چه کارگرانی مشمول افزایش حقوق نمی‌شوند؟

۱ نظر

یک کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی گفت: عدم افزایش حقوق کارگران ساعتی توسط کارفرمایان یکی از موارد اختلاف بین کارگران و کارفرمایان بوده است.

وحید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: حقوق همه کارگران و کارفرمایان مشمول قانون کار از زمانی که مصوبه شورای عالی کار برای دستمزد ابلاغ می‌شود، باید افزایش یابد.

وی افزود: برخی از کارفرمایان با کارگر خود قرارداد ساعتی منعقد و حقوقی که به آن‌ها پرداخت کرده‌اند، بیشتر از حداقل مزد اعلام شده بوده و آن‌ها به کارگر خود اعلام کرده‌اند که با این شرایط تکلیفی برای افزایش حقوق آن‌ها متناسب با مصوبه جلسه شورای عالی کار ندارند.

این کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی ادامه داد: این نظریه کارفرمایان خلاف قانون است، چرا که کارگرانی که سال گذشته بالاتر از حداقل دستمزد حقوق دریافت کرده‌اند، امسال حقوقشان جزء سایر سطوح مزدی محاسبه می‌شود.

حاجی زاده درباره افزایش حقوق کارگران گفت: افزایش حقوق برای آن دسته از افرادی که سال گذشته بالاتر از حداقل حقوق دریافت کرده‌اند بر مبنای سایر سطوح مزدی است.

وی تصریح کرد: کارگر هر زمان که از این بابت شکایت کند می‌تواند ما به التفاوت حقوق دریافتی و میزان افزایش دستمزد بر اساس مصوبه شورای عالی کار را دریافت کند.

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای چه کارگرانی مشمول افزایش حقوق نمی‌شوند؟

  • چ
    چگونگی تعیین پایه و گروه گارمندان پروژه ای
    ۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۰۱:۲۸
    ممنون بابت اطلاع رسانی

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ