۴۰ درصد مددجویان در زندان های البرز مشغول به کار هستند

مدیرکل زندان های استان البرز گفت: حدود ۴۰ درصد مددجویان در زندان های البرز در واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند و حقوق دریافت می کنند.

« علی چهارمحالی » روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان با برنامه ریزی صورت گرفته باید تا پایان سال در زندان نمونه به ۷۰ درصد و در سایر زندان ها به ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: استان البرز دارای امتیاز ویژه ای همچون فعالیت صنایع و کارخانجات مهم کشور در آن است و ما درصدد هستیم تا زندانیان واجد شرایط پس از اخذ تامین مناسب توسط مراجع قضایی به شهرک های صنعتی اعزام شوند.

چهارمحالی ادامه داد: این کار چند امتیاز دارد اول اینکه زندانیان در حوزه اشتغال توانمند می شوند و علاوه بر دریافت حقوق با بازار کار نیز آشنا شده و پس از آزادی نیز می توانند در صنایع مشغول به کار خواهند شد ضمن آنکه دیگر شاهد تکرار ارتکاب جرم پس از آزادی زندانی نخواهیم بود.

وی گفت: اکنون پروژه کمربندسبز کرج با استفاده از زندانیان در حال اجرا است و زندانیان در این پروژه حقوق دریافت می کنند.

چهارمحالی افزود: یکی از دغدغه های ما در حوزه اشتغال، اشتغال خانواده زندانیان است که درصدد هستیم تا ضمن توانمندسازی آنان با همکاری بخش خصوصی و خیرین که مورد نظر ریاست قوه هم می باشد برایشان ایجاد اشتغال کنیم تا خدایی ناکرده وارد چرخه جرم نشوند.

وی بیان داشت: شرایط ادامه تحصیل زندانیان از نهضت سوادآموزی تا آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی در زندان مهیاست حتی با هماهنگی سازمان سنجش در داخل زندان نیز کنکور برگزار می شود و در حال حاضر چهار مددجوی ندامتگاه های البرز در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل زندانهای استان البرز گفت: علاوه بر آموزش های رسمی آموزش های غیر رسمی مانند آموزش های مذهبی، مهارت های اساسی زندگی، هنری،فرهنگی و ورزشی با استفاده از امکانات موجود نیز در زندان ها برگزار می شود.

چهارمحالی افزود: استان البرز یکی از استان های فعال در عرصه کمک به آزادی زندانیان بدهکار مالی و جذب خیرین در این خصوص است؛ ستاد دیه و مرکز نیکوکاری شهدای زندان های البرز ۲ بازوی اداره کل زندان های البرز در عرصه آزادی زندانیان هستند که با دعوت از شکات و اصلاح ذات البین و تامین مبلغ بدهی زندانیان باعث آزادی زندانیان آبرومند و بدهکار مالی می شوند.

وی گفت: در سال گذشته ۵۴۱ بدهکار مالی جرایم غیر عمد شامل ۵۱۶ آقا و ۲۵ خانم که مبلغ کل بدهی این افراد در حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده پس از قبول اعسار آنان توسط محاکم قضایی و نیز اخذ رضایت شکات با پرداخت بیش از ۱۵۸ میلیارد ریال از زندان آزاد شدند.

چهارمحالی عنوان کرد: نبود سرپرست و نداشتن شغل ثابت و درآمد یکی از معضلات جدی خانواده های زندانیان است که آنها را در معرض بسیاری از آسیب های اجتماعی قرار می دهد؛ مرکز مراقبت و خدمات پس از خروج زندانیان به همراه انجمن های حمایت از زندانیان پس ازشناسایی خانواده های نیازمندی چتر حمایتی را بر سر این خانواده ها می گستراند و خدماتی شامل اهدای بسته های معیشتی، واریز وجه نقد،پیگیری امورات اداری، تحصیلی، ودیعه اجاره بها، معرفی به مددکار، پیگیری پرونده های پزشکی و امثال آن را به این خانواده ها ارائه می دهد.

وی یادآور شد: در سال جاری همزمان با نسیم مهر نیز برنامه های حمایتی ویژه ای در این خصوص در استان انجام گرفت که می توان به اهدای یک هزار و ۹۰۰ بسته سبد کالا، ۷۵۰ کارت هدیه، ایجاد اشتغال برای ۹ نفر از خانواده ها، آزادی ۵۰ محکوم مالی، اخذ یک مورد رضایت از اولیای دم ، بازدید از ۳۰ خانواده زندانی و تهیه گردش کار جهت مساعدت مالی و پیگیری پرونده های قضایی اشاره کرد؛ همچنین جشنی با حضور ۴۵۰ خانواده زندانی با مشارکت کمیته امداد با برنامه های متنوع برگزار شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال زندانیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ