۵۰ میلیون تومان وام خود اشتغالی به مددجویان بهزیستی پرداخت می شود

۵ نظر

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان قزوین گفت: مددجویان دارای مهارت تحت پوشش بهزیستی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال دریافت می کنند.


به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری برنا از قزوین؛ غفار رمضانی در این باره اظهارداشت: یکی از دغدغه های گروههای هدف تحت پوشش بهزیستی تامین اشتغال و کارآفرینی است و اداره بهزیستی استان هم در کنار دهها نوع خدماتی که به افراد تحت پوشش ارائه می کند، توجه به این مطالبه را در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: مددجویان تحت پوشش با ارائه مدرک مهارتی فنی و حرفه‌ای و داشتن شرایطی از جمله نیازمند کار بودن، گواهی مهارت در رشته های کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی و نیز در صورت داشتن معلولیت از اولویت برخوردار بوده و می توانند تسهیلات اشتغال دریافت کنند.

پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی با سود چهاردرصد

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: این تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان با سود چهار درصد و بازپرداخت ۷ ساله به مددجویان پرداخت می شود.

رمضانی تصریح کرد: در سال گذشته میزان اعتبارات ابلاغی بند «ب» تبصره ۱۶ در استان مبلغ ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که پرداخت ۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت که به صورت تسهیلات قرض الحسنه خود اشتغالی و مشاغل خانگی به مددجویان پرداخت شد.

اشتغال بهزیستی

معاون اشتغال بهزیستی استان قزوین یادآورشد: در سال گذشته میزان تعهد اشتغال بهزیستی استان قزوین ۷۱۰ نفر بود که با اقدامات انجام شده و همکاری مسئولان استانی توانستیم بیش از تعهد خود و برای ۷۲۴ نفر شغل ایجاد کنیم.

رمضانی گفت: در سال گذشته همچنین یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان بیمه یارانه ارتقای کارآیی برای توانمند سازی و اشتغال مددجویان به ۹۶ نفر از افراد دارای معلولیت پرداخت شد.

وی اضافه کرد: هر کارفرما و واحد تولیدی که بتواند برای مددجویان بهزیستی تا ۴۰ نفر اشتغال ایجاد کند برای هر نفر ۵۰ میلیون و تا سقف دو میلیارد تومان تسهیلات کارفرمایی پرداخت می شود و بهزیستی هم یارانه کارایی به میزان ۳۰ تا ۵۰ درصد دستمزد و حقوق قانون کار را متقبل می شود در صورتی که مددجویان تا ۵ سال مشغول کار شوند.

۷۵۰ نفر سهم بیمه خویش فرما و کارفرمایی

رمضانی اظهارداشت: امسال سهم بهزیستی در بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی تعداد ۷۵۰ نفر است که تاکنون ۶۲۸ نفر از این سهم برخوردار شده اند.

منبع : خبرگزاری برنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵ نظر برای ۵۰ میلیون تومان وام خود اشتغالی به مددجویان بهزیستی پرداخت می شود

  • ا
    احسان حشمتی
    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۰۰:۲۵
    من زیز نزه بهزیستی هستم من ب وام بهزیستی لازم دارم ب
    • م
      م
      ۱۷ تیر ۱۴۰۰، ۰۰:۲۳
      سلام برای این وام گفتن پروانه کسب نیازه،و برای پروانه کسب هم اجاره نامه مورد نیازه ؛با توجه ب اینکه مروانه کسب نزدیک دوماه طول میکشه تا بیاد.پس ما دوماه از کجا کرایه مغازه بدیم؟چرا انقدر سنگ میندازید اخه جلوپای مردم
      • م
        مصی
        ۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۴
        وام 50 میلیونی هیچ اشتغالی ایجاد نمیکنه . من خاستم مغازه شلوار فروشی ساده بزنم 70 میلیون رهن میخاست با ماهی یک و نیم کرایه ! حداقل 30 تا 50 میلیون هم سرمایه جنس میخاد
        • ج
          جهاد
          ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۲۹
          سلام میگید ک وام برای مددجویان خب حتمن ضامن میخات باشه ضامن میاریم و ماهانه قسط پول وام هم میدیم اما چرا وقتی میرم برای وام اقدام کنم مسولین ادارات بهزیستی میگن ک حقوقت قط میکنیم خب اگه قسط وام میدم و کم و کسری نمیکنم چرا حقوق ناچیز بهزیستیم قط میکنن هربار برای اقدام ب وام بکنم میگن ک حقوقت قط میکنیم این بنظرتون درسته
          • ا
            ارشد
            ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰۱:۳۷
            سلام . دوست عزیز طبق قانون جدید اگر برای وام اشتغال زایی بهزیستی اقدام کنید . در صورتی که مددجو دارای معلولیت ( بینایی و شنوایی و جسمی و حرکتی یا ......) باشد مستمری شما قطع نخواهد شد . با تشکر

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ