۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافت

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: امسال ۲ هزار میلیارد تومان به مددجویان و نیازمندان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

مجید باجلان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، درباره عملکرد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: یکی از محمل‌های اصلی کمیته امداد که اهداف به خصوصی برای آن نیز دارد ایجاد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت بوده و این صندوق خدماتی را در راستای بانکداری اسلامی ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد صندوق قرض الحسنه امداد ولایت وابسته به کمیته امداد است، گفت:‌ زمانی که هیات امنای جدید کمیته امداد منصوب شدند یکی از اهداف ایجاد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت بود تا این صندوق بالای سر دیگر صندوق‌های قرض‌الحسنه کشور باشد.
مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت افزود: پس از فروش ساختمان سوهانک کمیته امداد و ساکن شدن در خیابان آزادی منابع فروش آن ساختمان صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت را تشکیل داد تا به جامعه نیازمندان و مددجویان کمک شود.
باجلان گفت: تمامی سرمایه صندوق از منابع امداد بوده است و حدود ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت است و برخی از خیرین نیز منابع خود را در این صندوق سپرده‌گذاری کرده‌اند و در سه سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به مددجویان و نیازمند تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است و در سال ۹۸ بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۲ هزار میلیارد تومان وام به مددجویان و نیازمندان پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: در سال ۹۷ مبلغ این تسهیلات ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود که تا پایان سال گذشته ۱۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا صندوق در بخش‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی نیز ورود پیدا می‌کند، گفت: یکی از خطوط قرمز صندوق رفتن به سمت سرمایه‌گذاری و بخش‌های اقتصادی است و در اساسنامه آن نیز هرگونه سرمایه‌گذاری را در صندوق ممنوع کرده است و به هیچ عنوان به دنبال آن نخواهند رفت.
باجلان گفت:‌یکی از اهداف ما این است که به نحوی پیش برویم تا هیچ نیازمندی در کشور نباشد که صندوق نتواند مشکل آن را حل کند.
وی افزود: وام‌هایی که صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت ارائه می‌دهد برای تجمل‌گرایی نیست و برای حل مشکل و اشتغال‌زایی است و تسهیلات خود را با کمترین تشریفات اداری ارائه می‌دهد و تا کنون ۳۳۰ هزار فقره وام پرداخت شده است.
باجلان بیان داشت: حداقل و حداکثر تسهیلات این صندوق از ۵ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان است که وام‌های ۵ میلیون تومانی به عنوان تسهیلات ضروری و کارگشایی مطرح است و وام‌های ۳۰ میلیون تومانی نیز برای اشتغال‌زایی است.
وی گفت: ما تا سقف ۵ میلیون تومان کارمزدی و یا سودی دریافت نمی‌کنیم ولی وام‌های بیش از ۵ میلیون تومان ۳ درصد کارمزد فقط یک بار دریافت می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ