پرداخت ۶۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی برای جامعه معلولان

 مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی می‌گوید: مبلغ ۶۶۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۶۹۵ طرح اشتغال مددجویان و معلولان خراسان جنوبی طی ۱۲ ماه گذشته پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شرفی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران در مورد واحدهای در حال ساخت برای معلولین و جامعه هدف بهزیستی اظهار کرد: تعداد ۵۴۹ واحد مسکن مددجویان ومعلولین در حال ساخت وتعداد ۳۴۰و احد در طرح نهضت ملی مسکن در مرحله تخصیص پروژه است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: طی در ۱۲ ماه گذشته مبلغ ۱۴۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض جهت ساخت ۲۲۴و احد مسکن معلولین و مددجویان پرداخت شده است. شرفی با اشاره به اینکه در ۱۲ ماه گذشته ۱۲ میلیارد ریال جهت هزینه گازکشی ۲۰۰ واحد مسکن مددجویان پرداخت شد، ادامه داد: همچنین در یک سال گذشته مبلغ ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن به ۳۵ نفر از مددجویان پرداخت شد.

وی در زمینه تسهیلات اشتغال‌زایی معلولان و جامعه هدف بهزیستی نیز گفت: در ۱۲ ماه گذشته مبلغ ۶۶۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۶۹۵ طرح اشتغال مددجویان پرداخت شده است تا قدمی در راه اشتغال‌آفرینی این عزیزان برداشته باشیم.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی اظهارکرد: در راستای اشتغال‌زایی برای مددجویان و معلولان مشوق‌های بیمه‌ای برای کارآفرینان در نظر گرفته ایم و در این راستا طی ۱۲ ماه گذشته مبلغ ۱۲ میلیارد ریال اعتبار جهت مشوق‌های بیمه‌ای اشتغال معلولین و مددجویان برای ۲۱۴ نفر پرداخته شده است. مشرفی بیان کرد: همچنین در یک سال گذشته پروانه فعالیت ۱۷ مرکز و موسسه توسط بهزیستی صادر شده است. وی گفت: آغاز اجرای طرح ارتقا بهداشت و سلامت دهان و دندان خدمت گیرندگان مراکز توانبخشی و توانخواهان تحت پوشش پایگاه‌های توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) به عنوان اولین استان در فاز کشوری از دیگر اقدامات مهمی است که طی یک سال گذشته انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان‌کرد: همچنین طی یک سال گذشته برنامه تقویت و توسعه هنردرمانی در مراکز توان‌بخشی و ۱۰ پایگاه CBR و برگزاری دوره آموزشی جهت پرسنل را برگزار کردیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ