درخواست جذب ۱۰۰ هزار نفر در وزارت بهداشت

۳ نظر

معاون پرستاری وزیر بهداشت از کمبود یکصد هزار نیرو در وزارت بهداشت خبر داد و گفت:درخواست پذیرش ۱۰۰ هزار نفر داده شده که تعداد قابل توجهی از این تعداد مربوط به پرستاران است اما هنوز مجوزی از سازمان استخدامی صادر نشده است.

عباس عبادی، معاون پرستاری وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،‌در پاسخ به این پرسش که «کمبود پرستار در کشور چگونه حل خواهد شد؟»، اظهار داشت: در این خصوص دو موضوع وجود دارد یکی تربیت پرستاران است که از دهه ۹۰ تقریبا پذیرش تا ۲.۵ برابر افزایش پیدا کرد؛ یعنی در سال ۹۰، ۳ هزار دانشجوی پرستاری پذیرش می‌شد اما در سال ۱۴۰۰ این عدد به ۸۶۰۰ نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد:‌ بالغ بر ۱۰۵۰ بیمارستان داریم و تخت‌های بیمارستان نیز افزایش یافته؛ ضمن اینکه تعداد پرستاران نیز در شرف بازنشستگی هستند و بحث مجوز استخدام نیز وجود دارد.باید پرستار تربیت شود و باید بتوانیم مجوز استخدام هم بگیریم و افراد فارغ‌التحصیل رشته پرستاری را به تناسب وارد بیمارستان‌ها کنیم که این موضوع مربوط به درخواست وزارت بهداشت است اما تایید آن مربوط به سازمان امور اداری و استخدامی است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت ابراز کرد: درخواست پذیرش ۱۰۰ هزار نفر کارکنان نظام سلامت داده شده است که تعداد قابل توجهی از این تعداد مربوط به پرستاران است اما هنوز مجوزی از سازمان استخدامی صادر نشده؛البته ما ۱۰۰ هزار نیرو برای وزارت بهداشت نیاز داریم.

منبع : خبرگزاری فارس

 

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام پرستار اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام سازمان نظام پرستاری اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده صفحه استخدام وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای درخواست جذب ۱۰۰ هزار نفر در وزارت بهداشت

  • ا
    اسرین
    ۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۱۱
    سلام میشه بگین استخدامی وزارت بهداشت رشته روانشناسی عمومی چه منابعی میخواد
    • ن
      ناهید
      ۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵
      سلام مثلا من دوره ی فوریت پزشکی شرکت کردم و مدرک فوریت پزشکی گرفتم بامهر نظام پرستاری و دانشگاهی
      یعنی میتونم تو آزمون استخدام پرستار شرکت کنم؟
      لطفا جواب بدین .
      • ن
        نیر گرجی
        ۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۰۸:۴۴
        سلام چند ساله تقاضا هست چرا کسی محل توجه و عمل به درخواست نمیده

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ