پیشنهاد افزایش حقوق‌ و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری طی ماه آینده نهایی می‌شود

سخنگوی دولت درباره افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری که اخیرا از سوی سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه پیشنهاد شده است، گفت: سازمان اداری استخدامی پیشنهادی در این خصوص داد و به همراه سازمان برنامه و بودجه جلساتی را در این راستا داشتند تا تصمیمات آثار تورمی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: ما در آستانه یکسالگی دولت قرار داریم و گزارش‌هایی در قالب نشست‌ها از سوی وزرا ارائه خواهد شد و گزارش‌هایی هم به صورت مکتوب در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

سخنگوی دولت ادامه داد: ستاد گرامی‌داشت هفته دولت در دولت تشکیل شده است که برنامه‌ریزی‌های لازم برای برنامه‌های اجرایی همچون افتتاح‌ها صورت گرفته است و وزرا سفره‌هایی را به سراسر کشور در این هفته خواهند داشت.

وی افزود: شعار هفته دولت امسال با توجه به عملکردهای دولت و گفتمان دولت سیزدهم شعار «دولت مردم» انتخاب شده است و در چارچوب این شعار برنامه‌ها انجام خواهد گرفت.

بهادری جهرمی اظهار داشت: روز اول هفته دولت به عنوان میثاق با ولایت نام‌گذاری شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: متناسب با نام‌گذاری روزهای هفته دولت اقداماتی انجام خواهد شد. طرح‌هایی که به وسیله رئیس‌جمهور و معاون اول افتتاح خواهد شد بیش ۱۷۰۰ طرح است که بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و رقم ارزی این پروژه‌ها هزار و ۶۰۰ میلیون خواهد بود. خدمات ویژه‌ای از سوی دولت به مردم در هفته دولت پیش‌بینی شده که پس از تصویب به اطلاع عموم خواهد رسید.

بهادری جهرمی در خصوص قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: بعد از ۱۰ سال بلاتکلیفی، موضوع رتبه‌بندی معلمان پیش از یکسالگی دولت سیزدهم به عنوان وعده رئیس‌جمهور جامه عمل پوشید. اساسا آیین‌نامه در چارچوب قانون تدوین می‌شود و امکان خروج ندارد و ایرادت مجلس هم در این خصوص برطرف شده است و رتبه‌بندی معلمان در حال اجرایی شدن است و سازمان برنامه و بودجه پیش از تکمیل فرآینده بودجه‌ای در اختیارش قرار گرفته‌ که در حال حاضر در پایین‌ترین سطح رتبه‌بندی به معلمان داده شود تا فرآیند به انتها برسد و رتبه‌بندی به صورت کامل انجام شود.

وی درباره افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری که اخیرا از سوی سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه پیشنهاد شده است، گفت: سازمان اداری استخدامی پیش از این پیشنهادی در خصوص افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری داد و در مورد این پیشنهاد با سازمان برنامه و بودجه جلسات مشترکی را برگزار کردند بسته مشترک این دو مجموعه برای افزایش حقوق کارمندان دولت با تمرکز بر افرادی که دریافتی پایین‌تری دارند پیشنهاد شده تا جبران حقوقی را برای این کارمندان عزیز داشته باشد و باید این پیشنهاد مراحل نهایی خود را طی کند تا امکان اجرایی شدن آن فراهم شود؛ پیش‌بینی ما این است طی ماه آینده شاهد نهایی شدن این پیشنهاد و فرآیندهای قانونی آن باشیم تا کمکی به کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری داشته باشیم و این خبر خوبی برای این عزیزان در آستانه هفته دولت باشد.

منبع : خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار حداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار میزان افزایش حقوق کارکنان اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ