ایجاد ۵۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان خراسان شمالی

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی از ایجاد پنج هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش خود طی سال جاری خبرداد.

مجید الهی راد در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: با تاوجه به راهبری شغلی که در مجموعه کمیته امداد استان انجام می شود مقرر است طی سال جاری این نهاد بیش از پنج هزار فرصت شغلی را برای مددجویان تحت حمایت خود ایجاد کند.
وی ادامه داد: به رغم محدودیت هایی که در خراسان شمالی وجود دارد و اینکه ایجاد فرصت شغلی برای افراد گران تر است اما این نهاد توانسته در ارزیابی های اشتغال رتبه ششم را کسب کند.
وی عنوان کرد: طی سال جاری ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات اشتغالزایی پیش بینی شده بود که خوشبختانه با سفر رییس کمیته امداد کشور به استان این شاخص با افزایش چشمگیری به ۱۷۰ میلیارد تومان رسید.
الهی راد یادآورشد: طی سال گذشته اعتبار اشتغالزایی این نهاد حدود ۱۴۳ میلیارد تومان بود که با این میزان اعتبار سه هزار و ۴۴۴ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد ایجاد شد.
وی بیان اینکه استفاده از ظرفیت ایجاد اشتغال کارفرمایان و کارآفرینان برای قشرهای نیازمند و مددجویان کمیته امداد در دستور کار این نهاد قرار دارد، گفت: کارفرمایان در مشاغل و صنوف مختلف درازای استخدام هر یک از مددجویان کمیته امداد از بسته‌های تشویقی بهره‌مند ‌می شوند.
وی پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال و تسهیلات قرض‌الحسنه را ازجمله این بسته‌های تشویقی عنوان کرد، ادامه داد: کمیته امداد خراسان شمالی به ازای استخدام هر مددجو ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند که کارفرمایان می‌توانند از این خدمت برخوردارشوند.
وی گفت: این تسهیلات به‌ صورت قرض‌الحسنه با چهار درصد سود و با بازپرداخت هفت‌ ساله در صورت انعقاد قرارداد مطابق قانون کار و بیمه تامین اجتماعی به کارفرمایان پرداخت می‌شود.
الهی راد پرداخت حق بیمه سهم کارفرما را از دیگر بسته‌های تشویقی کمیته امداد در جهت اشتغال‌زایی مددجویان عنوان کرد، گفت: این نهاد به کارفرمایان در صورت به‌کارگیری مددجویان بیکار تا دو سال حق بیمه سهم کارفرما را به‌صورت ۱۰۰ درصد پرداخت می‌کند.
وی همچنین ارائه آموزش‌های اشتغال را از دیگر برنامه‌های این نهاد در راستای توانمندسازی مددجویان برشمرد، یادآور شد: مددجویان در سه سطح مقدماتی، مهارتی، پایدارسازی توسعه از برنامه‌های آموزشی کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ