اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور به استان برای اشتغال مددجویان زیر پوشش این نهاد اختصاص یافت.

مجید الهی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این سفر سه هزار مورد تسهیلات به صورت قرض الحسنه به ارزش ۳۰ میلیارد تومان برای مددجویان زیر پوشش این نهاد و ۲ هزار مورد تسهیلات به ارزش ۲۰ میلیارد تومان از محل بانکها برای نیازمندانی که زیر پوشش این نهاد نیستند اختصاص یافت.

وی تامین مسکن چهارصد خانوار مددجو از طرح مسکن ملی و ساخت سه هزار مسکن روستایی با همکاری بنیاد مسکن در قالب طرح تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستاییان را از دیگر مصوبات این سفر عنوان کرد.

وی گفت: گازکشی منازل مسکونی فاقد لوله کشی به ارزش پنج میلیارد تومان و تامین ۱۶ هزار وسایل سرمایشی، گرمایشی و ضروری زندگی مددجویان از دیگر مصوبات این سفر بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: تعمیر مسکن سه هزار خانوار و ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ فضای بهداشتی( حمام و سرویس بهداشتی) نیز در این سفر مصوب شد.

الهی راد تامین سه هزار سری جهیزیه برای نوعروسان و ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار زیر پوشش این نهاد و اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای رسیدگی به مکاتبات و مراجعه مردمی نیازمند از محل سازمان برنامه و بودجه و کمیته امداد امام را از دیگر مصوبات این سفر دانست.

رییس جمهور در بیست ششمین سفر استانی دولت سیزدهم، صبح روز پنجشنبه ۲ تیر به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت وارد استان خراسان شمالی شد.
آیت الله رییسی را در این سفر وزیر کشور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر نیرو، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر راه و شهرسازی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس دفتر رییس جمهور، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری عضو شورای هماهنگی ارتباطات با حوزه روحانیت، عضو شورای هماهنگی ارتباطات با حوزه و روحانیت رییس جمهور را همراهی کردند.

بازدید از تعدادی طرح‌ های اقتصادی و عمرانی، بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ