مصوبه مجلس برای استخدام معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

۲ نظر

مجلس، وزارت آموزش و پرورش را مکلف به استخدام معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی کرد.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، یکم آذر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم، با بند الحاقی ماده ۸۸ این لایحه با ۱۴۰ رای موافق، ۲۱ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

محمدحسن آصفری در مخالفت با بند الحاقی مذکور گفت: اکنون افرادی که سال‌ها با آموزش و پرورش کار کرده‌اند و در مناطق محروم به تعلیم و تربیت پرداخته‌اند با تصویب این بند دچار مشکل می‌شوند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس تصریح کرد: بنابراین پیشنهاد می‌شود این بند تصویب شده و عنوان شود اولویت جایگزینی با کسانی مانند نهضتی‌ها باشد که چندین سال کار کرده‌اند و سپس مابقی افراد از رویه ذکر شده جذب شوند.

احد آزادی‌خواه در موافقت با این بند الحاقی از ماده ۸۸ عنوان کرد: در این بند الحاقی حداقل میزان جذب و جایگزینی مطرح شده لذا حداکثر نیز بر اساس قانون می‌تواند مدنظر باشد و بر این اساس نکات مدنظر فرد مخالف اعم از جذب افرادی سال‌هاست با آموزش و پرورش همکاری دارند، فراهم است.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: آموزش و پرورش نباید خلا مدیریتی داشته باشد و مفاد این بند الحاقی مر برنامه ششم است.

نماینده دولت نیز ضمن مخالفت با بند الحاقی مذکور گفت: این بند حکم ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری را نقض می‌کند، زیرا آنجا عنوان شده طریقه جایگزینی مطابق یک سوم خروجی‌ها و مجوز صادر شده باشد. همچنین مگر ظرفیت دانشگاه‌های مذکور چقدر است که اینجا ورودی‌ها و خروجی‌ها را یکسان در نظر گرفته‌اند، زیرا در سال جاری ۵۰ هزار نفر بازنشسته شده‌اند و اکنون با کمبود معلم مواجه هستیم، در این میان باید یادآور شد که این بند مغایر اصل ۷۵ بوده و بار مالی دارد و حتی اصل ۱۲۶ قانون اساسی را نقض می‌کند.

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم تصریح کرد: از مخالفت دولت تعجب می‌کنیم، زیرا باید با روش‌های منطقی مسئله کمبود معلم را برطرف کنیم؛ نظام آموزش و پرورش در سال‌های قبل به عنوان یک الگو مطرح می‌شد، اما طی یکی دو سال اخیر دچار چالش بوده و به مسئله اصلی کشور تبدیل شده است.

بر اساس بند الحاقی ماده ۸۸ این لایحه؛ وزارت آموزش و پرورش مکلف است حداقل معادل تعداد معلمانی که به طرق مختلف (بازنشستگی، بازخریدی، استعفا، اخراج) و سایر موارد از خدمت در آموزش و پرورش خارج می‌شوند، با رعایت اساسنامه دانشگاه فرهنگیان صرفا از طریق این دانشگاه و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی استخدام نماید. سازمان و سازمان امور اداری و استخدامی مکلفند مجوز و شناسه (کد) استخدامی مورد نیاز را صادر نماید.

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای مصوبه مجلس برای استخدام معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

  • س
    سمیه
    ۱ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۱۲
    یعنی دیگه آزمون استخدامی برگزار نمیشه؟؟ کسی که رشته ریاضی در دانشگاه دولتی خونده با کسی که این رشته رو در دانشگاه فرهنگیان خونده چه فرقی داره که حق استخدام نداره؟؟؟!!!! برای برقراری عدالت، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هم در آزمون شرکت کنند ببینیم چند مرده حلاجند چرا بدون آزمون استخدام میشن و چرا حق استخدامی از بقیه گرفته شد
    • .
      .
      ۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱
      سلام
      چرا، آزمون استخدامی برگزار میشه.
      آزمون ماده ی 28 هم جزء اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است.
      منظورشان با کسانی است که از طریق کنکور سراسری تربیت معلم و ماده ی 28 است.
      جذب می شوند بود.
      هر دو جزء دانشگاه فرهنگیان و رجایی
      می شوند.
      موفق باشید.

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ