پیشنهاد ۴۰ هزار میلیارد تومانی برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد نمایندگان برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد ۴۰ هزار میلیارد بود که در حال حاضر ۲۵ هزار میلیارد به تصویب رسیده است.


به گزارش بازارکار، فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: رویه مجلس مانند سال گذشته، محرومیت‌زدایی است. توجه به اقشار مستضعف و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از مواردی است که در بودجه ۱۴۰۱ پیگیری می‌کنیم. همچنین ارتقای سطح معیشتی و کاهش دغدغه تهیه مسکن و ارائه تسهیلات بانکی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد مورد توجه نمایندگان مجلس است.
وی ادامه داد: ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد در بودجه ۱۴۰۱ تصویب کردیم و امیدوارم این رقم تا نهایی شدن مصوبه بودجه قابل افزایش باشد زیرا پیشنهاد کمیته امداد در این زمینه ۳۵ هزار میلیارد تومان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به تعهد کمیته امداد برای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال آینده، پیشنهاد نمایندگان رقم ۴۰ هزار میلیارد بود و هنوز هم به دنبال افزایش ارقام اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد هستیم.

محمدبیگی که نماینده ناظر مجلس در اجرای قانون توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است، عنوان کرد: سعی ما در مجلس افزایش سهم کمیته امداد از لایحه بودجه ۱۴۰۱ است و در ارقام بودجه تلاش داریم تا ارقام به نحوی باشد تا بتوان مسائل حوزه فقر و محرومیت را از طریق اشتغال‌زایی به صورت ریشه‌ای حل کرد. باید دنبال اشتغال پایدار آنها باشیم و زنجیره شغلی را به طور کامل برای آنها کامل کنیم.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ