کارفرمایان پرداخت مطالبات کارگران را در اولویت قرار دهند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: کارفرمایان و پیمانکاران استان باید تمام مطالبات معوقه، عیدی و سنوات کارگران را قبل از شروع سال جدید پرداخت کنند.


شکر اله شیرخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای تبصره ماده ۱۳ و ماده ۳۷ قانون کار، پرداخت حقوق معوق، عیدی و پاداش پایان سال کارگران در آستانه عید نوروز از اولویت های برنامه ریزی شده این اداره است و برای تحقق این مهم از همه ظرفیت ها استفاده می شود.
وی افزود: امروز کارگر و کارفرما به عنوان شریک اجتماعی دولت بوده و بطور قطع در این شرایط اقتصادی مشکلاتی برای این قشر بوحود آمده است اما یکی از این اقشار که بیشترین آسیب بر آن وارد می شود، کارگران هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با بیان این که در این شرایط، حقوق فعلی کارگران‌، کفاف هزینه های ابتدایی آنها نیز نمی شود، گفت: پشتوانه آنها همین حقوق و عیدی پایان سال است بنابراین ضمن ارج نهادن به تمامی کارفرمایان که مشکلات آنان نیز دست کمی از کارگران ندارد اما انتظار می رود نگاهی ویژه به این خادمان تولید و صنعت داشته تا بتوانند به حداقل معیشت و زندگی شان برسند.
شیرخانی ادامه داد: کارفرمایان نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته و اقدام عاجل به عمل آورند چرا که بی توجهی به این مهم، قامت کارگران را خم کرده و عزت آن‌ها را نشانه خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: با کسانیکه حقوق و مطالبات کارگران را نادیده می گیرند با استفاده از اهرم های قانونی برخورد قاطع می شود.
بیش از ۶۰ هزار کارگر در استان ایلام مشمول قانون کار هستند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ