اختصاص ۱۲.۵ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد کرمان

مدیرکل کمیته امداد کرمان گفت: در سال جاری تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ برای مددجویان این نهاد در استان کرمان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۵ برابر رشد داشته و از پنج هزار میلیارد ریال به ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این نهاد، یحیی صادقی افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال از اردیبهشت امسال آغاز و تاکنون زمینه اشتغال تعدادی از افراد نیازمند فراهم ‌شده است.

وی بیان کرد: برنامه‌های خوبی در حوزه اشتغال داریم که امیدواریم امسال نیز در این حوزه موفق عمل و با پرداخت تسهیلات اشتغال زمینه توانمندی خانواده‌های زیادی را فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه این استان در بحث صنایع‌دستی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد تصریح کرد: فرش و فرش‌بافی در صدر صنایع‌دستی این استان قرار دارد و تلاش کرده‌ایم از این ظرفیت بخوبی در توسعه اشتغال و توانمندسازی مددجویان استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا در این خبر دریافتی از کمیته امداد به میزان اشتغال ایجاد شده ناشی از پرداخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی طی امسال اشاره ای نشده است.

۱۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد فراهم شد

وی توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بومی را از مهم‌ترین شاخصه‌های اشتغال این نهاد در استان کرمان برشمرد و افزود: ازجمله شاخص ‌های مهم این نهاد در اشتغال مددجویان توجه به ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و توانمندی‌های بومی هر منطقه است.

صادقی تصریح کرد: طی سال گذشته افزون بر پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ به مددجویان کمیته امداد استان کرمان پرداخت ‌شد که با پرداخت این میزان تسهیلات حدود ۱۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان و اقشار نیازمند در استان فراهم ‌آمد.

وی ببا اشاره به اصالت فرش دستباف استان کرمان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته چهار هزار تخته فرش دست‌باف به متراژ ۴۲ هزار مترمربع توسط مددجویان استان کرمان بافته‌ که از محل فروش آنها ۲۳۰ میلیارد تومان سود نصیب بافندگان زیرپوشش کمیته امداد استان کرمان شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های این نهاد در سطح استان مهاجرت اقشار ضعیف جامعه به کلان‌شهرها و رشد حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها بویژه شهر کرمان است که یکی از دلایل مهاجرت این افراد نداشتن منبع درآمد، خشک‌سالی و یا دلایل دیگر به شمار می رود.

وی اظهار داشت: به‌منظور تشویق این افراد به مهاجرت معکوس با مشاوره همکاران و پیشنهاد بسته‌های تشویقی در حوزه مسکن و اشتغال زمینه مهاجرت معکوس این افراد به روستاها فراهم می‌شود و در این زمینه اقدامات خوبی نیز رقم خورده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ