۳۰۰ هزار معلم تا ۳ سال آینده بازنشسته می‌‎شوند

۵ نظر

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با تاکید بر ضرورت جذب و پرورش معلم به ویژه برای مناطق محروم، گفت: یکی از اولویت‌های امروز آموزش و پرورش تامین کادر انسانی با توجه به بازنشسته ۳۰۰ هزار معلم تا سه آینده است.


محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با تاکید بر ضرورت اجرای نظام رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: امروز تفاوت فاحشی میان دریافتی معلمان در مدارس و اساتید دانشگاه وجود دارد که اگر نظام رتبه بندی معلمان به درستی اجرا شود، این فاصله معنادار منطقی می‌شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه در این راستا با افزایش نظارت‌ها می‌توان، دولت را وادار به اجرای رتبه بندی کرد، افزود: از سوی دیگر در کنار اجرای دقیق رتبه بندی باید به همترازی حقوق بازنشستگان نیز دنبال شود.

اکثر معلمان بازنشسته یک سوم شاغلان دریافتی دارند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با یادآوری اینکه امروز برخی از بازنشستگان فقط یک سوم شاغلان دریافتی دارند، گفت: در شرایطی که اکثر معلمان بازنشسته فرزندان در آستانه ازدواج دارند، باید بیش از سایرین مورد توجه قرار گیرند.

زاهدی، از دیگر اولویت‌های آموزش و پرورش در دوره جدید مجلس یازدهم را مقام سازی ۱۲۰ هزار کلاس درس برشمرد و گفت: بودجه این مهم باید با کمک مجلس تامین شود و در این مسیر کمیسیون آموزش مجلس یازدهم پیشگام خواهد بود.

وی، عدالت آموزشی به معنای تامین کادر آموزشی به ویژه در مناطق محروم را یکی دیگر از اولویت‌های آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه تا سه سال آینده ۳۰۰ هزار معلم بازنشسته می‌‎شوند، آموزش و پرورش باید در این زمینه برنامه داشته باشد و کمیسیون آموزش مجلس یازدهم نیز در این ارتباط از وزارتخانه برنامه می‌خواهد.

منبع : خبرگزاری خانه‌ملت

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵ نظر برای ۳۰۰ هزار معلم تا ۳ سال آینده بازنشسته می‌‎شوند

  • ع
    علوم اجتماعی
    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰۱:۱۹
    اگه کمبود نیرو دارن چرا ظرفیت آزمون استخدامی روبالانمیبرن آخه این انصافه با نمره کتبی بالای 60هم رد بشی چقدر با روان ما بازی میکنید
    • گ
      گراوند
      ۸ تیر ۱۳۹۹، ۲۳:۱۴
      چرا حق التدریس و نهضتی ها و پیش دبستانی ها که قانون هم سال 97 تصویب شده را استخدام نمی کنید و همه را سر کار گذاشتید به قول وزیر 87 هزار نفر میشوند
      • ر
        رضا
        ۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۲۵
        خب اینهمه جوان بیکار چرا سرباز معلمارو استخدام نمیکنند و بعد دوسال سابقه رهاشون میکنن
        • ر
          ریحانه
          ۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۵۲
          کاش ظرفیت دبیری ماده 28 را ده برابر میکردند و حتی بیشتر
          • ب
            بهار
            ۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۳۲
            اگه اینقدر کمبود دارید، پس چرا اینقدر ظرفیت ها پایینه، مصاحبه سخته، حرفتون با عملتون نمی خونه

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ