۲۸ سال؛ میانگین مدت پرداخت «حقوق» به حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری

بر اساس سالنامه آماری وقایع سال ۱۴۰۰ صندوق بازنشستگی کشوری میانگین مدت پرداخت حقوق به حقوق بگیران تحت پوشش این صندوق در سال ۱۳۹۶، عدد ۲۷.۴۲ را نشان می داده که تا پایان سال ۱۴۰۰ این عدد به ۲۸.۴۸ سال رسیده است.

به گزارش ایسنا، این نشریه که توسط دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری تهیه و گردآوری شده است، دربردارنده خلاصه آمار و اطلاعات صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان سال ۱۴۰۰ است.

بر اساس آمار منتشر شده در سالنامه ۱۴۰۰، نسبت پشتیبانی صندوق بازنشستگی کشوری که در سال ۱۳۹۶، عدد ۰.۷۷ را نشان می داد، در انتهای سال ۱۴۰۰ به ۰.۵۹ رسیده است. به این معنی که میزان خروجی صندوق نسبت به ورودی های آن به شدت افزایش یافته است. براساس گزارش های جهانی، استاندارد نسبت پشتیبانی در صندوق های پایدار بیش از ۵ است.

همچنین آمار نشان می دهد که درصد حقوق بگیران زن به مرد صندوق بازنشستگی کشوری در کل کشور ۳۳ به ۶۷ بوده است.

تا پایان سال ۱۴۰۰، بازنشستگان «آموزش و پرورش» با بیش از ۹۷۸هزار نفر (از مجموع یک میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۰۲نفر)، بیشترین تعداد حقوق بگیران صندوق (۶۱.۶۸درصد) از یک ارگان را به خود اختصاص داده اند. وزارتخانه‌های «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «جهاد کشاورزی» و «راه و شهرسازی» در رتبه های بعدی قرار دارند.

همچنین در پایان سال ۱۴۰۰، تعداد ۹۵۷ نفر از افراد به صورت خویش فرمایی تحت پوشش این صندوق قرار داشته‌اند. این رقم ۰.۰۶ درصد حقوق بگیران را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این آمار، میانگین مدت پرداخت حقوق به حقوق بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۳۹۶، عدد ۲۷.۴۲ را نشان می داده که تا پایان سال ۱۴۰۰ این عدد به ۲۸.۴۸ سال رسیده است.

بر این اساس، تعداد وراث وظیفه بگیر تحت پوشش نیز تا پایان سال ۱۴۰۰، به تعداد ۳۸۳هزار و ۷۰۶ نفر بوده است که از این تعداد ۹۴درصد زن و ۶درصد مرد بوده‌اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، گفتنی است، صندوق بازنشستگی کشوری به صورت منظم و مستمر گزارش‌های آماری مربوط به این صندوق بیمه و بازنشستگی را گردآوری و در قالب گزارشهای سالانه و فصلی منتشر می کند. این گزارش‌ها در بخش «اطلاعات آماری» سایت اطلاع رسانی صندوق در دسترس عموم قرار دارد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار حداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ