۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر در کردستان پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: از دی ماه سال ۹۶ تا اول دی امسال در مجموع ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر در قالب ۲۱۱ طرح به متقاضیان این استان پرداخت شد.

برهان صلواتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای یک هزار و ۱۹۸ نفر اشتغال ایجاد کرده است.
وی تعداد طرح های ارسال شده به بانک ها در قالب اشتغال فراگیر را در این مدت (دی ۹۶ تا دی ۹۷) ۴۱۷ مورد با یک هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال تسهیلات اعلام کرد و افزود: در صورت پرداخت کامل این تسهیلات برای ۲ هزار و ۴۱۸ نفر اشتغالزایی خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: از آغاز اجرای طرح تاکنون سه هزار و ۷۷۵ طرح اشتغال پایدار روستایی نیز در سامانه کارا ثبت شده است.
وی اضافه کرد: در قالب این تعداد طرح قرار است چهار هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت و برای هشت هزار و ۶۲۳ نفر نیز اشتغال ایجاد شود.
صلواتی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۷۰۳ میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک های عامل به متقاضیان پرداخت شده است، یادآور شد: این مبلغ به ۲ هزار و ۴۷۹ طرح پرداخت شده و چهار هزار و ۵۲۳ را نیز صاحب شغل کرده است.
به گزارش ایرنا، تسهیلات تصویب شده در حوزه اشتغال کردستان از محل اعتبارات سال ۹۶ حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال بود که تاکنون ۵۰ درصد از این سهمیه به بانک ها ابلاغ شده و شورای اشتغال استان و کارگروه های شهرستانی نیز طرح هایی بیشتر از سهمیه ۵۰ درصدی به بانک ها معرفی کرده اند.
این میزان تسهیلات در سه حوزه منسجم شامل ۶ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اشتغال فراگیر، ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اشتغال پایدار روستایی و ۳۳۵ میلیارد ریال برای مشاغل خانگی است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ