پرداخت۲۲۸وام اشتغالزایی توسط کمیته امداد امام (ره) آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی از پرداخت ۲۲۸ فقره وام اشتغالزایی از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان طی ۷ ماهه گذشته سال جاری خبر داد.

به گزارش بازارکار به نقل از خبرنگار مهر، عزیز سهندی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ماکو اظهار کرد: کمیته امداد استان ۲۲۸ فقره پرونده وام اشتغال زایی در ۷ ماه سال جاری از سوی بانک‌های عامل پرداخت کرده است که ۱۹ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان حاصل پرداخت ۴۰ درصدی کل اعتبارات ابلاغی شهرستان است.
وی افزود: ۱۴ هزار نفر پشت نوبت دریافت وام اشتغال در بانک‌ها هستند که عدم پرداخت و معطل شدن آنها باعث شده است تا انگیزه متقاضیان کمرنگ شود.
سهندی اشتغال و کارآفرینی را مهمترین رویکرد کمیته امداد یاد کرد و گفت: کل بودجه سال جاری کمیته امداد ماکو ۱۰۱ میلیارد تومان است که ۵۴ میلیارد تومان آن صرفا در حوزه اشتغال می‌بایست هزینه گردد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۱ درصد جمعیت ساکن استان تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: ۱۲۰ خدمت از سوی کمیته امداد به جامعه هدف و دهک‌های نیازمند ارائه می‌شود.
وی اشتغال باهدف توانمندسازی اعضای تحت پوشش را یکی از ارزشمندترین کارهای کمیته امداد امام خمینی عنوان کرد و گفت: افزایش مددجویان به کمیته امداد یکی از مشکلات این نهاد در ادامه روند مستقل سازی و ایجاد اشتغال است که در پی وضعیت تورم موجود و تحریم‌های کمرشکن، کمیته امداد را تهدید می‌کند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی افزایش مستمری‌ها را در مستقل سازی مددجویان، کارساز ندانست و عنوان کرد: نیاز مددجویان فراتر از این موارد است.
به گفته وی هر ماه مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای ۱۰۰۰ نفر از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود که تنها در نقش مسکن است.
به گفته سهندی مردم همیشه در صحنه در روزهای سخت نیز کنار این نهاد انقلابی بوده‌اند و حاصل آن، رشد ۵۰ درصدی کمک‌های مردمی در ۷ ماهه سال جاری در مقایسه با سال گذشته است که ۳۸۰ میلیارد تومان از طریق مردم و با همت کمیته امداد به مددجویان کمک مالی صورت گرفته است.
وی از عملکرد بانک‌ها در اعطای وام‌ها اشتغالزایی به متقاضیان عضو کمیته امداد گله مند شد و گفت: این کار یک دغدغه اساسی برای ما شده است که در صورت ادامه دادن این روند کند، در پایان سال با پیشرفت ناچیز روبرو خواهند شد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ