۱۰۰ زندانی در خراسان رضوی تسهیلات خوداشتغالی گرفتند

به گزارش بازارکار و به نقل از ایرنا، سعید سرباز جانفدا مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یکصد نفر از زندانیانی که قبلا از زندان های استان آزاد شده اند، از تسهیلات کارآفرینی و خوداشتغالی ویژه زندانیان بهره مند شده‌اند.

وی افزود: تسهیلات کارآفرینی و خود اشتغالی پس از احراز شرایط قانونی به زندانیان آزاد شده متقاضی، اعطا می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه عدم وجود اشتغال پایدار یکی از عوامل ارتکاب جرم و بزه در جامعه است، لذا در یک رابطه معکوس، اشتغال موثرترین راه برای پیشگیری از وقوع جرم محسوب می شود.

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی ادامه داد: توسعه اشتغال پایدار و حرفه آموزی با توجه به تاثیر فعالیت حرفه ای، برای زندانیان در دوران تحمل حبس و اعمال حمایت های شغلی برای زندانیان پس از آزادی یک راهبرد اجرایی در حوزه سیاست گذاری سازمان زندان ها می باشد.

جانفدا افزود: در همین راستا با توجه به اینکه زندانیان پس از آزادی دچار بحران مالی هستند و توان و پشتوانه کافی برای راه اندازی شغل مناسب ندارند با موافقت دولت و مجلس در لایحه بودجه امسال، اعتبار مناسبی به عنوان تسهیلات خوداشتغالی زندانیان آزاد شده در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: این تسهیلات به عنوان سرمایه اولیه به کلیه زندانیانی که حداقل سه ماه تحمل حبس داشته باشند و بیش از یک سال از آزادی آنها نگذشته باشد و همچنین صاحب ایده های شغلی یا طرح کسب و کار باشند با رعایت ضوابط نظام بانکی تعلق می گیرد.

بر اساس اعلام اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی، متقاضیان دریافت این تسهیلات می توانند جهت ثبت نام و تکمیل مدارک به مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان های خراسان رضوی مراجعه کنند.

۱۱ زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی چناران در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره ‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان قرار دارد.

طبق اعلام مسوولان قضایی خراسان رضوی در سال گذشته، این استان با جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر حدود ۱۷ هزار زندانی دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار و جزئیات خود اشتغالی اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال زندانیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ