کمبود شدید پرستار درکشور

۱ نظر

رئیس سازمان نظام پرستاری از کمبود شدید پرستار در کشور خبرداد.

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد میرزابیگی در نشستی با حضور اهالی رسانه افزود: سازمان نظام پرستاری با ۱۸۰ هزار عضو یکی از بزرگترین نهاد‌های دولتی است که از سال ۸۱ کار خود را آغاز کرده و در دوره‌های مختلف با توجه به اقتضائات جامعه در حوزه سلامت رویکرد‌های مختلفی داشته است.
میرزا بیگی افزود: هیئت مدیره و جامعه پرستاری طبق محور‌های نظام سلامت و پرستاران حرکت می‌کند.
وی گفت:: ما در جلساتی به بررسی موضوعات کمبود نیرو، نظام پرداخت، روش پرداخت «قاصدک» و دیگر موانع سر راه جامعه پرستاری پرداختیم و سپس با روسای مجلس و قوه قضائیه و آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور جلساتی برگزار کردیم و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.
آقای میرزابیگی ادامه داد: نظام پرداخت قاصدک رفتنی است و باید جمع آوری شود. در پرستاری کمبود شدید نیروداریم، در دو سه سال گذشته استخدامی صورت نگرفته است و هر ساله ۳ یا ۴ هزار نفر بازنشسته داریم.
وی افزود: توسعه بیمارستان‌ها و نظام سلامت و...، نیرو‌های پرستار می‌طلبد. در جامعه‌ای که بیمارستان ساخته و تخت اضافه می‌شود باید پرستار هم استخدام کرد. بحث کمبود نیرو و رفع آن برای ما مسئله‌ای بسیار اساسی است و پیگیری خواهیم کرد.
میرزابیگی گفت:: مسئولان قول دادند تا اسفند ۹۰۰۰ نیروی پرستار استخدام کنیم. اگر به نام پرستاری مجوز گرفته می‌شود باید در همین زمینه استفاده شود.
وی افزود: بحث نظام پرداخت دغدغه بعدی ماست. اینکه پزشکان n تومان می‌گیرند، اما حقوق پرستاران ناچیز است، قصه پرغصه ادامه داری است.
میرزا بیگی گفت: قانون اساسی سلامت را حق مردم دانسته است. بیماران مزمن ۴۰ تا ۵۰ درصد بیمارستان‌ها را تشکیل می‌دهند و ما آماده ایم بیماران سرطانی و آن‌هایی که سکته کرده اند و آثارش به جامانده و سه بیماری دیگر با ۱۰۰۰ مرکز مراقبت پرستاری فعال خدمات به منازل ببریم و با قیمت‌های ارزان تری که تعرفه‌های آن مشخص شده است خدمات ارائه دهیم.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام پرستار اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام سازمان نظام پرستاری اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای کمبود شدید پرستار درکشور

  • ا
    ارحام
    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۵۵
    پس کمک پرستارچی

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ