پرداخت معوقات حقوق معلمان خارج از کشور تا آخر سال

رئیس مدارس خارج از کشور از پرداخت معوقات حقوق معلمان اعزامی تا آخر سال خبر داد. غلامرضا کریمی (قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به پراخت حقوق عقب افتاده معلمان خارج از کشور گفت: حقوق عقب افتاده معلمان خارج از کشور تقریبا به اندازه سه ماه واریز شده و برای برخی دیگر هم در حال انجام است.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج در پاسخ به این سوال که حدود ۸ ماه حقوق معلمان عقب افتاده و تنها سه ماه آن پرداخت شده، مابقی حقوق ها چه زمانی می‌شود؟ گفت: برای پرداخت مابقی آن هم منتظر هستیم تا سازمان مدیریت تخصیص‎های لازم در این زمینه انجام بدهد تا ما هم بتوانیم واریزها را انجام دهیم.البته بحث حق مسکن معلمان خارج از کشور که آن هم دیرکرد داشته شرایط مشابه واریز حقوق‌ها دارد.
کریمی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به آنکه سال ۹۷ نیز رو به اتمام است و هنوز حدود ۴،۵ ماه از حقوق معلمان پرداخت نشده، آیا تا آخر سال حقوق‌ها پرداخت خواهد شد یا نه گفت: بله همینطوراست و سعی می‌کنیم که انجام شود.
وی با بیان بودجه حداقلی آموزش و پرورش و مشکلاتی که در خصوص بودجه می‌تواند دامنگیر مدارس خارج از کشور شود، گفت: به شدت تحت تاثیر بودجه قرار گرفته‌ایم، زیرا بودجه ما تبدیل به ارز می‌شود و با توجه به بودجه آموزش و پرورش ما با یک کسری اساسی مواجه می‌شویم. بودجه سال آینده آموزش و پرورش افزایش ۱۵ درصدی داشته، اما در عین حال قیمت ارز نیز بالا رفته که با این حساب بودجه اصلا برای ما کفایت نمی‌کند، اما احتمالا دولت سازو کارهایی برای این منظور در نظر خواهد گرفت.
رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور ادامه داد: بودجه‌ای که برای ما در نظر گرفته شده نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته در حالی که قیمت دلار برای ما دو برابر در نظر گرفته شده است، لذا بودجه ما حداقل باید دو یا سه برابر افزایش می یافت تا امکان پوشش کامل مدارس خارج از کشور فراهم شود. امیدواریم با اصلاحاتی که در خصوص بودجه در مجلس صورت خواهد گرفت بودجه مدارس خارج از کشور افزایش پیدا کند. البته دولت خودش به دنبال ساز و کارهایی است تا نهادهایی که بودجه ارزی دارند در سال آینده بودجه خاص ارزی به آنها اختصاص پیدا کند.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در خصوص اعزام سال آینده معلمان به خارج از کشور گفت: به هر حال دوره کاری یک عده‌ای تمام می‌شود و می‌توانیم افراد جدیدی را اعزام کنیم و در حد محدود اعزام خواهیم داشت. از کلیه فرهنگیانی که همسرشان در خارج از کشور هستند یا به هر دلیلی به خارج از کشور سفر می‌کنند، استقبال می‌کنیم تا بعد از اردیبهشت به مرکز ما مراجعه کنند و ما آنها را در مدارس خارج از کشور سازماندهی می‌کنیم تا بتوانند به وظایف شغلی‌شان برسند.
کریمی ادامه داد: سیاست وزارت آموزش و پرورش تداوم فعالیت مدارس خارج از کشور است. تلاش ما بر این است که مشکلات مالی را حل و فصل کنیم تا مدراس ما به عنوان پایگاه‌های فرهنگی خارج از کشور به فعالیت خودشان ادامه دهند. به هر حال من فکر می‌کنم مسائل ارزی به نوعی قابل حل است و دولت تمهیدات لازم را برای بودجه‌های سال آینده تدارک خواهد دید.
رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج در پاسخ به این سوال که معلمانی که مدت اعزامشان تمام شده حقوق‌های عقب افتاده‌شان چه زمانی پرداخت خواهد شد؟ گفت: اکنون در حال پرداخت حقوق‌ها هستیم، این افراد حدود ۶ ماه معوقه دارند و تا پایان سال تسویه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال و استخدام در خارج کشور اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ