .
                                                                    .......
                                                                    ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۰۷:۰۷
                                                                    پس دقیقا مثل دفعه اولی هست که مدارک رو تحویل دادیم.
                                                                • ح
                                                                  حمید
                                                                  ۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۲۶
                                                                  جهت اطلاع دوستان مجموعه اصلی وزارت خارجه در خیابان کوشک مصری و باغ ملی واقع شده
                                                                  مجموعه ای که در نیاوران هست دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارتخانه هست که گمان نمیکنم از دوستان جدیدالورود کسی اونجا مشغول به کار بشه
                                                                  آرزوی موفقیت برای همه عزیزان
                                                                  • ~
                                                                    ~
                                                                    ۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۴۴
                                                                    سلام دوستان
                                                                    میخواستم بدونم مدرکIcdl برای بچه‌های مترجمی رزومه محسوب میشه یا نه؟؟
                                                                    • س
                                                                      سما
                                                                      ۵ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۰۶
                                                                      ساختمان شماره هفت داخل همون مجموعه باغ ملیه. داخل خیابان ملل متحده. سوال من اینه که احتمالش هست کسی محل کارش خارج از باغ ملی باشه؟؟؟؟
                                                                      • م
                                                                        محمد
                                                                        ۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۰:۱۲
                                                                        بله محل ساختمان شماره هفت؛ خیابان کوشک مصری نرسیده به 30 تیر سمت راست. بنده نشنیدم
                                                                        • گ
                                                                          گلی
                                                                          ۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۰۶
                                                                          تو نقشه تهران که سرچ کنید یکی از ساختمونای وزارت نزدیکای ازگل میفته فک کنم. ولی نمیدونم که کیا اونجا کار میکنن و احتمالش هست کسی از جدیدیا بره اونجا یا نه.
                                                                          • گ
                                                                            گلی
                                                                            ۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۴۳
                                                                            معذرت میخوام ولی مث اینکه چیزی که من تو نقشه دیدم خیابون وزارت خارجه و دانشکده روابط بین المللش بوده که اون اطرافن و احتمالا ساختموناش همه تو باغ ملیه
                                                                            • س
                                                                              سما
                                                                              ۶ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۳۵
                                                                              درسته. منم امروز تماس گرفتم پرسیدم گفتند که همه داخل باغ ملی هستن
                                                                          • س
                                                                            سما
                                                                            ۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۵۱
                                                                            تمام ادارات وزارت خارجه داخل مجموعه باغ ملیه؟؟
                                                                            • گ
                                                                              گلی
                                                                              ۵ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۰۹
                                                                              این سوال منم هست.فردا باید برم ساختمون شماره هفت ولی ازشون نپرسیدم کجاست.
                                                                              • P
                                                                                Perspolis
                                                                                ۵ شهریور ۱۳۹۸، ۲۲:۴۲
                                                                                ورودی وزارت خارجه از خیابون سی تیر که یه خیابون سنگفرشه و ختم میشه به خیابون جمهوری. این نزدیکترین آدرس برا ساختمون شماره هفته. وارد ساختمونم که بشین خودشون راهنمایی میکنند.
                                                                                • گ
                                                                                  گلی
                                                                                  ۵ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۱۳
                                                                                  ممنونم.لطف کردین
                                                                            • گ
                                                                              گلی
                                                                              ۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵
                                                                              سلام به همگی..به منم الان زنگ زدن که 4شنبه مدارکمو ببرم کارگزینی.
                                                                              • م
                                                                                محمد
                                                                                ۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۴۲
                                                                                سلام. تبریک خدمت شما. انشالله بقیه مراحل هم به سرعت طی شه برای تمامی دوستان 🌹
                                                                                • گ
                                                                                  گلی
                                                                                  ۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۱۰
                                                                                  ممنونم.لطف دارین.ایشالا که واسه همه دوستان زودتر پیش بره و شروع به کار کنیم همگی
                                                                                • P
                                                                                  Perspolis
                                                                                  ۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۲۳
                                                                                  براتون بشدت خوشحالم که ازین استرس درومدین.سایرین هم نگران نباشن باور کنید هیچ مسئله ای جز روال کند وزارتخانه وجرد نداره و همینه باعث میشه دیرتر کارا انجام بشه شک نکنید همه دعوت میشید به یاری حق.
                                                                                  • گ
                                                                                    گلی
                                                                                    ۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۱۱
                                                                                    خیلی ممنونم.ایشالا که واسه همه زودتر پیش بره.
                                                                                • س
                                                                                  سما
                                                                                  ۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷
                                                                                  موقع اعلام نتایج مصاحبه تخصصی هم دقیقا سازمان برنامه حدود 16 ماه از اعلام نتیجه امتناع میکرد تا تعداد تماسها بالا رفت و مجبور به اعلام نتیجه تلفنی شدند. واقعا نمیدونم اینقدر تعلل چرا !!!!!؟؟؟؟
                                                                                  • ی
                                                                                    یه نفر
                                                                                    ۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۱۷
                                                                                    دوستان من اواسط خرداد تشکیل پرونده دادم در کارگزینی. کارگزینی از بقیه به نسبت سریعتر عمل میکنه. مشکل اصلی در "طرح و برنامه" هست که هم قبل از گزینش و هم بعد کارگزینی مسئول پیگیری امور با نهادهای خارج از وزارتخانه هست و متاسفانه بسبار منفعل و لاکپشتی عمل میکنه. هر چه فریاد دارید بر سر "طرح و برنامه" بکشید.
                                                                                    • ت
                                                                                      تی تی
                                                                                      ۴ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۰۷
                                                                                      من هم اوایل خرداد ماه تمامی مراحل رو در کارگزینی طی کردم و طی این مدت هم از کارگزینی و هم از طرح و برنامه پیگیری کردم، هر بار یه پاسخ جدید میدن که همگی نشان دهنده این است که اختلاف بین وزارتخانه و سازمان اداری استخدامی وجود دارد!!! درحالیکه در سایر وزارتخانه ها فرایند دریافت کد استخدامی از درون وزارتخانه بوده و نهایتا طی یک هفته صادر می‌شود!!!!!!!

                                                                                    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                                                    ثبت پاسخ