۲۲ هزار نیروی کار در حوزه سلامت استخدام می‌شوند

 وزیر بهداشت گفت: با توجه به اضافه شدن ۱۲ هزار تخت بیمارستانی و بازنشسته شدن ۳۰ هزار نفر، ۲۲ هزار نیروی کار در حوزه سلامت استخدام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین‌اللهی افزود: با تلاش در وزارت بهداشت و در دانشگاه‌های علوم پزشکی درصدد هستیم کمبود‌های درمانی در استان‌های مختلف را تامین کنیم، به ویژه اینکه دولت اعتبارات خیلی خوبی را برای بخش سلامت قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره به سفر‌های استانی ادامه داد: دولت تا کنون نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد تومان پول فقط در سفر استانی برای حوزه سلامت اختصاص داده ضمن اینکه همین امسال ۱۲ هزار تخت را ایجاد خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این ۱۲ هزار تخت به نیروی انسانی احتیاج دارد و به ازای هر تخت باید پرستار استخدام کنیم از این رو ۱۲ هزار پرستار استخدام می‌شوند، از طرف دیگر با توجه به بازنشسته شدن ۳۰ هزار نفر در حوزه سلامت در سه سال گذشته، ۱۰ هزار نیرو هم به جای آنان اضافه می‌شود.

عین‌اللهی افزود: اولویت جذب ۲۲ هزار استخدام با افرادی است که در دوران کرونا، چه به شکل داوطلبانه و چه به شکل طرح نیروی انسانی و چه به شکل تمدید طرح نیروی انسانی به میدان امدند از این رو ۲۰ امتیاز برای کسانی که در کرونا آمدند و کار کردند درنظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: نزدیک ۳۰ درصد از این جذب پرستار در تهران اختصاص می‌یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره منابع این جذب از بودجه جاری تامین خواهد شد، گفت: به هر حال وقتی تخت و بیمارستان اضافه می‌شود باید منابع برای تجهیزات و نیروی انسانی‌اش نیز تامین شود، از این رو با اداره استخدامی در حال صحبت هستیم تا آن‌ها مجوز این را بدهند و منابع آن نیز بعد از مجوز تامین شود.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام پرستار اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام سازمان نظام پرستاری اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده صفحه استخدام وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ