پرداخت ۵۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان استان سمنان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان گفت: ۵۳ میلیاردو ۳۹۷ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی برا ی ایجاد ۱۴۶۸ فرصت شغلی در ده ماهه سال برای مددجویان جویای کار و کارآفرینان عرصه اشتغال جاری پرداخت شده است.


به گزارش بازارکار به نقل از سایت خبری کمیته امداد، علیرضا خدابنده، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان عمده مشاغل را در قالب طرح های خدماتی، طرح دامپروری،طرح کشاورزی، صنایع‌دستی و پنج طرح صنعتی و معدنی برشمردو گفت: به‌طورکلی ۴۴۵۴ طرح اشتغال تحت نظارت کمیته امداد استان سمنان پایش و نظارت می‌شود.
وی با اشاره به سرفصل‌های حوزه اشتغال درزمینه خودکفایی و توانمندی مددجویان و افراد نیازمند جویای شغل خاطرنشان کرد: آمایش فضای کسب‌وکار، نیازسنجی مناطق، استعداد سنجی مددجویان، مشاوره راهنمایی شغلی، آموزش فنی حرفه‌ای و کارآفرینی، ایجاد اشتغال طرح‌های کسب‌وکار خرد، کاریابی، پایدارسازی مشاغل، نظارت سه تا پنج‌ساله بر طرح‌های اشتغال ازجمله مواردی است که اجرا می‌شود.
علیرضا خدابنده بااشاره به فعالیت کانون خیرین و اشتغال که استان سمنان پیشتاز در راه اندازی این کانون بوده است تصریح کرد: این کانون به صورت بخش خصوصی و به منظور کار آفرینی و ساماندهی مشاغل با استفاده از ظرفیت خیرین به صورت رسمی ثبت و ایجاد شده است.
وی افزود: این کانون در انتخاب کسب و کار، سرمایه گذاری، ایجاد ارتباط با بنگاه‌های بالادستی، رفع مشکلات و هم افزایی و تعامل کارآفرینان فعالیت می‌کند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی طرح راهبران شغلی در کمیته امداد، خاطرنشان کرد: راهبران شغلی در واقع افراد کارآفرین و متخصصان یک کسب وکار مشخص هستند که مشاوره و آموزش لازم در رابطه با چگونگی خریداری مواد اولیه، چگونگی تولید با کیفیت، فروش محصول نهایی و ... را در مورد هر کسب و کار به مددجویان ارائه داده و زنجیره ارزش آن شغل را توسعه می‌دهند.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ