پرداخت وام اشتغال به مددجویان بافق پنج درصد افزایش یافت

رییس اداره بهزیستی بافق گفت: در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹، ۲۰ میلیارد ریال وام اشتغال به ۳۵ مددجو زیرپوشش این نهاد حمایتی در شهرستان پرداخت شد که این مبلغ پنج درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد.

بتول کریمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،زمنیه اشتغال این افراد را عمدتا در بخش های صنفی- صنعتی ، دامداری، کشاورزی ، مشاغل خانگی و دیگر عرصه ها ذکر کرد.

وی پرداخت وام را با هدف خودکفایی و توانمندسازی خانواده های زیرپوشش ، سود آن را چهار درصد و زمان بازپرداخت را هم هفت سال ذکر کرد و یادآور شد: از مجموع مددجویان دریافت کننده وام، ۲۸ نفر در شهر و بقیه در روستاها مشغول به کار شدند.

به گفته این مسوول اعطای وام نه تنها در رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی این افراد موثر است بلکه زمینه کارآفرینی سایر اعضای خانواده مددجو را نیز فراهم می کند.

رییس بهزیستی بافق تصریح کرد: این نهاد حمایتی همواره سعی دارد، شرایطی برای مددجویان فراهم کند که با دریافت وام اشتغال بتوانند به خودکفایی برسند و از چرخه حمایت این نهاد خارج شوند.

خانم کریمیان با بیان اینکه پرداخت وام از منابع داخلی سازمان بهزیستی تامین می‌شود، شرایط دریافت را نداشتن پوشش بیمه کارفرمایی شخص مددجو ، داشتن پروانه کسب از اصناف ،مجوز دامداری یا کشاورزی از سازمان جهاد کشاورزی ،استعلام بانکی و نداشتن سابقه چک برگشتی یا قسط معوقه را عمده شرایط دریافت وام ذکر کرد.

به گفته وی، همچنین مددجو متقاضی، نبایستی قبلا از بهزیستی وام دریافت کرده باشد و در صورت دریافت بایستی، پرداختی اقساط وام دریافتی خود را تسویه کند.

کریمیان سقف پرداخت وام به هر نفر را ۵۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: در صورتی که مددجو اصلی شرایط دریافت وام نداشته باشد به بستگان درجه یک او شامل همسر و فرزند واجد شرایط نیز وام اشتغال تعلق می‌گیرد .

حدود یکهزار معلول از حمایت‌های نقدی و غیرنقدی بهزیستی بافق برخوردارند که بیشترین معلولیت، جسمی حرکتی و کمترین اعصاب و روان و ۱۵ درصد آنها هم نابینا یا کم بینا هستند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ