پرداخت ۳۸۷ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به ۱۶۴۳ طرح در گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت:۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات مشاغل خانگی به بیش از یک هزار و ۶۰۰ طرح در گلستان پرداخت شد.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، حسینعلی خواجه مظفری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در کارگروه اشتغال استان گفت: در حوزه مشاغل خانگی از اعتبارات سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۵۰۰ طرح به مبلغ ۶۰۱ میلیارد ریال به بانکهای عامل رفاه کارگران و توسعه تعاون معرفی شده اند که تاکنون تعداد ۱۶۴۳ طرح به مبلغ ۳۸۷ میلیارد ریال پرداخت شده است و بقیه نیز در مراحل تکمیل پرونده در بانکهای عامل هستند.
دبیر کارگروه اشتغال گلستان با تاکید بر تلاش برای تحقق تعهد اشغال استان گفت: تعهد اشتغال استان ،۳۱هزار و ۳۱۰شغل است که در دو ماه ابتدایی سال جاری یک هزار و ۳۳۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.
وی بیان کرد: ابعاد مختلف ایجاد اشتغال باید تقویت شود اگر تولید و ابعاد تامین مالی ، حقوقی ، فناوری و زیرساخت ها در استان تقویت شود، اشتغال پایدار ایجاد می شود.
خواجه مظفری خاطرنشان کرد: در کنار ایجاد اشتغال ، صیانت از نیروی کار یکی از اولویتها و سیاست های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است که سعی بر آن داریم تا با استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین کارگروه اشتغال ، مشکلات کارفرمایان و تولدکنندگان را مرتفع کنیم.
در ادامه غفاری رییس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به شعار سال جاری، گفت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری درخصوص دانش بنیان ، باید چالش ها و مشکلات شناسایی شود .
وی تصریح کرد: ظرفیت اصلی در حوزه کارآفرینی، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند که باید با اندیشیدن و اتخاذ تصمیمات مناسب و سریع، بستر را برای حضور آنها در تیم های کمک نوآور (استارت آپ) برای رفع نیازها فراهم کرد.
در پایان این نشست دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت : تیم اقتصادی استان آماده همکاری در تمامی ابعاد مختلف ایجاد اشتغال هست .
وی با تاکید بر ایجاد اشتغال و صیانت از نیروی کار ،اظهار داشت: از تمامی ظرفیت ها و قابلیت ها برای سرمایه گذاری در استان بهره می گیریم.

منبع : روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ