پنج هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد بوشهر پیش‌بینی شده است

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهرگفت: در سال جاری ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای ایجاد حدود پنج‌هزار فرصت شغلی پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد لطفی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه فعالیت‌های کمیته‌امداد با هدف خدمت به محرومان و نیازمندان صورت می‌گیرد.

مدیرکل کمیته‌امداد استان بوشهر با بیان اینکه خدمت به محرومان باعث کاهش محرومیت‌زدایی در جامعه می‌شود، افزود: از این رو خدمت پایدار و تاثیرگذار در این عرصه را در کمک‌های بلاعوض نمی‌دانیم بلکه معتقدیم اشتغال‌زایی بهترین راهکار و نسخه اصلی درمان فقرزدایی در جامعه است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی در ادامه افزود: تا زمانی که از توانایی‌های نیازمندان برای درآمدزایی و رفع مشکلات خود آنها استفاده نشود نمی‌توان به رفع محرومیت و فقر در جامعه امیدی داشت.

لطفی با بیان اینکه اشتغال‌های ایجاد شده در کمیته‌امداد با همین رویکرد صورت می‌گیرد، گفت: ازاین رو تلاش می‌کنیم تا فرصت‌های شغلی را برای مددجویان با استفاده از ظرفیت‌های مختلف فراهم کنیم.

وی یکی از این فرصت‌های شغلی را کاریابی برای جامعه هدف عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۰ نفر مددجوی تحت حمایت از این طریق مشغول به کار شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: تا زمانی که مددجوی تحت حمایت به لحاظ مالی وابسته به کمک دیگران باشد، امکان رهایی او از فقر وجود ندارد، بنابراین با استفاده از این مشکل معیشت مددجویان را حل کرده و بستر ارتقای سطح زندگی مددجویان را فراهم کنیم.

لطفی با اشاره به اعطای تسهیلات اشتغال، به‌عنوان یکی دیگر از راه‌های اشتغال‌زایی مددجویان، بیان کرد: در سال جاری از سوی معاونت اشتغال و خودکفایی مرکز برنامه‌های جدیدی برای اثربخشی بیشتر اعطای تسهیلات اشتغال و پایداری مشاغل، تحت عنوان راهبران شغلی ارائه شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این نوع طرح، راهبر شغلی به عنوان یک هدایت‌گر حرفه‌ای شغلی وظیفه مدیریت منابع مالی، بازاریابی، بازارسازی و برندسازی محصولات تولیدی را برعهده دارد و مددجو تنها به تولید محصولات خواهد پرداخت.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۵ راهبر شغلی در زمینه‌های فرش‌بافی، صنایع‌دستی، کشاورزی و دامداری شناسایی شده‌اند و تا پایان سال جاری، ۵۰ درصد از مشاغل ایجاد شده امداد از این طریق اجرا می‌شود.

لطفی درباره همراهی و همکاری بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت گفت: در سال جاری ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ایجاد حدود پنج هزار فرصت شغلی پیش‌بینی شده که از سوی بانک‌های عامل مدنظر در استان به مددجویان متقاضی اشتغال پرداخت می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ