۲.۳ هزار میلیارد ریال وام اشتغال روستایی در سمنان پرداخت شد

حبیب‌الله خجسته پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به جذب ۹۷ درصدی سهمیه بخش تسهیلات اشتغال روستایی استان سمنان، افزود: پرداخت وام از محل تسهیلات اشتغال روستایی به طرح‎های این بخش، ۲ هزار و ۶۰۱ شغل ایجاد کرد.

وی بیان کرد: یک هزار و ۳۰۷ طرح اشتغال روستایی با اعتبار ۲ هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال در بانک‌های عامل برای ایجاد ۲ هزار و ۷۶۸ فرصت شغلی در استان سمنان مصوب شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان به اعطای تسهیلات اشتغال‌آفرین و حمایتی اشاره و تصریح کرد: سهمیه تسهیلات حمایتی این استان ۳۹۵ میلیارد ریال است که تاکنون ۸۶ درصد آن جذب شد.

وی ادامه داد: ۸۶۹ طرح اشتغال‌آفرین با دریافت ۳۴۲ میلیارد ریال تسهیلات سبب فراهم شدن زمینه اشتغال برای ۸۶۶ نفر شد.

خجسته‌پور تاکید کرد: روند اعطای تسهیلات به ویژه تسهیلات حمایتی باید از سوی بانک‌های عامل استان سمنان با هدف توسعه اقتصادی و رونق کسب‌وکار تسهیل شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، روستاها را یکی از پایگاه‌های اصلی تولید محصولات و قلب تپنده اقتصاد برشمرد و افزود: تقویت پایه‌های اقتصاد همراه با ایجاد فرصت شغلی برای جوانان روستایی، از مهمترین دستاوردهای توجه به روستاها است.

ایجاد اشتغال اهرمی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان

وی اظهارداشت: تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری، یکی از سیاست‌های مطلوب دولت تدبیر و امید در چند سال اخیر برای توسعه همه جانبه کشور است.

خجسته‌پور، با بیان اینکه شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی یکی از مهم‌ترین تقدم‌ها با هدف کاهش مهاجرت روستاییان در استان سمنان است، افزود: تسهیلات اشتغال روستایی به رسته‌های اولویت دار همچون بخش کشاورزی، فرآوری مواد معدنی و گردشگری در این استان ارایه می‌شود.

وی به معضل بزرگ مهاجرت روستاییان و خالی از سکنه شدن روستاها اشاره و بیان کرد: بر اساس تحقیقات، افزایش آسیب‌های اجتماعی از پیامدهای مهاجرت و سرریز جمعیت روستایی به حاشیه شهرها است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان یادآور شد: اجرای درست و اصولی طرح‌های اشتغالزایی با ایجاد فرصت‌های شغلی، نقش بسزایی در جلوگیری از مهاجرت دارد و گامی موثر در توسعه کشور محسوب می‌شود.

بر اساس آمارهای رسمی در حال حاضر استان سمنان، دارای ۸ شهرستان، ۲۰ نقطه شهری، ۱۵ بخش و ۳۱ دهستان با ۵۴۹ آبادی دارای سکنه است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ