پرداخت سختی کار ویژه مشوقی برای ماندگار شدن معلمان در مناطق محروم است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به لزوم در نظر گرفتن سختی کار ویژه برای معلمانی که در مناطق محروم مشغول هستند، پرداخت این مبلغ را مشوقی برای ماندگار شدن معلمان در مناطق محروم دانست.

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لزوم در نظر گرفتن سختی کار ویژه برای معلمانی که در مناطق محروم مشغول هستند، گفت: برای ماندگار شدن کارمندان در مناطق محروم باید برای آنها مشوق‌هایی در نظر گرفته شود چراکه آب و هوا نامناسب، هزینه ایاب و ذهاب و... زندگی سختی برای معلمان و فرهنگیان در استان‌های محروم ایجاد می‌کند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در گذشته به حقوق معلمانی که در گرمای ۵۰درجه زابل، اهواز، بندرعباس فعالیت می‌کردند درصدی اضافه می‌شد در نتیجه آنها به کار در مناطق محروم با شرایط سخت تشویق می‌شدند و آموزش و پرورش با مواردی مانند کمبود معلم و... در مناطق محروم روبه‌رو نمی‌شد.

برای معلمان بومی نیز فوق‌العاده ویژه در نظر گرفته شود

عضو فراکسیون ولایی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درحال حاضر با اجرای بومی‌گزینی و به کارگیری معلمانی که بومی و اهل همان منطقه هستند، سختی کار ویژه به آنها تعلق نمی‌گیرد به همین جهت دلسردی در نیروهای بومی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید بین معلمانی که از سایر مناطق در شهرهای محروم فعالیت می‌کنند با معلمان بومی تبعیضی وجود داشته باشد و بایستی برای هر دو گروه سختی کار ویژه در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که مشوق‌های لازم برای معلمان ایجاد نشود حتی فرهنگیان بومی نیز تمایل و انگیزه‌ای برای ماندگار شدن در استان‌هایی مانند اهواز، خوزستان، کرمان و... ندارند.

بودجه آموزش و پرورش از ۱۰.۲ درصد به ۲۵ درصد افزایش پیدا کند

ابطحی با بیان اینکه با تلاش‌های بسیار در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۰.۲ درصد از بودجه عمومی به آموزش و پرورش اختصاص داده شد، عنوان کرد: با توجه به اینکه ۹۶ درصد از بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و دستمزد می‌شود بنابراین ممکن است این وزارتخانه توان مالی لازم برای ایجاد انگیزه‌ها و مشوق‌هایی مانند سختی کار ویژه را نداشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که دولت و نمایندگان مجلس در کمیسیون آموزش و تلفیق بودجه آموزش و پرورش را در سال‌های آینده افزایش دهند و از ۱۰.۲ درصد به ۲۵ درصد برسد، اعتبارات لازم برای افزایش حقوق و بهبود معیشت زندگی فرهنگیان فراهم شده و با در نظر گرفتن سختی کار ویژه انگیزه لازم برای ماندگار شدن معلمان در مناطق محروم فراهم می‌شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

برای مشاهده آخرین اخبار مشاغل سخت و زیان آور اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ