کارگران ساختمانی باید مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور شوند

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان گفت: کارگران ساختمانی سراسر کشور باید مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور و بازنشستگی پیش از موعد باشند.

جواد کمیزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، مساله بیمه کارگران ساختمانی را نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: با شرایط فعلی امیدی نداریم که کارگرانی که یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیا را برعهده دارند، بتوانند از بیمه‌ی حداقلی تامین اجتماعی و حمایت‌های آن بهره‌مند شوند.

به گفته وی؛ ساخت و سازساختمان درحالی یکی از پولسازترین و پردرآمدترین مشاغل محسوب می‌شود که کارگرانی که آن را می‌سازند، هیچ سهمی از این در آمد ندارند و جزء محروم‌ترین قشر به حساب می‌آیند.

وی ادامه داد: کارگران ساختمانی از دولت و مجلس تقاضا دارند ضمن مطالبه حق بیمه، شغل کارگر ساختمانی را مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور وبازنشستگی پیش از موعد قرار بدهند. یک کارگر ساختمانی نسبت به دیگر کارگرها به درمان بیشتری احتیاج دارد، چون در معرض کار و فشار زیادی قرار دارد.

کمیزی بیان کرد: به دنبال قطع تخصیص سهمیه بیمه در چهارسال گذشته هرچه خطاب به مسئولان گفتیم راه به جایی نبردیم، نه مجلس نه دولت و نه سازمان تامین اجتماعی گوشی برای شنیدن دردهای ما نداشتند، انتخابات مجلس تمام شد و ما از نمایندگانی که به مجلس راه پیدا کردند درخواست جدی پیگیری مطالباتمان را داریم. متاسفانه در دوره یازدهم نمایندگان مجلس اقدام مثبتی برای کارگران ساختمانی نکردند.

وی بیان کرد: تنها راه برون رفت کارگران ساختمانی از مشکلات توجه مسئولان است. سطح رضایتمندی جامعه کارگری در حال پایین آمدن است و این نتیجه خوبی نخواهد داشت.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ